Suzuki GSX-R 400 RR 1991
Fra : Troels Sørensen

Dato : 28-02-02 17:19

Hejsa jeg ville høre om der var nogle der havde dårlige erfaringer med en
cykel som denne... og evt. dens "lillesøster" GSX-R 250...

MVH Troels Sørensen

Fra : SLP/JM

Dato : 28-02-02 18:13

"Troels Sørensen" <troels@tdc.broadband.dk> skrev
> Hejsa jeg ville høre om der var nogle der havde dårlige erfaringer med
en
> cykel som denne... og evt. dens "lillesøster" GSX-R 250...

Jeg har haft en GSX-R 400 i et par år. For mit vedkommende skulle
motoren renoveres ved 38.500 km, hvilket af hvad jeg har hørt, er meget
normalt for den model.

Generelt er reservedele til Suzuki ret dyre. Fx koster en original
gearvælger til en GSX-R 400 ca. 1400 kr.

Det kan så vidt jeg ved ikke lade sig gøre at få en manual på andre
sprog end japansk, og Suzuki-importøren er ikke særlig behjælpelig med
oplysninger vedr. service og lignende. Der er dog værksteder rundt
omkring med mekanikere, der har forstand på GSX-R 400, og som ikke er
lige så karrige med at give oplysninger fra sig.

Da GSX-R 400 har stilleskruer i stedet for shims, skal den ha' justeret
ventiler for hver 6000 km. Det bør man nok tage højde for, hvis man får
udført sine services på værksted. Desuden tager det lang tid at skille
tingene ad, så man kan komme til ventilerne, så det kan blive dyrt at
sende den på værksted.

Bagsvingeren revner - den gjorde det på min model og på flere andre, jeg
har kendskab til. Det er dog ikke noget problem at svejse de revner.

Når det så er sagt, er GSX-R 400 efter min mening en ganske udmærket
model til pengene omend ikke den bedste i sin klasse. Jeg har således
fremhævet de negative ting ved modellen, fordi det var det, der blev
spurgt til.

--
Mvh Susanne
GSX-R 400 til salg

Fra : Troels Sørensen

Dato : 28-02-02 21:20

Hej Susanne

Jeg har fundet en pæn holdt model ved en forhandler til 50.000, den havde
gået omkring 25.500.
Ved godt suzuki er lidt dyr i reservedele, men jeg er inden for autobranchen
og får derfor en pæn rabat på nogle dele.
Så derfor havde jeg egentlig tænkt mig selv at overholde service på den, det
burde jo nok være muligt?

Hvis du skulle anbefale en cykel til samme pris hvilken en ville dit valg så
falde på ?

-Troels

Fra : S.G

Dato : 28-02-02 22:09

> Hvis du skulle anbefale en cykel til samme pris hvilken en ville dit valg

> falde på ?

Jeg kører selv en RF400R som jeg er meget glad for, dem bliver peppet lidt
op nu her i næste uge med jetkit, anden potte osv.. 400ccm er skægt nok at
køre på, især som studerende..
Dog synes jeg mange har tendens til at skifte dem inden for et par sæsoner,
nok pga motorydelsen ikke rækker i længden.. En ting du skal være opmærksom
på ved gsxr400 er om du nu er for stor til den.. Jeg er selv 192 høj, og jeg
var selv på udkig efter gsxr´en men sad ikke særlig godt på den med mine192,
fandt så en RF400R som passede perfekt til min højde..

Men hvad med noget 600ccm?

Havde du været lidt tidligere ude, har der været en del 600ccm til salg til
omkring de 50k
Fx var der en RF600 til 52.000 (findes vist ikke billigere), samt en del
banditter, xj´ere i den prisklasse. Jeg mindes især en bandit 600 med
fuldkåbe der blev solgt til 45.000 af en ældre herre her på gruppen sidste
(eller forrige år).. det var sq et tilbud der ville noget. Hvis du bruge en
uge eller 2 kan du sikkert finde noget 600cmm i samme prisklasse, der er
stadig folk der er deperate for at komme deres cykler til livs. Dog tror jeg
cykler generelt er ved at stige i pris igen, da det er nemmere atkomme af
med cyklen på denne årstid, det er jo nu folk skal ud og køre igen
Men tag et kig på www.dba.dk og www.mc-basen.dk
anyway lyder 50k rimeligt for en gsxr400 så frem standen er god.. Den
billigste jeg har set var på fredericia messen, der var en til 45k som var
utrolig velholdt

Fra : Troels Sørensen

Dato : 28-02-02 22:53

Nu har jeg prøvet en GSX-R 250 og der kunne jeg fint være trods min højde på
187, så kunne da ikke forestille mig at det ville være et problem på
400'eren ? Har kigget lidt på en bandit, syntes blot ikke den ser "lige så
sjov" ud som gixxeren... den mangler lidt plastik *grin*

Nu er jeg selv i lære så derfor vil jeg gerne holde prisen nede på 50k, ved
heller ikke endnu om det bliver et krav fra banken mht kasko.. isåfald ville
jeg skulle betale 21k (normalt 29k) men fik nogle forbindelser... Cyklen
står meget pænt.. på det billede jeg har set ihvertfald.. men overvejer da
at tage ned og kigge nærmere på den

Fra : Morten Dybdal

Dato : 28-02-02 22:58

Troels Sørensen wrote:
> Nu har jeg prøvet en GSX-R 250 og der kunne jeg fint være trods min højde på
> 187, så kunne da ikke forestille mig at det ville være et problem på
> 400'eren ?

Jo, de to maskiner er, trods navnet ikke særlig ens. Jeg er 181cm
og jeg ville få smadrede knæ af 400,eren

--
Morten Dybdal

Fra : Troels Sørensen

Dato : 28-02-02 23:15

hmmm okey.. det lyder som noget jeg bør undersøge.. syntes den er ret fed ;)

Fra : S.G

Dato : 28-02-02 23:08

"Troels Sørensen" <troels@tdc.broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg prøvet en GSX-R 250 og der kunne jeg fint være trods min højde

> 187,
hmmm det må have set lidt kluntet ud da
men hva faen, det er jo ikke synet man skal gå efter, men køreglæden
Problemet med høje gutter er typisk deres knæ rager udover "den plads" der
er "bulet" i tanken til knæene, så man bliver et med mc´en, asso mere
strømlinet.
Jeg sad mildt sagt af ikke godt på en gsxr400, og kan slet ikke være på en
250´er. På begge maskiner ragede mine knæ udover indskæringen dertil. Men
jeg er osse lidt peniflen, jeg vil sq sidde ordentligt da jeg kører meget
(og jeg hader kolde knæ), og så vil jeg ikke ligne noget der minder om en
far på sin datters lille 2 hjulede cykel (hvis du kan følge mig), men det er
nok kun mig.
Jeg vil dog hertil tilføje at jeg startede på en priller rs50, men det var
jo dengang

>så kunne da ikke forestille mig at det ville være et problem på
>400'eren ? Har kigget lidt på en bandit, syntes blot ikke den ser "lige så
>sjov" ud som gixxeren... den mangler lidt plastik *grin*

det må du jo selv finde ud af... Tag en god lang tur på den, så finder du
hurtigt ud af om du sidder bekvemeligt på den.
Anyway så husk på at 400´eren er en maskine der er 11 år gammel, for mig
lyder 22k kilometer godt nok af lidt, gennemsnitligt 2k om året??? anyway
banditten er fra 96´og frem.. så nyere maskine.
omvendt skulle gsxr400 være nem at sælge, netop pga plasticcet som du selv
omtaler

Fra : Troels Sørensen

Dato : 28-02-02 23:40

Det var da ikke så galt *GG* ej jeg følte måske også den var lidt bette til
mig.. men den var jo stadig sjov at køre på.. syntes fint jeg kunne være på
den med knæene... måske husker jeg forkert..

hehe desuden har jeg da en gammel yamah fs-1 med drejeventil til at stå ude
i garagen... endda med fuldkåbe og magnesiums fælge.... kan ikke hukse
hvornår den sidst har kørt... hmm 4 år siden ?

Fra : Bo Thomsen

Dato : 28-02-02 23:18

> Hvis du skulle anbefale en cykel til samme pris hvilken en ville dit valg

> falde på ?
en vfr750f-g årg.1986-7
mvh
bo thomsen, www.vfr.dk klik under medlemmer-listen og klik på dem med en
g-model for
anmeldelse

Fra : SLP/JM

Dato : 01-03-02 06:57

"Troels Sørensen" <troels@tdc.broadband.dk> skrev >
> Hvis du skulle anbefale en cykel til samme pris hvilken en ville dit
valg så
> falde på ?

VFR 400 går for at være den bedste model i 400 cc sports-klassen, men de
er som regel også lidt dyrere. Jeg har aldrig selv prøvet en, så jeg har
egentligt ret svær ved at udtale mig om det, og jeg kan ikke umiddelbart
komme i tanke om andre alternativer.

Susanne