Sikring af ide
Fra : Stuffy

Dato : 28-02-02 09:00

Hej

Hvordan sikrer jeg mig rettighederne til en ide?

Patent er for dyrt og omstændeligt.

Kan man gøre det, at man sender sig selv et anbefaler, forsejlet brev med
ideen i før man fortæller et firma om den?

Hilsen Jimmy

Fra : Lars

Dato : 28-02-02 11:42

> Hvordan sikrer jeg mig rettighederne til en ide?
> Patent er for dyrt og omstændeligt.

Lav en non-disclosure agreement med dem du fortæller om ideen som indeholder
en aftale om at de ikke må videregive informaiton vedr. denne ide til andre.

> Kan man gøre det, at man sender sig selv et anbefaler, forsejlet brev med
> ideen i før man fortæller et firma om den?

Det kan man da godt, men jeg tror ikke det hjælper dig noget.

Mvh,

Lars Brink

Fra : Stuffy

Dato : 28-02-02 14:22

> Lav en non-disclosure agreement med dem du fortæller om ideen som
indeholder
> en aftale om at de ikke må videregive informaiton vedr. denne ide til
andre.

Hvor kan man læse om non.disclosures?

Det kender jeg ikke noget til.

Hilsen Jimmy

Fra : Lars

Dato : 28-02-02 15:28

> Hvor kan man læse om non.disclosures?
> Det kender jeg ikke noget til.

Det er svjv bare aftaleret. Du kan lave en aftale med dem du viser det til
som de skriver under på. Så kan du altid sagsøge dem hvis de siger noget til
nogen.

Undertegnede accepterer med sin underskrift at hvis oplyninger vedrørende
xxx videregives til nogen at betale yyy 500.000 DKK hvert år i 1000 år.

Selvfølgelig lavet ordentligt

Mvh,

Lars