Nu brænder jeg det!!
Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-02-02 19:27

Nu er det officielt!.. jeg brænder mit asus v7100 geforce 2 mx 400!
Sikke noget ustabilt lort... jeg har prøvet alt i løbet af de sidste to
dage... det er mit liv for "kort" til (no joke intended).... det er
desværre brugt så det ka ikke engang byttes!... æv en gang tidsspilde!
så nu vil jeg skille min anden pc ad og lave et lille ofringsbål ude i min
grill!... hhahaaahhaaaa (lettere sindsygt tonefald)

sniper_Nolight

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 27-02-02 19:47

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> så nu vil jeg skille min anden pc ad og lave et lille ofringsbål ude i min
> grill!... hhahaaahhaaaa (lettere sindsygt tonefald)

Tag billeder og lav et website!
Husk et billede hvor man kan se fråden i mundvigen.

Jacob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-02-02 22:07

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev`:
> [...]
> sidste to dage... det er mit liv for "kort" til (no joke
> intended).... det er desværre brugt så det ka ikke engang

Det funker ellers perfekt på min brors PC, jeg er sikker på det
er en opsætnings eller hardwarefejl - ellers er det måske
grafikkortet!

Du har sikkert prøvet næsten alt, men her kommer lidt til at
kigge på:

- Bliver det for varmt?
- - Giv det ordentlig køling.

- Får det nok strøm?
- - Tag nogle enheder fra og prøv igen!
- - Giver din strømforsyning de rigtige volt?

- Har du prøvet med div. drivere?
- - www.tweakup.dk

- Opdateret bundkortets BIOS og chipset?
- - www.tweakup.dk og bundkortfabrikantens hjemmeside.

Der er endnu flere ting at prøve, men kan ikke lige huske dem
alle.

Venligst
Mikael
- Som mener ASUS7100 er for godt til at brænde...!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-02-02 13:13

> - Bliver det for varmt?
> - - Giv det ordentlig køling.

jeg har ikke oc noget som helst på pcen så køling burde ikke være
problemet..

> - Får det nok strøm?
> - - Tag nogle enheder fra og prøv igen!
> - - Giver din strømforsyning de rigtige volt?

tja det er sat i en ibm aptiva pIII550... så specs kender jeg ikke må jeg
indrømme

> - Har du prøvet med div. drivere?
> - - www.tweakup.dk

ang. bios og drivere har jeg prøvet alt!

> - Opdateret bundkortets BIOS og chipset?

når jeg installerer intels chipset software får jeg at vide at det ikke
behøves.

> [...]
> Venligst
> Mikael
> - Som mener ASUS7100 er for godt til at brænde...!

det syns jeg osse, men jeg er temmelig frustreret over det... men nu du
nævner det med strømmen kan det være det er her den er gal... geforce er jo
lidt forslugne..

tak for dine synspunkter

sniper_Nolight

Fra : Óðin

Dato : 28-02-02 07:40

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så nu vil jeg skille min anden pc ad og lave et lille ofringsbål ude i min
> grill!... hhahaaahhaaaa (lettere sindsygt tonefald)

Sejt. Du skulle vel ikke køre WinXP ? I så fald prøv at skifte tilbage
tilbage til Win98SE og se om ikke det bli'r mere stabilt.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-02-02 13:14

> Sejt. Du skulle vel ikke køre WinXP ? I så fald prøv at skifte tilbage
> tilbage til Win98SE og se om ikke det bli'r mere stabilt.

det har jeg overvejet men simpelthen næsten ikke orket, men måske det kunne
være løsningen... hader bare at nedgradere...

sniper_Nolight

Fra : MXL

Dato : 28-02-02 09:39

Han kører XP på den maskine han har skrevet på i hvert fald ...

Ligesom undertegnede :)

MXL

mail: Malcolmxl@hotmail.com

" Jeg repræsenterer med denne
meddelelse mig selv og ingen andre p.t "

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-02-02 13:17

> Han kører XP på den maskine han har skrevet på i hvert fald ...
>
> Ligesom undertegnede :)

den maskine jeg bruger her er min alfamaskine... den kører xp

det er min betamaskine den er gal med... jeg har prøvet med xp, men lige nu
kører den w2k... grunden til den skal stå og fylde er for det meste at kunne
spille netværk med min søn så det er rimeligt vigtigt at den funker med et
orn'ligt 3d kort... eller kan det næsten være lige meget

tak for alle indlæg!

sniper_Nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-02-02 15:38

nu har jeg siddet og spillet lidt CS og det virkede plusli'?!... bagefter
geninstallerede jeg Serious Sam og et lille stykke tid funkede det... lige
indtil jeg rodede med grafik indstillingerne... altså satte dem lidt ned for
at skåne maskinen... da jeg ville klikke apply låste lortet... kan det
tænkes at SS bare er for stor en mundfuld?

specs er:
IBM aptiva 2172 61G
128mb ram
gf2 mx 400
pIII550
og et eller andet onboard ESS lydkort
win 2 k

syns bare at det burde kunne køre...

sniper_Nolight

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-02-02 15:46

> [...]
> satte dem lidt ned for at skåne maskinen... da jeg ville klikke
> apply låste lortet... kan det tænkes at SS bare er for stor en

Jeg tror det har noget med varme eller strøm at gøre.

Venligst
Mikael

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-02-02 16:33

Her er de helt præcise system specs på fabriksmodellen.

145 watt strøm. det lyder som lidt i underkanten !!

Michael

Machine Type/Model 2172-61G
System board V66M
Processor/Speed PENTIUM(R) III 550
System board chipset Intel 82443ZX
System board form factor micro-ATX
Front-side bus speed 100 MHz
Mechanical Package Minitower
Slots (ISA/PCI/shared/AGP) 0/2/1/1
Open Slots (ISA/PCI/shared/AGP) 0/1/1/0
Bays (Total/Open) 5/2
3.5" bays (Ext Total/Open, Int Total/Open) 1/0, 1/0
5.25" bays (Ext Total/Open, Int Total/Open) 3/2, 0/0
Memory SDRAM DIMM
Std/Max (MB) 32/256
Sockets (Total/Open) 2/1
Cache 512KB
Hardfile 13GB
Hardfile Size 3.5 in
Removable Media 1.44
Diskette Drive Size 3.5 in
Removable Storage none
Power Supply (w) 145 watts
3D Graphics Enabled Yes
Video Chip S3 SAVAGE 4
Video Memory 32(std) / 32(max), SDRAM
Maximum Resolution 1600 X 1200
Maximum Colors 16 Mil
MPEG SW 1
Monitor 2237-24N (17inch)
Keyboard IBM RAPID ACCESS (TM) II
Mouse IBM SCROLLPOINT (TM) II
Gamepad none
Joystick none
Network Adapter none
Communications V.90 and K56 FLEX (no voice)
Modem Included Rockwell HCF Winmodem
CD-ROM DVD-6X
Audio ESS Solo 1
Wavetable Yes (Software)
Speakers INFINITY (ACTIVE)
Microphone noise canceling
Operating System Windows 98
Announce Date 6/30/1999

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-02-02 16:46

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev:
> 145 watt strøm. det lyder som lidt i underkanten !!

Exactly my point, en fra min klasse sidder med eksakt samme
samme problem - og også en ScumPaq

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-02-02 16:47

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev:

> Exactly my point, en fra min klasse sidder med eksakt
> samme samme problem - og også en ScumPaq

Compaq, IBM who cares

/Mikael

Fra : Jesper Laursen

Dato : 28-02-02 18:07

Jeg fik byttet et V7100 på min garanti..(hrmm...host...det kunne vist ikke
holde til at blive OC). I mellemtiden havde jeg dog købt et Hercules
Prophet III (kanon kort)..men jeg fik altså et nyt V7100 og ville sælge det
til en af mine kammerater. Han har en APTIVA et eller andet P3 800 MhZ. Hans
computer ville slet ikke boote med kortet.....også selvom jeg skiftede
strømforsyning til en 300 W. Så det er ikke sikkert, at det løser problemet.
Lån ihvertfald en først, før du går ud og investerer.....

Fra : Óðin

Dato : 01-03-02 07:03

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Compaq, IBM who cares

Ja alt er noget scum!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-03-02 12:09

> [...]
> Removable Storage none
> Power Supply (w) 145 watts
> 3D Graphics Enabled Yes
> Video Chip S3 SAVAGE 4
> Video Memory 32(std) / 32(max), SDRAM
> Maximum Resolution 1600 X 1200
> Maximum Colors 16 Mil
> MPEG SW 1
> Monitor 2237-24N (17inch)
> Keyboard IBM RAPID ACCESS (TM) II
> Mouse IBM SCROLLPOINT (TM) II
> Gamepad none
> Joystick none
> Network Adapter none
> Communications V.90 and K56 FLEX (no voice)

Godt fundet!
Okay jeg må se i øjnene at vi endnu engang må konstatere at mærk pc'ere
SUXX!!
Jeg har fået den gratis og tænkte "hhhmmm, den kan du da godt få lidt glæde
ud af"... men nej det kunne jeg ikke"

Tak for alle indlæg!

sniper_Nolight

Fra : DWM

Dato : 02-03-02 21:50

> [...]
> SUXX!!
> Jeg har fået den gratis og tænkte "hhhmmm, den kan du da godt få lidt glæde

Du må godt sende den til mig. :)
En ny strømforsyning til den er altså ikke så dyr.
215/230W er nok

/Kenneth Iversen

Fra : Rhythm

Dato : 01-03-02 09:38

> [...]
> at skåne maskinen... da jeg ville klikke apply låste lortet... kan det
> tænkes at SS bare er for stor en mundfuld?

Jeg behøver kun at sige: Aptiva, der er svaret.
Aptiva er det værste gang (undskyld) lort jeg har stødt på.
Jeg havde selv sådan en IBM Aptiva maskine engang. Jeg havde også bøvl med
mit Asus kort
på den. Den frøs, rebootede hele tiden og og og.
Jag var faktisk tilsidst ved at kyle den maskine ud af vinduet på et
tidspunk (boede på 6 sal dengang).
Jeg prøvede så at formatere hele maskinen, fjernede dos partutitationerne
(hedder det vist)
og smed alm god gammeldags DOS på den til erstatning for det Aptiva.
Købte en Win98 UK udgave (dengang var det den nyeste fra MS) og skrottede
alle de
medhørende cd-rommer som fulgte med der lugtede af Aptiva.
Kørte nu Win98´eren ind på maskinen, og vupti nu funkede det hele dælme.
Asus kortet kørte superp, maskinen var stabil og absolut ingten fejl
overhovedet.

Min konklution: Aptiva´en lavede al den ravage der var.
For nu da Aptiva´en var væk virkede det hele jo, så det måtte være den
Aptiva der var skyld
i det.

Mvh
Rhythm