Reparation af dæk.. Plugger eller lign...
Fra : Steffler

Dato : 27-02-02 17:42

Hejsa..

Nu er det godt nok snart lige ved at være tid - Så skal jeg
lige høre - Hvor går man hen og henter sådan et plugger kit
til at reparere et dæk med... (Og I behøver ikke komme med
formaningerne Jeg kender dem godt, men jeg kasserer IKKE
et 190'er D207'er der har kørt 250Km sidste sæson...)

Mvh & Pft

/Steffen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 27-02-02 18:47

> til at reparere et dæk med... (Og I behøver ikke komme med
> formaningerne Jeg kender dem godt, men jeg kasserer IKKE
> et 190'er D207'er der har kørt 250Km sidste sæson...)

Undlader formaningerne og krydser samtidig fingre for at dit dæk ikke
sprænger under høj fart...

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 27-02-02 19:28

"Steffler" <steffen.hansen@dba.dk> wrote in message
> [...]
> formaningerne Jeg kender dem godt, men jeg kasserer IKKE
> et 190'er D207'er der har kørt 250Km sidste sæson...)

Bla M&P i England har et par sæt til 25-35£.

PIS, nu ødelagde det resten af aftenen at jeg så at det kædeværktøj jeg lige
har bestilt til 849Kr kan fås for 49,99£ hos dem

Jeg kan ikke helt forstå det skulle være så farligt, medmindre du lapper et
opslidt bagdæk på en Buza.
Normalt kører jeg stærkere og nogle flere kilometer i min bil end på min mc,
men jeg har da ingen betænkligheder ved at smide en prop i hvis jeg er
punkteret.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 27-02-02 20:17

On Wed, 27 Feb 2002 19:28:16 +0100, "Henrik B. Larsen"
<hbl@stubnet.dk> wrote:

>Normalt kører jeg stærkere og nogle flere kilometer i min bil end på min mc,
>men jeg har da ingen betænkligheder ved at smide en prop i hvis jeg er
>punkteret.

Du har også et dæk i hvert hjørne ikk'? Så hvis dækket ryger mister du
25% af dine støttepunkter, men ikke balancen.
Og på mc - you do the math....
--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-02-02 21:29

Peder Eskildsen skrev:

> Du har også et dæk i hvert hjørne ikk'? Så hvis dækket ryger mister du
> 25% af dine støttepunkter, men ikke balancen.

Tjaeh, en af mine kammerater gik på landbrugsskole med en, hvis ene fordæk
eksploderede(!), så bilen blev slynget ind i en telefonpæl... han
overlevede ikke
Man skal ikke føle sig sikker, bare fordi man sidder i et bur :-/

> Og på mc - you do the math....

Tjaeh, hvis det er baghjulet det er galt med, og det er med lovlige
hastigheder mens man kører ligeud, så gør det nok ikke så meget (læs: man
kan nå at bremse ned, uden at vælte :). Det gjorde det ihvertfald ikke på
min gamle offroader. Et fladt fordæk kørte jeg engang med på en knallert,
det er til gengæld ikke noget jeg har lyst til at opleve på en mc =
Bwadr, det er en ulækker fornemmelse, men det var alligevel skægt, når det
ikke gik hurtigere

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Peder

Dato : 01-03-02 08:52

On Thu, 28 Feb 2002 21:29:05 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>overlevede ikke
>Man skal ikke føle sig sikker, bare fordi man sidder i et bur :-/
Nej. Men det er stadig nemmere at holde balancen. Og buret hjælper i
reglen.
Jeg har selv prøvet noget lignende uden dog at komme til skade.
Istedet måtte jeg opgive at forklare min mobbende venner, at min
snurretur i gocarten (hvor jeg næsten ramte en lysmast på banen) ikke
skyldtes usædvanligt ringe køretalent, men et fladt forhjul....

> [...]
>det er til gengæld ikke noget jeg har lyst til at opleve på en mc =
>Bwadr, det er en ulækker fornemmelse, men det var alligevel skægt, når det

Jaeh, men lovlig mange hvisser. Igen kan jeg kun tale af personlig
erfaring (og jeg er helt sikkert den eneste i NG, der kører sådan
Ligeud = over lovlig hastighed (men kedeligt) Ellers så vidt muligt
sving og helst med høj hastighed. Og det var på vej. Nu bliver det ren
bane.
I ingen af tilfældene ville jeg bryde mig om at miste et af
"hjørnerne"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-03-02 17:26

Peder skrev:

> Nej. Men det er stadig nemmere at holde balancen. Og buret hjælper i
> reglen.

Nej, jeg ville bare lige understrege at biler ikke er så ufarlige som mange
desværre tror. Det er ikke helt så simpelt som du fik det til at lyde :-/

> [...]
> snurretur i gocarten (hvor jeg næsten ramte en lysmast på banen) ikke
> skyldtes usædvanligt ringe køretalent, men et fladt forhjul....

Det er sgu ret skræmmende og egentlig pissefarligt

> Jaeh, men lovlig mange hvisser.

Ja, det har du ret i. Man skal ikke sate på at kunne slippe godt fra et
eksploderet/pludseligt fladt forhjul, men det betyder jo ikke at man er
chanceløs hvis det går galt.

> Igen kan jeg kun tale af personlig
> erfaring (og jeg er helt sikkert den eneste i NG, der kører sådan

Utvivlsomt!

> Ligeud = over lovlig hastighed (men kedeligt) Ellers så vidt muligt
> sving og helst med høj hastighed. Og det var på vej.

Ja, det er jo lidt farligt. Derfor nøjes jeg også selv med at køre friskt,
ræs-agtig kørsel er sgu for farligt til mig... altså når det er på
offentlig vej!

> Nu bliver det ren
> bane.

Fornuftigt!

> I ingen af tilfældene ville jeg bryde mig om at miste et af
> "hjørnerne"

Nej, fy for pokker :-/

Fra : Morten Dahl

Dato : 04-03-02 08:24

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 28 Feb 2002 21:29:05 +0100, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>

> Jaeh, men lovlig mange hvisser. Igen kan jeg kun tale af personlig
> erfaring (og jeg er helt sikkert den eneste i NG, der kører sådan

årh hold da op, den del jeg har set dig køre foregik da med fornuftig til
moderat overdrevet hastighed

-
Morten Dahl

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-02-02 22:15

> Bla M&P i England har et par sæt til 25-35£.

Og er det bare til et hul, så er det vist mange mc-værksteder der har
remedierne liggende klar. Jeg tror at jeg gav 100kr hos Søborg MC sidste
forår og det dæk holdt 5000km mere inden det begyndte at sive...

(Dækket sidder på en "knallert" der knapt formår at få en fartbøde på
motorvej, så dækket er ikke blevet belastet som det kan gøres på en
sportsmc.)

/A

Fra : Janus

Dato : 27-02-02 20:11

Prøv hos dækservice eller på auto - mc værksted det koster vist noget med
100 spir.

Desuden har jeg selv kørt med en prop i ca 5000 km uden brok med hast. op
mod 180 km/t langvarigt

Janus

Fra : Armand

Dato : 27-02-02 23:58

Janus <janusz@kampsax.dtu.dk> skrev i en
> Prøv hos dækservice eller på auto - mc værksted det koster vist
noget
> med 100 spir.

Jup!

Propper udefra er kun til nødlapninger på stedet, dækmanden kan montere
en ordentlig lapning indefra(!), som man kan stole på når man krudter
modellen af!

--
Armand.
(der ikke kunne udholde mistroen til sin hidtil eneste udvendige lapning

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-02-02 22:10

On Wed, 27 Feb 2002 17:41:31 +0100, "Steffler" <steffen.hansen@dba.dk>
wrote:

Hej Steffen.

> [...]
>formaningerne Jeg kender dem godt, men jeg kasserer IKKE
>et 190'er D207'er der har kørt 250Km sidste sæson...)

Vort lokale knallertværksted her i Stenløse har et sæt beregnet til
såkaldte kør videre reperationer.
Det er en slags prop der kan vulkaniseres i et dæk så man kan lave en
reperation af et slangeløst dæk.
Hvis jeg er ude i en situation hvor den slags er nødvendigt vil jeg
lappe med det sæt og køre videre til nærmeste større by og få en
dækmand til at skyde en af de propper i de normalt anvender til bildæk
- De er betydeligt bedre end et "kør videre sæt".
Min erfaring fra bilen er, at de propper dækmanden skyder i holder
dækkets tid ud.
Jeg vil undlade formaningerne da du selv kender fordele/ulemper, men
hvis det er et spørgsmål om at redde f.eks. ferien, er der heller
ingen tvivl om hvad jeg vil gøre

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500