Layers
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 27-02-02 21:08

Var lige inde på tv2s hjemmeside og observerede til min gru at de nu
også er begyndt på de gyselige reklamer hvor en layer flyver hen over
siden.

Jeg ved der findes programmer der kan slå sådanne features fra (uden at
slå java ogsåvidere fra), men jeg kan ikke finde nogle.

Hjælp?

anr

"Can't we have one meeting that doesn't end with us
digging up a corpse?"
-Mayor "Diamond" Joe Quimby

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-02-02 21:23

On Wed, 27 Feb 2002 21:07:44 +0100, Andreas N Rasmussen wrote
(in message <1f8a7xb.1axzpev1p9oj8sN%anrNOTPART@OFMAILmac.com>):

> [...]
>
> Hjælp?
>
> anr
>
> "Can't we have one meeting that doesn't end with us

Ja, adr! Og hvor er den dog grim, den side! berlingske.dk er nu begyndt at
have pop-behind reklamer, som de eksperimenterer med. Det _skal_ åbenbart
være så irriterende og dumt som muligt.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 09:37

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Ja, adr! Og hvor er den dog grim, den side! berlingske.dk er nu begyndt at
> have pop-behind reklamer, som de eksperimenterer med. Det _skal_ åbenbart
> være så irriterende og dumt som muligt.

Mozilla har faaet indbygget mulighed for faneblade, og at nye vinduer
skal aabnes som faneblade ved siden af det billede man kigger paa.
Dvs de kommer stadig men de er ikke saa hammerirriterende.

Kan anbefales!
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jesper

Dato : 27-02-02 22:05

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg ved der findes programmer der kan slå sådanne features fra (uden at
> slå java ogsåvidere fra), men jeg kan ikke finde nogle.

Desværre nej, det layer er for avanceret for WebFree og WebWasher. Hvis
der er nogen med programmeringskunskab der kunne skrive et program der
selektivt kan blokerer Javascripts Java Applets og Flash film, så ville
de gøre en velgerning!

--
Jesper.
"Do not expose your LaserWriter to open fire or flame."

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 22:18

In article <1f8a8ef.195yoc9cim9tjN%spam@suxxx.xx>,
spam@suxxx.xx (Jesper) wrote:

> [...]
> der er nogen med programmeringskunskab der kunne skrive et program der
> selektivt kan blokerer Javascripts Java Applets og Flash film, så ville

Kan man ikke nøjes med at aflure hvilken server apletten kommer fra og
blokere den i en host fil?

Fra : Jesper

Dato : 27-02-02 22:49

> Kan man ikke nøjes med at aflure hvilken server apletten kommer fra og
> blokere den i en host fil?

Det er et Javascript, ikke en Aplet og det er i HTML koden på TV2, så
det er kun ved at blokere TV2 eller slå Javascript fra. Og så duer TV2s
site garanteret ikke!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 22:53

In article <1f8aclp.3x3n1y1m5b6fmN%spam@suxxx.xx>,
spam@suxxx.xx (Jesper) wrote:

> Det er et Javascript, ikke en Aplet og det er i HTML koden på TV2, så
> det er kun ved at blokere TV2 eller slå Javascript fra. Og så duer TV2s
> site garanteret ikke!

Henter scriptet ikke et billede fra en add server?

Fra : Jesper

Dato : 27-02-02 23:31

> Henter scriptet ikke et billede fra en add server?

Såvidt jeg kan konstatere fra server.dk.imrworldwide.com og via
babs3.tv2.dk der via et cgi script loader annoncører bannere fra
eksterne servere random valgte eller via en rotations ordning.

Men scriptet ligger der stadigt og den går frem og dækker med en tomt
frame uden billede hvis du blokerer billedet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 00:00

In article <1f8ae6y.17rj71ggzas8bN%spam@suxxx.xx>,
spam@suxxx.xx (Jesper) wrote:

> [...]
>
> Men scriptet ligger der stadigt og den går frem og dækker med en tomt
> frame uden billede hvis du blokerer billedet.

Så er det ikke så nemt at slippe for. Kan iCabs incript filtre
frasortere scriptet?

Fra : Jesper

Dato : 28-02-02 06:21

> Så er det ikke så nemt at slippe for. Kan iCabs incript filtre
> frasortere scriptet?

Muligvis, men nu kan iCab slet ikke rendere TV2s hjemmeside ordentligt,
så det er kun af akademisk interesse hvordvidt den kan eller ej.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 28-02-02 12:10

Brug webfree - gammel, men funktionel.
http://www.falken.net/webfree/