Bondefangeri ?
Fra : Thomas Andersen

Dato : 27-02-02 15:28

Hej!
Min kæreste tegnede for ca. 6 mdr, siden et 12 mdrs. medlemsskab i et
motionscenter. Hun skrev under på at ville betale 329,- kr, hver måned i 12
mdr!
MEN hun har kun benyttet det de første 3 dage, og ønsker nu ikke længere at
være medlem, men det vil de ikke acceptere!
Kan det passe at man ikke kan udmelde sig ved f.eks. sygdom el. andet ? Er
det ikke bondefangeri at være tvunget til at betale for noget man ikke får ?
I den pris til 12 x 329 skulle man også modtage en velkomst-pakke
(arobicsko), men dem har hun aldrig modtaget .
Er der hjælp at hente ??

På forhånd tak

Fra : Peter G C

Dato : 27-02-02 15:35

"Thomas Andersen" <lomme@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være medlem, men det vil de ikke acceptere!
> Kan det passe at man ikke kan udmelde sig ved f.eks. sygdom el. andet ?

De 12 måneder gælder - bordet fanger. Aftalen er bindende.

> Er
> det ikke bondefangeri at være tvunget til at betale for noget man ikke får
?

Næh - din kæreste kan da bare møde op - det er hendes valg.

> I den pris til 12 x 329 skulle man også modtage en velkomst-pakke
> (arobicsko), men dem har hun aldrig modtaget .
> Er der hjælp at hente ??

Ikke her.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henning

Dato : 27-02-02 22:06

On Wed, 27 Feb 2002 15:28:04 +0100, "Thomas Andersen"
<lomme@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>det ikke bondefangeri at være tvunget til at betale for noget man ikke får ?

Hvor er problemet? Hun har indgået en aftale, som hun ikke stilles
forhindringrer i vejen for at opfylde. At hun fortryder, er ærgerligt.
Nogle gange kan medlemsskabet sættes i bero ved dokumenteret
længerevarende sygdom.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-02-02 22:17

> [...]
> I den pris til 12 x 329 skulle man også modtage en velkomst-pakke
> (arobicsko), men dem har hun aldrig modtaget .

Hun har indgået en aftale som er bindende. Jeg er dog lidt i tvivl
om, om de kan binde hende længere end 6 måneder (som er grænsen ved
telefonabonnementer).

Hun må stille krav om at få udleveret velkomst-pakken indenfor en
rimelig tid. Hun kan skrive til dem, at hun ellers anser det som
mislighold fra motionscenterets side, idet de ikke fuldt ud har
opfyldt deres del af aftalen.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 27-02-02 22:38

On Wed, 27 Feb 2002 21:16:57 +0000 (UTC), nospam@home.terminal.dk
(Povl H. Pedersen) wrote:

>Hun har indgået en aftale som er bindende. Jeg er dog lidt i tvivl
>om, om de kan binde hende længere end 6 måneder (som er grænsen ved
>telefonabonnementer).

Der gælder særlige regler for teleområdet.

--
Jakob Paikin