Andet multimedie
bentjuul 3670
Sepia effekt / filter / plugin til PhotoSh~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-02-02 20:53

Er der nogen der ved hvor man kan finde et Sepia filter / efekt /
plugin til PS 6 ? Jeg havde et en gang, men det er til syneladende
gået tabt i krigen.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-02-02 21:44

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor man kan finde et Sepia filter / efekt /
> plugin til PS 6 ? Jeg havde et en gang, men det er til syneladende
> gået tabt i krigen.

Så vidt jeg husker ligger der en action i default-installationen, der kan
klare det.
Hvis du har fået fjernet den, så kan den hentes frem igen, for den burde
ligge i program-mappen.

/Per

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-02-02 10:18

On Wed, 27 Feb 2002 21:44:14 +0100, "Per Christoffersen"
<christoffersen@comonto.dk> wrote:

>Så vidt jeg husker ligger der en action i default-installationen, der kan
>klare det.

Fundet

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-02-02 10:28

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> wrote in message

> Fundet

Tillykke!

Hvis du kigger i Actions palletten, og folder alle de små trekanter ud, som
viser de enkelte trin, så kan du se hvordan actionen er bygget op.
Fidusen ligger i at anvende et adjustment lag, med hue/saturation og sætte
flueben i den boks der hedder colorize. Det giver en toning af billedet, og
hvis du gør det manuelt, så kan du selv vælge hvilken nuance der skal tones
med.

/Per

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-03-02 10:12

Takker for tippet.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-02-02 23:11

Karsten Jensen skrev: (messageID: <news:e6eq7u0plabp8bk2pgseo587u8aglt88e8@4ax.com>)

> Er der nogen der ved hvor man kan finde et Sepia filter / efekt /
> plugin til PS 6 ? Jeg havde et en gang, men det er til syneladende
> gået tabt i krigen.

Her er en del forskellige actions, du kan hente:
http://xchange.studio.adobe.com/axQuickSearchSubmit.asp?txt=sepia&allprods=2&submit1.x=16&submit1.y=8

Der er også en sepia action inkluderet i dine default actions i
Photoshop 6.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-02-02 10:46

On 27 Feb 2002 22:10:43 GMT, "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
wrote:

>Her er en del forskellige actions, du kan hente:
>http://xchange.studio.adobe.com/axQuickSearchSubmit.asp?txt=sepia&allprods=2&submit1.x=16&submit1.y=8

tak for tippet

--

Med venlig hilsen fra