Taletidskort udland
Fra : Jan Peterson

Dato : 28-02-02 11:00

Hej
Hvilke (om nogen) teleselskaber udsteder taletidskort, der kan bruges til
opkald til og fra udlandet? Nogen der ved det?
mvh Jan Peterson

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 28-02-02 17:53

www.telmore.dk

Fra : Fischer

Dato : 28-02-02 21:02

> www.telmore.dk

Telmore er ikke et taletidskort.

*Fischer

Fra : Palle Preben-Hansen,~

Dato : 01-03-02 19:19

Er det ikke ligemeget om det hedder taletidskort. Telmore er på alle punkter
billigere og kan bruges til og fra udlandet hvis man tilkøber det.

Mvh. Palle.

Fra : Fischer

Dato : 02-03-02 16:29

> Er det ikke ligemeget om det hedder taletidskort.

Manden spurgte om taletidskort - derfor er det da ikke ligemeget hvad vi
"kalder" tingene. Telmore er ikke et taletidskort.

> Telmore er på alle punkter billigere og kan bruges til og fra
> udlandet hvis man tilkøber det.

Billigere end hvad?
Det kommer da helt an på dit forbrug.

*Fischer

Fra : Jan Peterson

Dato : 02-03-02 19:49

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en

| Manden spurgte om taletidskort - derfor er det da ikke ligemeget hvad vi
| "kalder" tingene. Telmore er ikke et taletidskort.

Jo, det gjorde jeg ganske vist, men kun fordi jeg ikke ved bedre. Nu har jeg
fulgt linket til Telmore og set at deres free-tilbud ser ud til at være
noget jeg kan bruge.
Jeg skal kun bruge mobilen meget lidt, men til gengæld *skal* jeg kunne
bruge den i udlandet.
Kunne man måske kalde det et taletids"kort" eller et virtuelt taletidskort?
Forresten: Hvordan finder jeg ud af om min mobil er sim-locked? Jeg synes
ikke at have set noget om det i papirerne fra Debitel.
mvh Jan Peterson

Fra : Fischer

Dato : 02-03-02 21:19

> Jo, det gjorde jeg ganske vist, men kun fordi jeg ikke ved bedre. Nu
> har jeg fulgt linket til Telmore og set at deres free-tilbud ser ud til at
> være noget jeg kan bruge.

Telmore har et ganske fint produkt.

> Jeg skal kun bruge mobilen meget lidt, men til gengæld *skal* jeg kunne
> bruge den i udlandet.

Det kan du med Telmore.
Som du nok har set, så kræver det kredit-godkendelse som koster 99,- kr.

> Kunne man måske kalde det et taletids"kort" eller et virtuelt
taletidskort?

Telmore kaldes et Tank-op kort, eller et abonnement på taletidslignende
vilkår.
Men det er ikke taletid - bl.a. fordi man kan tale for mere end man har sat
ind. Det er altså muligt at stifte gæld med et Telmore-abonnement.

> Forresten: Hvordan finder jeg ud af om min mobil er sim-locked? Jeg synes
> ikke at have set noget om det i papirerne fra Debitel.

Debitel?
Du kan vist godt regne med at den er låst.
Hvis den er over 6 måneder gammel, skal de dog give dig koden til at låse
den op med.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 28-02-02 21:05

> Hvilke (om nogen) teleselskaber udsteder taletidskort, der kan
> bruges til opkald til og fra udlandet? Nogen der ved det?

Det kan alle de store (TDC, Sonofon, Orange, Telia).
Men pas på priserne - der er meget stor forskel.

*Fischer

Fra : Fischer

Dato : 01-03-02 06:34

> Det kan alle de store (TDC, Sonofon, Orange, Telia).
> Men pas på priserne - der er meget stor forskel.

Har måske misforstået spørgsmålet, så her er en præcisering:

Med taletidskort kan du ringe til udlandet.
Med taletidskort kan du modtage opkald fra udlandet, hvis du selv er i DK.
Taletidskort kan IKKE benyttes hvis du selv er i udlandet.

*Fischer

Fra : Jan Peterson

Dato : 01-03-02 09:47

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse > Taletidskort kan IKKE
benyttes hvis du selv er i udlandet.

Tak. Det besvarer mit spørgsmål. Så må jeg beholde mit abb. selv om jeg kun
bruger det meget begrænset.
mvh Jan Peterson