Told og skatteregler
Fra : Martin Toulstrup

Dato : 27-02-02 20:51

Hej gruppe,

Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal finde svaret så nu prøver jeg her.
Er der nogen der kender til regler vedr. import af DVD film og
computerudstyr (hardware som grafikkort, harddisk osv) fra såvel USA som
Taiwan / Hong Kong??

Jeg har forgæves søgt på Told/Skat's hjemmeside uden at finde noget svar
der.

Martin

Fra : Sune Ravn

Dato : 28-02-02 00:42

"Martin Toulstrup" <toulstrup@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Taiwan / Hong Kong??
>
> Jeg har forgæves søgt på Told/Skat's hjemmeside uden at finde noget svar

Hej Martin

Allerførst skal du importør registreres hos Told & Skat, dette kræver at
du allerede er
moms registreret.

Så kan du faktisk gå i gang med at importere, men det vil nok være klogt
at du sætter dig
ind I hvilke toldsatser der gælder for de forskellige vare grupper og
lande, samt om der er antidumpnings
told på varerne.

Iøvrigt skal du huske på at, paralel import fra lande udenfor EU ikke er
tilladt.

MVH

Sune

Fra : Nico de Jong

Dato : 28-02-02 07:39

Sune Ravn <suneravn@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aa458688b2c4c13866bfc9fdcbf1d20b.62576@mygate.mailgate.org.
> [...]
> at du sætter dig
> ind I hvilke toldsatser der gælder for de forskellige vare grupper og

Der er et helt andet forhold, som mange små importører ikke er opmærksom på,
og som de brænder fingrene på.
Mange exportfirmaer kræver (1) at der aftages en bestemt mængde, (2) at der
ligger penge på borden _inden_ de sender noget som helst, og (3) at prisen
er EXW (på rampen udenfor leverandøren). Der kommer således en grusom masse
transport på: fra leverandør til lufthavn, luftfragt, levering, og for at
det ikke skal være lyv told og moms på transportydelsen.

Ad (1): jeg havde en gang en leverandør som forsøgte at bestille nogle
skærme på prøve. Han fik at vide, at mindste _prøve_ ordre var en 20"
container med skærme (omkring 500)

Nico