Gearet sidder fast
Fra : Brian

Dato : 28-02-02 15:20

Hejsa

Idag skulle det være. Motorcyklen har stået ude under et halvtag med
"garage" over. Jeg var lidt betænkelig ved, hvordan den så ud og om jeg
kunne få den startet (jeg er det modsatte af en mekaniker-haj!!).
Ud med chokeren og tryk på starteren. Den forsøgte i det mindste. Det betød
jo at batteriet virkede!! Lidt efter lidt begyndte den at lyde som om _nu_
skulle det være. Og ganske rigtigt - Vrum vrum - så var dyret igang.
Fint tænkte jeg, så skal jeg ikke spekulere mere på det. Så var det igang
med hovedrengøringen.
Færdig 2½ time senere (mangler stadig en voksbehandling). Så skulle den lige
køre en tur i baggården (jeg glæder mig jo lidt til forsikringen gælder igen
fra imorgen). _Men_ så kan jeg ikke sætte den i 1. Gearpedalen sidder fast.
Jeg giver delene lidt olie (WidundermiddelD40) og får da også rokket lidt
med pedalen. Nu kan jeg få den i gear men pedalen hopper ikke selv tilbage.

Er der nogen der har et par gode forslag til hvad jeg skal gøre. Husk på at
det skal være noget jeg kan finde ud af jf. ovenstående bemærkning om min
viden om mekanik.

Hilfe Hilfe, jeg vil jo gerne køre imorgen og helst i andet end 1. gear!

Brian

Fra : Bo Thomsen

Dato : 28-02-02 15:36

> Er der nogen der har et par gode forslag til hvad jeg skal gøre.
desværre ik mig.
> Hilfe Hilfe, jeg vil jo gerne køre imorgen og helst i andet end 1. gear!
åh hvis det er en 1000 ccm ræser så løber 1.gear da omkring 130 km/t
det må da være rigeligt

bo thomsen

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 28-02-02 20:01

> [...]
at
> det skal være noget jeg kan finde ud af jf. ovenstående bemærkning om min

Hvilken mc taler vi om ?

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Brian

Dato : 28-02-02 20:15

Det er en Suzuki Savage 650

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 28-02-02 20:33

> Det er en Suzuki Savage 650

Kender ikke lige opbygningen af den model, er mere til modeller hvor
fodhvilerne sidder bagud ;>)

Modellen har fremflyttede fodhvilere ikke ?

Har du smurt alle leddene på udvendige gearskifter mekaniskme ?

Jeg ville nok skille hele den udvendige gearskifter mekaniskme og rense det
for gammelt fedt o.lign f.eks med WD40/motorrens. Smøre alle led/lejer op
med med nyt fedt og se om det ikke skulle hjælpe