Tysk Mc vs. kasko
Fra : Kim Hansen

Dato : 27-02-02 20:52

Hej!

Jeg overvejer at droppe den meget dyre kasko forsikring og så nøjes med
ansvar på min mc da første års præmie overstiger prisen på en tilsvarende
brugt mc hvis jeg henter den i Tyskland.
Der er vel "kun" stellet jeg ikke har lov at skifte ud på en dansk indreg.
mc ikke ?
Er der noget jeg andet jeg bør ta' med i mine overvejelser inden jeg vælger
denne løsning ?

Mvh. Kim Hansen

Fra : Jonas Holt

Dato : 27-02-02 21:28

> Jeg overvejer at droppe den meget dyre kasko forsikring og så nøjes med
> ansvar på min mc da første års præmie overstiger prisen på en tilsvarende
> brugt mc hvis jeg henter den i Tyskland.

Man får måske et problem hvis man sælger sin maskine og køber en anden model.

Har tænkt de samme tanker - men inden jeg finder på at gøre alvor af det, vil jeg lige høre om der
er nogen der ved hvilke forskelle der er på F2 og F3. Kan de forskellige dele bare (kåbe, motor mv)
lige skiftes over?

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Morten Dahl

Dato : 28-02-02 08:57

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse

> Man får måske et problem hvis man sælger sin maskine og køber en anden
model.

Hmm der jo ikke nogen der siger man behøver at købe en i tyskland før
uheldet er ude.

For mit vedkomne kostede en tur i asfalten (læs: rundkørsel) alt plastik på
min bambusraket (gixxer 600) samt fodhvilere og en tank. dette blev takseret
til 76 af de lange plus moms. Jeg fandt en ´97 750 i tyskland til 30K og
reppede den med.. og fik altså en hel cykkel for 30K.

Nu er min forsikring billig (450 pr. måned jeg vil køre) men havde den været
over 800cc. kunne jeg ikke (kasko)forsikre den hos dem (tjenestemændnes
forsikring) og skulle ud til nogle ågerkarle.

De vil f.eks ha 27Kkr. for en gammel ZX10 til touringbrug.. såen kal kan jeg
finde i tyskland til en 10-14Kkr alt efter stand.

Det vil altså sige at for en "præmie" på 10-14kkr om året har jeg vupti
"selvforsikret" cyklen, og de sæssoner hvor der ikke sker ulykker der sparer
jeg pengene op til evt. tyveri.. At jeg så hos "det gode"
forsikringsselskab altid uanset størrelse kan få ansvar og tyveri til næsten
ingenting er så en anden sag. (slipper for at tænke p tyveri udgiften)
-
Morten Dahl
- der helt sikkert selv forsikrer hans soon to come touringjern

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 27-02-02 21:25

"Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt mc hvis jeg henter den i Tyskland.
> Der er vel "kun" stellet jeg ikke har lov at skifte ud på en dansk indreg.

Så vidt jeg ved.. Jo, alt andet end stellet må skiftes..
> Er der noget jeg andet jeg bør ta' med i mine overvejelser inden jeg
vælger
> denne løsning ?

Tyveri??
Skævt stel ved uheld?

--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC

Fra : Armand

Dato : 28-02-02 00:09

Michael Frederiksen <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en

> "Kim Hansen" <kim@translator-lykke.dk> skrev i en meddelelse

> Tyveri??

Jup!
Og netop tyveri er ofte set, og forøvrigt derfor en af de tunge
argumenter for den høje kasko-præmie (mange billigere kasko-forsikringer
har en kæmpe selvrisiko ved tyveri!). Derfor er det også et meget tungt
emne i dine ellers relevante overvejelser!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-02-02 21:18

Kim Hansen skrev:

> [...]
> ansvar på min mc da første års præmie overstiger prisen på en tilsvarende
> brugt mc hvis jeg henter den i Tyskland.

Der er bare et minus, og det er hvis den bliver stjålet Så er der jo
ikke lige et stel at sætte delene over på

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 01-03-02 10:13

> Der er bare et minus, og det er hvis den bliver stjålet Så er der jo
> ikke lige et stel at sætte delene over på

Hvis nu man lader være med at melde cyklen stjålen, og tilfældigvis finder
en tysker med samme stelnummer, som den registreringsattest man har liggende
og så også ganske tilfældigt taber sin nummerplade, så man kan få en ny, så
er den vist i vinkel. Og man må jo forvente at den nye "ejer" ikke kører til
syn med den stjålne mc.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jes Vestervang

Dato : 02-03-02 13:38

Mads Lund skrev:

> [...]
> en ny, så er den vist i vinkel. Og man må jo forvente at den nye "ejer"

Ja, det er jo også en meget oplagt mulighed. Det kunne nemt være noget jeg
ville overveje, hvis nogen rendte med Fazeren! - jeg har jo ikke kasko på
den :-/ Problemet ved ikke at melde den stjålet er jo så bare at man ikke
kan få politiet til at kigge efter den... men det gør vel alligevel ikke
:-/

Fra : Steen Gruby

Dato : 28-02-02 23:32

On Wed, 27 Feb 2002 20:52:12 +0100, "Kim Hansen"
<kim@translator-lykke.dk> wrote:

>Hej!
>
>Er der noget jeg andet jeg bør ta' med i mine overvejelser inden jeg vælger
>denne løsning ?

Ikke det jeg kan få øje på.
Jeg har selv købt en skadet XN85 for at få reserve dele til min egen.
Det er dels i erkendelse af at den er svær at skaffe reservedele til,
og dels at jeg ikke har kaskoforsikring på den.
Det kan simpelthen ikke betale sig.
Det er rigtigt at du ikke kan skifte stellet uden at gøre dig skyldig
i noget ulovligt.
Men at købe en MC som reservedele er der vist ikke en hund der gør
over.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 02-03-02 14:16

Du kan sagtens skifte stellet!

Du skal bare dokumentere at det originale stel er destrueret - det kan ske
f.eks. ved at save kronrøret af - nyt stel kan anskaffes med relevent stelnr.

Du kan få detaljerne hos CRM / Motorkontoret!

-Claus

Kim Hansen wrote:

> [...]
> mc ikke ?
> Er der noget jeg andet jeg bør ta' med i mine overvejelser inden jeg vælger

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40