getElementById(java.lang.String elementId)
Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 28-02-02 11:09

org.w3c.dom
Interface Document

getElementById(java.lang.String elementId) <---

Hvordan sætter man hvilken attribute der skal betragtes som ID felt ?

Med venlig hilsen
Mads Møllegaard
www.startout.dk

Fra : Brian Matzon

Dato : 28-02-02 11:27

"Mads Møllegaard @ www.startout.dk" <mads@startout.dk> wrote in message news:a5kvi6$rcd$1@sunsite.dk...
> org.w3c.dom
> Interface Document
>
> getElementById(java.lang.String elementId) <---
>
> Hvordan sætter man hvilken attribute der skal betragtes som ID felt ?
Øhh - ved hjælp af en String!!
getElementById("ID_PAA_ELEMENT");

den returnerer den node der har det respektive ID (sjovt nok)

/Brian Matzon

Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 28-02-02 11:31

> Øhh - ved hjælp af en String!!
> getElementById("ID_PAA_ELEMENT");
>
> den returnerer den node der har det respektive ID (sjovt nok)

men hvad dækker ID over ??

er det en attribut der hedder ID eller er det en attribut man selv angir
eller hvordan ??

det er måske mig der har misforstået det....

Fra : Brian Matzon

Dato : 28-02-02 11:43

"Mads Møllegaard @ www.startout.dk" <mads@startout.dk> wrote in message news:a5l0sc$37h$1@sunsite.dk...

> men hvad dækker ID over ??
Hvis vi bruger HTML DOM'en:
ville et kald til getElementById("mitspeciellediv"); returnere
denne...

id, er bare en attribut på en node.

/Brian Matzon

Fra : Mads Møllegaard @ ww~

Dato : 28-02-02 11:49

> Hvis vi bruger HTML DOM'en:
> ville et kald til getElementById("mitspeciellediv"); returnere
> denne...
>
> id, er bare en attribut på en node.

getElementById
public Element getElementById(java.lang.String elementId)
Returns the Element whose ID is given by elementId. If no such element
exists, returns null. Behavior is not defined if more than one element has
this ID. The DOM implementation must have information that says which
attributes are of type ID. Attributes with the name "ID" are not of type ID
unless so defined. Implementations that do not know whether attributes are
of type ID or not are expected to return null.

Parameters:
elementId - The unique id value for an element.
Returns:
The matching element.
Since:
DOM Level 2
som der her står skal DOM have at vide hvilken attribut der er af typen id!

Fra : Brian Matzon

Dato : 28-02-02 14:10

"Mads Møllegaard @ www.startout.dk" <mads@startout.dk> wrote in message news:a5l1tu$6p5$1@sunsite.dk...
<SNIPPITY>
> [...]
<SNIP>
> som der her står skal DOM have at vide hvilken attribut der er af typen id!
Hmm der kan man bare se...
Jeg har kun leget med en HTML DOM, og i dette tilfælde er id attributten ID.
Jeg ved ikke hvordan man definerer id's i f.eks XML, hvis ikke id duer
(gør det ikke det, har du testet?)

/Brian Matzon

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 01-03-02 08:00

Brian Matzon wrote:
> [...]
> Jeg ved ikke hvordan man definerer id's i f.eks XML, hvis ikke id duer

Man kan sikkert definere det i DOM'en også, men en oplagt måde at
definere det på er i en DTD.

<ATTLIST myElement
id ID #REQUIRED>

Noget i den stil.

-dennis

Fra : Brian Matzon

Dato : 01-03-02 09:30

"Dennis Thrysøe" <dt@netnord.dk> wrote in message news:3C7F2700.50603@netnord.dk...

> Man kan sikkert definere det i DOM'en også, men en oplagt måde at
> definere det på er i en DTD.
>
> <ATTLIST myElement
> id ID #REQUIRED>

Bortset fra hvis man bruger schemas ;)