Slibning af bøgebordplade ???
Fra : kim014

Dato : 27-02-02 20:08

Vi har en sofabord i bøg med lakeret overflade, men den er blevet lidt grim,
kan man slibe bordplade af og lakere den op igen , og hvilken lak skal man
bruge ?? eller kan man slibe og olie behandle ??? Mvh. Kim

Fra : Per H

Dato : 27-02-02 20:49

On Wed, 27 Feb 2002 20:07:31 +0100, "kim014" <kim014@mail.dk> skrev:

>Vi har en sofabord i bøg med lakeret overflade, men den er blevet lidt grim,
>kan man slibe bordplade af og lakere den op igen ,
ja

>og hvilken lak skal man
>bruge ??

en syrehærdende er den stærkeste.

> eller kan man slibe og olie behandle ??? Mvh. Kim

ja men slib lakken helt væk

hvis det er finer tror jeg ikke det er nogen god ide at gå over til
olie, da der skal slibes en del.

jeg plejer at køre til snedkeren, og få den valsepudset og
sprøjtelakeret. det koster ikke alverden.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : kim014

Dato : 01-03-02 14:24

Der skulle vel ikke være nogen som kender et sted, hvor man kan få
planslebet bøgebordplade samt lakeret, Jeg Bor i Videbæk i vestjylland
Mvh. Kim

Fra : Calle.

Dato : 01-03-02 14:57

> Der skulle vel ikke være nogen som kender et sted, hvor man kan få
> planslebet bøgebordplade samt lakeret, Jeg Bor i Videbæk i vestjylland
> Mvh. Kim

Hej

Har I ikke en møbelsnedker i nærheden?
Hos den lokale møbelsnedker, har de en plansliber der kan tage plader op til
2-3m brede, samt lakerings rum, men det ligger på ALS

Calle