førstegangskøber
Fra : Pia

Dato : 27-02-02 16:28

Hvis man gerne vil kende noget til lokalplaner og andet i forbindelse med
køb af ejendom - om der for eksempel er en klausul om at kloakeringen skal
laves om inden 5 år eller at amtet/kommunen har lov til at hugge 20 meter
hele vejen rundt til udvidelse af vejen, at grunden er erklæret forurenet og
skal renses på ejers regning - hvem på kommunen ringer man så til?

Er netop blevet stillet om 20 gange og alle var tilsyneladende til frokost.
Så næste gang vil jeg gerne vide hvad jeg skal spørge efter istedet for at
fortælle en lang historie.

Hvad skal man passe på, hvis huset sælges udenom mægler?

:Pia

Fra : HT

Dato : 27-02-02 17:29

"Pia" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> skal renses på ejers regning - hvem på kommunen ringer man så til?

Teknisk Forvaltning, vil jeg gætte på....

HT

Fra : Pgr

Dato : 27-02-02 17:36

"Pia" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortælle en lang historie.
>
> Hvad skal man passe på, hvis huset sælges udenom mægler?

Hej Pia

Det nemmeste er nok at finde ud af, hvilken lokalplan, der gælder for
området. Derefter kan du gå på biblioteket og læse denne, eller du kan evt.
købe den hos kommunen. Jeg tror ikke, at du kan få sådanne oplysninger
telefonisk. Derudover skal du have en tingbogsoplysning, der fortæller, hvad
der er tinglyst af servitutter på ejendommen - f.eks. vej-ret, osv.

Du bør under alle omstændigheder bruge en advokat ved handlen. Hvis sælger
laver en købsaftale, bør du få lavet et advakatforbehold: Et forbehold der
betinger, at din advokat (og evt. dit pengeinstitut) kan godkende handlen i
dens helhed.

Mvh.
Karina

Fra : Pia

Dato : 27-02-02 20:11

"Pgr" <cfs1796c@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
hvad
> der er tinglyst af servitutter på ejendommen - f.eks. vej-ret, osv.

Damn, det ligger jo langpokker i vold! :)

tak.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 27-02-02 22:10

On Wed, 27 Feb 2002 16:28:19 +0100, "Pia" <@> wrote:

> [...]
>hele vejen rundt til udvidelse af vejen, at grunden er erklæret forurenet og
>skal renses på ejers regning - hvem på kommunen ringer man så til?

Teknisk Forvaltning i kommunen er simpelthen det eneste rigtige sted.

De kan dog finde på at kræve et gebyr for arbejdet, hvorfor du i
stedet skal spørge ejendomsmægler/sælger efter et "kommunalt
oplysningsskema". Heraf vil det fremgå om der er særlige miljøforhold
(inkl. forurening/kloakering) eller lokalplaner for det område huset
ligger i.

Mht. at hugge 20 meter af din grund - ja så har kommunen/amtet/staten
lov til til enhver tid at ekspropiere, som det kaldes. Det har de alle
steder i Danmark i forbindelse med offentlige anlægsarbejder, og du
kan ikke forhindre det.

>Hvad skal man passe på, hvis huset sælges udenom mægler?

Sørg for at få en advokat til at klare papirarbejdet - så er du sikret
langt henad vejen. Det kan ikke betale sig at spare de få tusinde
kroner (hvorimod man sagtens kan spare ejendomsmægleren).

Tag et smut forbi f.eks. www.robinhus.dk, www.familieadvokaten.dk,
eller www.netvokat.dk og læs deres vejledninger godt igennem, så er du
langt bedre rustet til en hushandel.

Lars

Fra : Søren Kring

Dato : 04-03-02 22:57

Pia wrote:
> -klip- hvem på kommunen ringer man så til?
>
> Er netop blevet stillet om 20 gange og alle var tilsyneladende til frokost.
>-klip-

prøv at ringe i god tid inden frokost

Søren