Link der vælger side efter dato??
Fra : Bo Nielsen

Dato : 28-02-02 00:25

Er der nogle der ved hvordan, jeg laver et link der åbner en ny
side efter datoen.
eks: Hvis datoen er d. 12 skal mit link åbne "dato12.html" hvis
der er d. 23 skal samme link åbne "dato23.html"
håber det kan lade sig gøre.

Hilsen
Bo Nielsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Paasch

Dato : 28-02-02 02:10

Hvis din server understøtter SSI (Server Side Include) kan du nemt gøre det
vha. det.

www.webcafe.dk har en glimrende artikel om SSI og så hudt jeg visker også
lige den med dato blandet ind i det.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-02-02 02:17

Wed, 27 Feb 2002 23:25:26 +0000 (UTC), skrev Bo Nielsen
<bo@nielzen.dk>:

>Er der nogle der ved hvordan, jeg laver et link der åbner en ny
>side efter datoen.

<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/dato>

Du skal lave en side til hver dato og kalde dem
page1.htm, page2.htm osv. op til page32.htm

Tallet er så datoen, det skal være en højere end den faktiske
dato, page2.htm er altså den første.

På siden laver du så et link til en side, hvor det er defineret,
hvordan siderne skal vises og jeg linker til
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/dato/dagskift.htm>
som så sender en videre til den aktuelle side.

Der skal være en page1.htm, selvom den ikke bruges til noget.
Det er noget med at et javascript automatisk lægger en til tal,
men helt hvorfor det er sådan ved jeg ikke.

Brug højreklik og vis kilde, for at se koderne.

Du skal også lige være opmærksom på, at det er datoen på
brugerens computer som er gældende, så er den forkert stillet, så
vises en forkert side.

Skal det være anderledes, så skal du have fat i noget serverside
som asp eller php, hvis du har adgang til at bruge dette.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-02-02 02:47

Thu, 28 Feb 2002 02:17:23 +0100, skrev Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk>:

>Du skal lave en side til hver dato og kalde dem
>page1.htm, page2.htm osv. op til page32.htm
>
>Tallet er så datoen, det skal være en højere end den faktiske
>dato, page2.htm er altså den første.

Jeg fandt ud af, hvad det var der manglede, så datoen passede,
så det der ligger der nu er page1.htm den første osv. og page
32.htm skal ikke bruges.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Bo Nielsen

Dato : 28-02-02 14:17

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> --
> med venlig hilsen
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Tak for hjælpen, men nu er det lige sådan, jeg er ikke Køge
mester i det med koder. Så hvis du kan hjælpe med at få dem
placeret de rigtige steder, og fortælle hvor jeg skal indsætte
egen tekst (eks: www.xxx.com/dagenstal/pag12.html) Jeg har en
side hvor der et sted står "Dagens tal" det vil jeg lave til et
link, som så vælger at vise den side der passer til datoen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-02-02 14:50

Thu, 28 Feb 2002 13:16:33 +0000 (UTC), skrev Bo Nielsen
<bo@nielzen.dk>:

>Tak for hjælpen, men nu er det lige sådan, jeg er ikke Køge
>mester i det med koder.

Start med at hent
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/dato.zip> (6 KB), her
ligger alle de filer, som jeg har brugt til eksemplet.

Den fil, som hedder dagskift.htm, kan du blot importere i FP.
Folk ser ikke siden, så er der er ingen grund til at lave noget
design på den.

Læg den i samme mappe, som de forskellige dagsider og kalder du
dem page1.htm, page2.htm osv. op til page 31.htm skal der ikke
laves noget om på dagskift.htm.

På den side, hvor du har tallet, som du vil bruge som link til
dagens side, linker du så blot til dagskift.htm.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Bo Nielsen

Dato : 01-03-02 07:01

Tak for hjælpen.

Det virker som en drøm.

hilsen
Bo Nielsen

Fra : Bo Nielsen

Dato : 28-02-02 14:31

Undskyld! du skal ikke klikke på det link jeg har har skrevet i
det tidligere indlæg, det var ment som et eksempel, men åbner en
masse sider med porno. undskyld..
Kan man slette et indlæg??
Hilsen
Bo Nielsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-02-02 15:19

Thu, 28 Feb 2002 13:30:46 +0000 (UTC), skrev Bo Nielsen
<bo@nielzen.dk>:

>Kan man slette et indlæg?

Spørg html.dk, når du bruger dem.

Hvis du brugte en newsreader istedet for det andet, så kan du
sagtens.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper West Ørngreen

Dato : 28-02-02 21:21

Bo Nielsen wrote the following...

> [...]
> eks: Hvis datoen er d. 12 skal mit link åbne "dato12.html" hvis
> der er d. 23 skal samme link åbne "dato23.html"

Du kan fx placere følgende script i <HEAD>...</HEAD>

<script type="text/javascript">
function datolink() {
d=new Date();
   url="dato" + d.getDate() + ".html";
   window.location = url;
}
</script>

og herefter blot lave dit link som følger:

(forudsat at du HAR lavet alle dine datoNN.html filer

--
Jesper Ørngreen : admin@orngreen.dk : www.orngreen.dk