Den nemmeste måde at fjerne Bremsestøv PÅ?~
Fra : Razer

Dato : 28-02-02 16:55

Jeg var lige igang med at sætte min zx-10 op til sommeren og så irriterede
det mig at bremsestøvet på bremsehuset er nærmest blevet en integreret del
af huset. er der er n smart/nem måde at fjerne det på, så man ikke nærmest
skal stå med ståluld og slibe det af, med det resultat at man tager
lakeringen med....
MVH.

Thomas, hvis zx-10 growlede sidste weekend kl 7 om morgenen, til naboernes
glæde*GG*......det var jo første gang i år den kørte og glæden var stor...

Fra : Jonas Holt

Dato : 28-02-02 17:09

> [...]
> af huset. er der er n smart/nem måde at fjerne det på, så man ikke nærmest
> skal stå med ståluld og slibe det af, med det resultat at man tager

Gå ned på den lokale tank og køb en flaske/dåse fælgrens. Det fjerner bremsestøv som visse læsere
herinde fjerner øl fra ølflasker

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-02-02 17:39

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> Gå ned på den lokale tank og køb en flaske/dåse fælgrens. Det fjerner
bremsestøv som visse læsere
> herinde fjerner øl fra ølflasker

Hvad mener du?!? Har Mikkel allerede sladret? Det var sguda et uheld! Han ku
sgu da bare have grebet den dåse i tide, og iøvrigt så tager sådan en
Priller-motor slet ikke skade af øl!

Rittig

Fra : Uffe Overgaard Koch

Dato : 01-03-02 19:17

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:
> Hvad mener du?!? Har Mikkel allerede sladret? Det var sguda et uheld! Han ku
> sgu da bare have grebet den dåse i tide, og iøvrigt så tager sådan en
> Priller-motor slet ikke skade af øl!
Da jeg kom forbi var motoren super-flot. Fantastisk rense-effekt....kommer til at
tænke....mon øl indeholder WD40????

/Uffe

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-03-02 19:33

"Uffe Overgaard Koch" <uffe.koch@mctournord.dk> skrev i en meddelelse
Han ku
> Da jeg kom forbi var motoren super-flot. Fantastisk rense-effekt....kommer
til at
> tænke....mon øl indeholder WD40????

Næh, men jeg tror han brugte en hel dåse WD-40 til at overspraye både bord
og motor, efter at han havde tørret øl op. Mage til øl-allergi...

Rittig

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 28-02-02 19:19

Lampeolie eller Petroleum..

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Armand

Dato : 28-02-02 18:41

Razer <plasmafusion@hotmail.com> skrev i en
> [...]
nærmest
> skal stå med ståluld og slibe det af, med det resultat at man tager

Barberskum, natten over!

--
Armand.

Fra : Razer

Dato : 28-02-02 19:51

> Barberskum, natten over!

Er det for real..... det lyder som en joke, men er det nok ikke.......

Thomas.. zx-10

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-02-02 21:10

Razer skrev:

> Er det for real..... det lyder som en joke, men er det nok ikke.......

Ja, man tror næsten det er løgn, og det bliver ikke bedre når han fortæller
at han også bruger det til gulvtæppet!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 28-02-02 23:13

> Ja, man tror næsten det er løgn, og det bliver ikke bedre når han
fortæller
> at han også bruger det til gulvtæppet!
Ja tak.. Det ER prøvet. Og nu har jeg GRØNT gulvtæppe der hvor
svigerfamiliens lille søde, MØGHUND har pisset

Men okay..
Barberskum er måske ikke bare barberskum

Timo - Som fandt noget babergele i kærestens "kuffert", som vist ikke egner
sig til formålet

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-03-02 00:05

Tim Hoffmann skrev:

> fortæller
> Ja tak.. Det ER prøvet. Og nu har jeg GRØNT gulvtæppe der hvor
> svigerfamiliens lille søde, MØGHUND har pisset

*GRILL*

> Men okay..
> Barberskum er måske ikke bare barberskum

Det er der måske en lille sandsynlighed for

> Timo - Som fandt noget babergele i kærestens "kuffert", som vist ikke
> egner sig til formålet

Kvinder! *tsk-tsk*

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 02-03-02 18:33

> Det er der måske en lille sandsynlighed for
Jeg tror jeg køber en normal en næste gang turen går i Netto, så må vi
se om det også dur til grønt gulvtæppe

> Kvinder! *tsk-tsk*
Yup

Mvh

Tim + dulle (klask) - Som lige nåede 5 minutters speedwaykørsel på vej hjem
fra Stevns

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-03-02 17:14

Tim Hoffmann skrev:

> Jeg tror jeg køber en normal en næste gang turen går i Netto, så må vi
> se om det også dur til grønt gulvtæppe

Ellers må du jo bare give hele gulvtæppet en tur, så det i det mindste er
ensfarvet

> Tim + dulle (klask)

*lol*

> - Som lige nåede 5 minutters speedwaykørsel på vej
> hjem fra Stevns

Jeps, jeg kørte også i går aftes i alt for meget sne, det er sgisme
skummelt!
...og Fazeren fik lige en halv time med flittig brug af smagsløg og
højtrykrenser... Nu smager den ikke af salt længere, men det var dælme
slemt da jeg startede :-/

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 03-03-02 17:57

> Ellers må du jo bare give hele gulvtæppet en tur, så det i det mindste er
> ensfarvet
nårhja Men der er desværre ikke nok i "dutten"

> Jeps, jeg kørte også i går aftes i alt for meget sne, det er sgisme
> skummelt!
Yup. Heldigvis mødte vi kun ~10 biler, og de tog det nu meget pænt, ingen
vilde overhalinger, og de holdt god afstand.. Hmm. Mon der har været MCister
bag rattet

Tim - Som regner med at solen skinner og der ingen sne er imorgen tidlig kl
8

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-03-02 18:34

Tim Hoffmann skrev:

> nårhja Men der er desværre ikke nok i "dutten"

Mon ikke man kan købe barberskum i 20liters spande?

> Yup. Heldigvis mødte vi kun ~10 biler, og de tog det nu meget pænt, ingen
> vilde overhalinger, og de holdt god afstand.. Hmm.

Jeps, det var også hvad jeg oplevede. Ganske uvant egentlig :-/

> Mon der har været
> MCister bag rattet

Sikkert

> Tim - Som regner med at solen skinner og der ingen sne er imorgen tidlig
> kl 8

Nix, vi skal ikke have solskin! Vi skal have en masse regn, så vejene
bliver skyllet... men det er der er nok mange der helst ville være fri for
:-/ Derudover har det jo med at blive frostvejr, så snart skyerne
forsvinder

Fra : Armand

Dato : 04-03-02 03:10

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Mon ikke man kan købe barberskum i 20liters spande?

Man kan piske sæbespåner op i vand (á 1:1) til en skummet konsistens der
kan bruges til at bygge fake konditor-lagkager, hvormed lidt mere vand
vil afstedkomme skum i rette konsistens - Og dét burde have samme
virkning omkring smuds-løsning og -optagelse, samt indetørring så
smudsen derefter befinder sig på overfladen!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-03-02 18:39

Armand skrev:

> Man kan piske sæbespåner op i vand (á 1:1) til en skummet konsistens der
> kan bruges til at bygge fake konditor-lagkager, hvormed lidt mere vand
> vil afstedkomme skum i rette konsistens
Så mangler jeg bare et beskidt gulv!

--
mvh Jes Vestervang - der frygter en snapsejoke

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 04-03-02 23:38

> Man kan piske sæbespåner op i vand (á 1:1) til en skummet konsistens der
> kan bruges til at bygge fake konditor-lagkager,
Ahaa.. Det må prøves. Og når kæresten opdager jeg står og laver pæne kager,
så må jeg hellere forklare hende nedenstående

Tak for info

Mvh

Tim

Fra : Armand

Dato : 28-02-02 22:05

> Er det for real..... det lyder som en joke, men er det nok ikke.......

Barberskum (á natten over, som iblødsætning med efterfølgende indtørring
der trækker smudset med ud i skumresterne) er mit universal rensetrick
#1!

Prøv det og bliv overrasket!

--
Armand.

Fra : Jonas Holt

Dato : 28-02-02 22:28

> irriterede
> del

> Barberskum, natten over!

Nu vi er i gang med de Leth'e råd, kan man undres over, at der aldrig er nogen der har forsøgt sig
med makrelsalat

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-03-02 00:53

Hvad med kold presset lindolie. Det skulle også kunne sløre en lille plet.

Hilsen Brian

Fra : Henrik Sommer

Dato : 12-03-02 20:59

"Brian Olesen" <brian-christina@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med kold presset lindolie. Det skulle også kunne sløre en lille plet.

DET´ HERRESVÆRT: "Rå lindolie, natten over.....derefter sandpapir (korn 150)
så sku den være i vinkel mester....så´ det bare at igang!"

Henrik
(overvejer CBR600F2)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-03-02 01:44

Henrik Sommer skrev:

> "Brian Olesen" <brian-christina@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> DET´ HERRESVÆRT: "Rå lindolie, natten over.....derefter sandpapir (korn
> 150) så sku den være i vinkel mester....så´ det bare at igang!"

*lol* Den med ubåden var go'
--
mvh Jes Vestervang - (der hørte Alberts Jul)

Fra : Armand

Dato : 01-03-02 14:37

Jonas Holt <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en

> Nu vi er i gang med de Leth'e råd, kan man undres over, at der aldrig
> er nogen der har forsøgt sig med makrelsalat

Hvis du står med et rengøringsproblem ,vil jeg stærkt anbefale dig at
starte med barberskummet af dé to råd !!

--
Armand.