Rensning af afløb
Fra : Finn I

Dato : 27-02-02 19:59

Hvordan renses/rengøres et afløb fra bruseniche nemmest?

Det er begyndt at lugte grimt op af afløbet hvis brusern ikke har været
anvendt indenfor et døgn. Afløbet er ikke tilstoppet. Jeg tror det er noget
der sidder i selve afløbet ned til vandlåsen som er 50-60 cm nede

Mvh
Finn

Fra : The Evil Twin

Dato : 27-02-02 20:18

"Finn I" <f.ix@iname.com> wrote in message
> [...]
>

> Mvh
> Finn
>
> Afløbet er sansynligvis fyldt med sæbe og hårrester.
Dette kan godt give en kloaklugt når det står ubrugt.
Mit bedste råd er at hælde groft salt i afløbet, og lade det ligge lidt.
Der efter hælder du en kedel kogende vand i afløbet.
Ellers prøv med klorin, og lad det virke hele dagen.
Kaustisk soda eller andre stoffer, som burde forbydes. Hjælper ikke på
lugtgener.

Hilsen
Torbenj

Fra : Finn I

Dato : 27-02-02 21:13

> Mit bedste råd er at hælde groft salt i afløbet, og lade det ligge lidt.
> Der efter hælder du en kedel kogende vand i afløbet.
Det vil jeg prøve - tak

> Ellers prøv med klorin, og lad det virke hele dagen.
Jo men hvis jeg hælder klorin i render det jo bare ned i vandlåsen og så
hjælper det vel ikke "op" i nedløbet?

Mvh
Finn

Fra : Palmen

Dato : 10-02-03 09:57

Hej Finn og andre som evt. kunne bibringe mig et godt råd.

Jeg har vist noget hen ad samme problem som Finn. Når min bruser står
ubrugt hen over en weekend f.eks. eller ikke bliver brugt så meget,
kommer der en ubehagelig kloaklugt fra bruseren.

Det er et nyt rimeligt nyt badeværelse vi har, etableret i 1997, der har
ikke været noget problem før.

Hjalp groft salt og kogende vand ? Og findes der evt. andre
løsningsmuligheder.

Mvh
Jakob

http://www.kandu.dk/

Fra : HHIST

Dato : 12-02-03 05:50

Hej
Jeg tor problemet ligger i at du har afløb fra håndvasken til gulvafløbet.
Når gulvvarmen i løbet af et par dage for noget af vandet i vandlåsen til at
fordampe kommer der luft fratilslutningsrøret op af risten. Det sker ofte at
disse rør er indstøbt i gulvet og kan derfor ligge med bagfald fordi de er
vanskelige at styre under støbningen. Så kan der ligge en lomme af vand der
ligger og rådner. Sæt en prop i hullet og fyld røret med afløbsrens lad det
stå natten over skyl efter med masser af varmt vand. Så skulle den være i
vinkel.:)
Palmen <Palmen.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e4769cb$0$137$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Niels Christensen