Andet multimedie
bentjuul 3670
Stregtegning skal laves tykkere
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 28-02-02 08:49

PSP5, evt. 7. Jeg har en figur i stregformat (desværre kun bmp-format) hvor
stregerne er meget tynde. Kan jeg på en eller anden måde på een gang lave
disse streger tykkere. Lidt ala "Sharpen"/"Sharpen more".

Har nogen et eller andet form for tip?

Lars

Fra : ha

Dato : 28-02-02 12:56

> Har nogen et eller andet form for tip?

PSP 7, select stregerne med magig wand, klik på
selections i tekstmenuen, modify, og expand.
Fyld derefter den ønskede farve på.

mvh
ha

Fra : Mick FTW

Dato : 01-03-02 13:12

Den funktion har jeg ofte savnet, troede ikke at det kunne lade sig gøre så
let.
Så mange tak for tippet fra mig.
Mvh
Mick

Fra : ha

Dato : 01-03-02 14:12

> Så mange tak for tippet fra mig.

You're welcome

mvh
ha

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-02-02 13:37

Som ha skriver eller du kan prøve at softe tegningen og derefter forøge
kontrasten. Resultatet kan blive ret godt, specielt flere farver og mange
streger.

Hvorfor skriver du "desværre" kun bmp format - det er et af de få
ukomprimerede formater (som fx også PSP), hvorimod du mister detaljer hvis
du vælger JPG eller GIF. til gengæld fylder filerne så også mindre.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Ian Rosenfeldt

Dato : 02-03-02 22:02

Ja hvis du havde Adobe Streamline kunne du konvertere til vector og i
Illustrator lave stregerne tykkere. Dette giver også betydlig bedre resultat
ved udskrift