Kanoferie i Polen (kano med børn)
Fra : Nonstop

Dato : 28-02-02 16:43

Hej venner
Er der nogen der kan fortælle mig om kanoturerfaringer i Polen? Vi leder
efter en rute hvor en større gruppe kan holde ferie en to ugers tid, og
hvor sværhedsgraden skal tilpasses at vi har børn både store og små.

mvh.
Nonstop

http://www.kandu.dk/

Fra : H. E. Rasmussen og B~

Dato : 28-02-02 21:50

Hej

Jeg vender tilbage. Kik på www.karlsvognen.dk
jeg er ved at redigere en ny udgave af Turen går til Polen for Politikens
forlag.
Det nordøstlige Polen, Mazurien, er et skønt sted med masser af søer. Har I
selv kano med?

Mvh
Hans Erik Rasmussen

Fra : H. E. Rasmussen og B~

Dato : 01-03-02 16:14

I Mazurien er der god kanosejlads på Krutynia-floden. Jeg har ikke selv
sejlet der, men kørt ved den i hestevogn sidste år. Det så meget hyggeligt
ud. Der er en del kajaksejlads på floden og jeg ved, at der er udlejer i
byen Krutyn mellem vej 610 og 611 lidt vest for Ruciane Nida, som har en del
turisme. I området er også en del agroturiststeder, så det skulle ikke være
svært at finde et sted at smide biler m.m.

PTTK, ul. Staromiejska 1, tlf. 535 35 65. Det Mazuriske Rejsebureau, tlf.
527 40 59, på samme adresse arrangerer kanoture på Krutynia-floden med start
i Sorkwity, 50 km øst for Olsztyn

mvh
Hans Erik

Fra : Nonstop

Dato : 06-03-02 20:33

Hej Hans
Og tak for de faktuelle oplysninger. Sidder og tænker på, at der i vores
rejseselskaab måske er nogen, der hellere vil i hestevogn, og at det
ville passe fint, hvis nogen tager i kano og andre i hestevogn, og man
mødes undervejs.
Hvad kostede det at leje hestevogn? og hvor mange kan man være?
Mvh
Folke

"H. E. Rasmussen og Birgitte Gyrd" skrev d. 01-03-02 16:14 dette indlæg
:

http://www.kandu.dk/

Fra : Nonstop

Dato : 06-03-02 20:21

Hej Hans
Tak for det hurtige svar. Jeg er som ny bruger positivt overrasket over
hvor hurtigt man får svar, og skal lige vende mig til at tjekke nettet
mere regelmæssigt.
Jeg har godt nok en kajak, men hovedsageligt er vi afhængig af at kunne
leje kanoer. Jeres forslag om at kigge på det nordøstlige Polen, er
rigtig spændende. Et sted på nettet har jeg lige læst, at det er
Silkeborgsøerne x 100
Pøj pøj med den nye udgave af Turen går til Polen. Det lyder spændende.
mvh.
Nonstop

"H. E. Rasmussen og Birgitte Gyrd" skrev d. 28-02-02 21:50 dette indlæg
:

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Mejnecke

Dato : 28-02-02 22:44

har sejlet Brda i '94 og '95. God nem rute med hyggelige lejrpladser.
Turistkontoret i Bydgoszsz har lavet en sejladsbeskrivelse (1992 - på bl.a.
engelsk)

Przedsiebiorstwo SZLAKBRDY
Spolka z o.o
ul. Gdanska 9
85-005 Bydgoszsz
tlf 223589 og 221758
er et lokalt turistarrangør der tilbyder ture og kanoudlejning (taler og
skriver tysk)

- god tur -

per

Fra : Nonstop

Dato : 06-03-02 20:26

Hej Per
Tak for dit hurtige svar. Dejligt at få fakta som man kan gå videre med.
Jeg ringer til Bydgoszsz, selv om jeg vist ikke kan udtale navnet *s*
Mvh.
Nonstop

http://www.kandu.dk/