Golf: Køller fra begynder til lidt øvet ?
Fra : Inger & Steen

Dato : 27-02-02 21:15

Efter at have spillet golf siden Juni 2001, skal jeg til at skifte min 1'er
& 3'er kølle ud.
Værdi 200,00 kr.
Jeg kigger efter noget brugt, men der er så mange forskellige kendte mærker,
så det er ikke til at finde ud af.
Jeg ved at jeg kan prøve i golfshoppen, men jeg tror jeg kan finde det
billigere på nettet.
Er der nogle med gode råd, er de meget velkomne

Jeg vil bruger ca. 2000,00 ialt.

Mvh.

Steen, hcp 31

Fra : Jakob M

Dato : 28-02-02 01:01

> Er der nogle med gode råd, er de meget velkomne

Ikke 2 golfspillere er ens, så mit råd er: prøv det inden du køber. En
kølle eller et jern der ser godt ud på tryk kan sagtens vise sig at være
umulig at håndtere i praksis. Nogle ting som svingvægt, skaftets flex,
grippets beskaffenhed osv, kan du kun vurdere ved at slå slag med den.
Næsten alle proshopper har demomodeller man gratis og uforpligtende kan
prøve for at se hvad der passer til dig. Du ville vel heller ikke købe et
par sko uden at prøve dem først ?.
Bortset fra det kan man sagtens få noget udmærket udstyr til rimelige penge,
men hvad der passer mig, er ikke nødvendigvis godt til dig, så prøv dig
frem.

Mvh
Jakob

Fra : Henrik H. A.

Dato : 28-02-02 12:06

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
En
> kølle eller et jern der ser godt ud på tryk kan sagtens vise sig at
[...]

Jeg vil også anbefale dig, at prøve dig frem. Og gør det i din
pro-shop - de er som regel mere til at snakke med end en
lavpris-golf-butik. Især mht. at afprøve udstyret, låne det med ud på
driving range eller endog med ud på en runde eller to. Derudover kan
pro'en også måle dig op og dermed tilrette udstyret til din højde, dit
sving etc.

Fra : M@rk

Dato : 06-03-02 22:18

Wed, 27 Feb 2002 21:15:22 +0100, berigede "Inger & Steen"
<sicj@get2net.dk> dk.sport med:

>Jeg ved at jeg kan prøve i golfshoppen, men jeg tror jeg kan finde det
>billigere på nettet.

Hvor sidder du henne af i landet - der var vist nogle rimelige tilbud
i CGC fornylig ....................

/Mark

Fra : Henrik H. A.

Dato : 06-03-02 22:51

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse .

> Hvor sidder du henne af i landet - der var vist nogle rimelige tilbud
> i CGC fornylig ....................

Velkommen tilbage........længe siden ! CGC hvad ?

--
Henrik
___,

/ \

Fra : M@rk

Dato : 07-03-02 22:54

Wed, 6 Mar 2002 22:51:02 +0100, berigede "Henrik H. A."
<henrikNOSPAM@hove-andersen.com> dk.sport med:

>Velkommen tilbage........længe siden !

Taaak )

Ja, det er et stykke tid siden sidst - vi skulle liiige have en ny
potentiel golfspiller til verden, så det sidste stykke tid har der
ikke stået så meget Internet på menuen )))

Meeeeen, jeg lurker da gruppen det meste af tiden

>CGC hvad ?

Hvad CGC står for eller hvad CGC havde af grej?

a) CGC = Copenhagen Golf Center aka Vallensbæk-banerne
b) kan ikke huske det, så blot nogle skilte med "pæne" sæt til under
2K - om det var brugt grej eller skod-kvalitet, det skal jeg ikke
kunne sige

/Mark

Fra : Henrik H. A.

Dato : 14-03-02 11:09

> Ja, det er et stykke tid siden sidst - vi skulle liiige have en ny
> potentiel golfspiller til verden, så det sidste stykke tid har der
> ikke stået så meget Internet på menuen )))

Et stort tillykke med det !!!! Hvornår får han/hun så sit første
golfsæt ?

> a) CGC = Copenhagen Golf Center aka Vallensbæk-banerne
[...]

Ahaaa.........så forstår jeg bedre - Nok fordi jeg stadig selv kalder
det Vallensbæk Fladbaneanlæg - har ikke helt vænnet mig til at det nu
skal hedde Copenhagen Golf Center - selvom det ligger et godt stykke fra
Kbh.

--
___,
\ o

/ \
Henrik

Fra : Jakob M

Dato : 14-03-02 13:30

> [...]
> det Vallensbæk Fladbaneanlæg - har ikke helt vænnet mig til at det nu
> skal hedde Copenhagen Golf Center - selvom det ligger et godt stykke fra

Det er vist mere et udtryk for selvhøjtidelighed fra de nye ejere. Jeg kan
også bedre lide Vallensbæk Fladbaneanlæg .

Mvh
Jakob

Fra : Henrik H. A.

Dato : 14-03-02 13:32

> Det er vist mere et udtryk for selvhøjtidelighed fra de nye ejere. Jeg
kan
> også bedre lide Vallensbæk Fladbaneanlæg .

Hehe - ja, der er så fladt at man kan se en hare løbe i 14 dage

Fra : M@rk

Dato : 15-03-02 10:04

Thu, 14 Mar 2002 13:31:49 +0100, berigede "Henrik H. A."
<henrikNOSPAM@hove-andersen.com> dk.sport med:

>Hehe - ja, der er så fladt at man kan se en hare løbe i 14 dage

Ingen tvivl om, at mange af banerne er ret så flade - dog har de et par
huller, hvor green er placeret på toppen af en bakke, så hvis ikke man
får den helt op på green, ja, så triller den stille og fredligt nedad
igen - lidt træls, når man ikke er bedre end jeg )

Alt i alt, så passer banerne fint til mig - jeg får mulighed for, at
træne en masse teknik og oftest uden, at skulle stå i kø ved mange af
hullerne .................

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : M@rk

Dato : 15-03-02 10:01

Thu, 14 Mar 2002 11:08:51 +0100, berigede "Henrik H. A."
<henrikNOSPAM@hove-andersen.com> dk.sport med:

>Et stort tillykke med det !!!!

Tusinde tak!

>Hvornår får han/hun så sit første golfsæt ?

Hmmmm, faren skal vel liiige have et komplet sæt inden knægten?!

Meeeeeeeeen, tanken har jeg da haft en del gange siden fødslen - men det
er nok for tidligt endnu ))

>Ahaaa.........så forstår jeg bedre - Nok fordi jeg stadig selv kalder
>det Vallensbæk Fladbaneanlæg

*LOL* Den var da godt nok for god ))))

> - har ikke helt vænnet mig til at det nu
>skal hedde Copenhagen Golf Center - selvom det ligger et godt stykke fra
>Kbh.

Du har helt ret - det virker lidt bagvendt - omvendt, så er det meget
udbredt, at selvom man bor i Glostrup, så siger man at man bor i
København - ikke at jeg fatter det, men det har jeg da oplevet et par
gange

/Mark

Fra : Henrik H. A.

Dato : 15-03-02 10:12

> [...]
>
> Hmmmm, faren skal vel liiige have et komplet sæt inden knægten?!
>
> Meeeeeeeeen, tanken har jeg da haft en del gange siden fødslen - men

Og vi skulle jo ikke risikere, at han _alt_ for tidligt blev bedre end
sin far

[...]

> [...]
> udbredt, at selvom man bor i Glostrup, så siger man at man bor i
> København - ikke at jeg fatter det, men det har jeg da oplevet et par

Det plejer næsten at være omvendt - at det er jyderne der kalder alle
mellem Helsingør og Køge for københavnere !

Fra : M@rk

Dato : 15-03-02 12:28

Fri, 15 Mar 2002 10:12:19 +0100, berigede "Henrik H. A."
<henrikNOSPAM@hove-andersen.com> dk.sport med:

>Og vi skulle jo ikke risikere, at han _alt_ for tidligt blev bedre end
>sin far

Det kræver nok desværre ikke alverden - så der er en potential risiko
*damn* )

/Mark

Fra : Henrik H. A.

Dato : 15-03-02 12:51

> Det kræver nok desværre ikke alverden - så der er en potential risiko
> *damn* )

Hehe.............om ikke andet kan han jo lære sin far at spille golf
med tiden

--
___,
\ o

/ \
Henrik

Fra : M@rk

Dato : 15-03-02 13:34

Fri, 15 Mar 2002 12:50:44 +0100, berigede "Henrik H. A."
<henrikNOSPAM@hove-andersen.com> dk.sport med:

>Hehe.............om ikke andet kan han jo lære sin far at spille golf
>med tiden

Personlig træner, sejt

___,
\ o

/ \

Cool tag i øvrigt )
(er det ikke svært, at slå med én hånd?!
(og for at være rigtig morsom: "Nå nå, stor kølle, lille hoved"

/Mark

Fra : M@rk

Dato : 20-03-02 11:22

Fri, 15 Mar 2002 13:34:06 +0100, berigede "M@rk" <unknown@get2net.dk>
dk.sport med:

>(er det ikke svært, at slå med én hånd?!
>(og for at være rigtig morsom: "Nå nå, stor kølle, lille hoved"

Okay, det var altså ikke morsomt?! )

No offence intended!

/Mark