Beskyttelse af planter.
Fra : Jeppe Møller

Dato : 28-02-02 16:54

I mit akvarie har jeg en krebs. Krebs er som bekendt berygtede for at klippe
alle planter ned de ser.
Jeg kunne godt tænke mig en enkelt plante eller to i mit akvarie til at live
lidt op på farverne dernede.
Er der nogen der har gode ideer til en plante som krebsen ikke rører- eller
til en måde hvorpå planten kan stå i sikkerhed?

Jeg har overvejet at sætte lidt fintmasket hønsenet omkring planten- lidt
som rensdyrheg- men jeg ved ikke hvordan vandet vil reagerer på det eller om
det kunne give andre komplikationer.

Jeg håber der er nogen der sidder emd nogle gode ideløsninger til mit
problem elelr har kommentarer heromkring- jeg kunne så godt tænke mig der
blev grønt i mit akvarie igen.

mvh
/Jeppe Møller

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 28-02-02 19:58

Hej Jeppe
Den går ikke med hønsenet. Der er problemer med giftvirkning.
I anden tråd har der været meget snak om jern i akvariet. Nogle synes det
fungerer, andre ikke. Men jern er en fællesbetegnelse for mange forskellige
sammensætninger.
Jeg har altid fået problemer med denne form for jerntilskud. Typiske
problemer var blandt andet ødelagte gælder.
Hvis du vil beskytte dine planter tror jeg mere på noget grønt plastiknet.
Man ser det som indpakning til grøntsager, eller det man køber til
beskyttelse til vore haver.
Jeg ved ikke - måske kunne du ligefrem dele akvariet med sådant et net - de
fleste af fiskene kan måske passere?
Hilsen
Jørgen

Fra : Tom Manczak

Dato : 28-02-02 19:59

> [...]
lidt
> som rensdyrheg- men jeg ved ikke hvordan vandet vil reagerer på det

Hønsenet vil jeg ikke anbefale, det er ofte galvaniseret, dvs. belagt
med noget for at hindre rust, noget som dyr ikke kan tåle. Papegøjer,
etc. kan ikke tåle det og lader hurtigt livet. Brug noget plastik net
eller lignende. Hold dig fra hønsenet.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Der pr. 1 maj mangler tag over hovedet, og søger leje / eje
/ andelsbolig
et sted i København, Andelspris max. 200.000kr.
Tlf. 40833010, døgnet rundt. ICQ 110297734. removefishytoreplybyemail.