Indremission
Fra : Ole Madsen

Dato : 27-02-02 15:34

Jeg har lige været sammen med 2 ældre indremission kristne, og det var det
bedste jeg har oplevet i lange tider, friske, fyldt af tro og liv, det var
bare dejligt at være sammen med dem.

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.danmarkforjesus.dk - Danmark for Jesus
http://www.creationdays.dk - Creation Days - Maaseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard
http://move.to/getright - prædikanter, vækkelse
http://www.geocities.com/bread_nee - Watchman Nee's Brød i ørkenen

--
\ \\ // /
( @ @ )

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-02-02 16:20

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er altid dejligt at være sammen med ældre mennesker der er kristne og
er fyldt af tro.

--
Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 27-02-02 17:43

> [...]
> bedste jeg har oplevet i lange tider, friske, fyldt af tro og liv, det var

Som jeg ofte har påpeget, man skal være varsom med at sætte etiketter på de
forskellige kirkesamfund. Der er herlige kristne i alle lejre.
mv.
Ernst

Fra : E.Dalgas

Dato : 27-02-02 18:21

Ernst Pedersen <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7d0cd7$0$25893$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
de
> forskellige kirkesamfund. Der er herlige kristne i alle lejre.

Hvad mener du ? Hvem sætter etiketter på noget og hvorfor skal man være
varsom med det.

--

E.Dalgas

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 27-02-02 22:04

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> var

> de
>
> Hvad mener du ? Hvem sætter etiketter på noget og hvorfor skal man være

Rolig nu. Hvem kan sige sig fri for at mene (sætte etiket på),
Folkekirkekristne er sådan, katolikker sådan, indremission sådan,
trosmenigheder sådan, o.s.v., o.s.v.
Jeg havde i starten af mit kristne liv mange forudfattede meninger om, at
dem som
hørte til der, eller der, de var sådan og sådan. Hvor har jeg dog gennem
årene
taget gruelig fejl.
Hvis jeg skal konkludere, så er det hvordan den enkelte kristne lever sit
kristne liv
og sit gudsforhold.
Jeg tror du vil give mig ret i, at der gennem tiderne er blevet bygget mange
*mure*
mellem kristne, i stedet for en udrakt hånd.
Mere lå der såmænd ikke i det.
mv.
Ernst

Fra : E.Dalgas

Dato : 27-02-02 22:52

Ernst Pedersen <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7d49ef$0$25896$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Rolig nu.

Jeg er skam helt rolig

> Hvem kan sige sig fri for at mene (sætte etiket på),
> Folkekirkekristne er sådan, katolikker sådan, indremission sådan,
> trosmenigheder sådan, o.s.v., o.s.v.

Så det var altså Ole´s klare henvisning til Indremission som faldt dig for
brystet ?

> [...]
> dem som
> hørte til der, eller der, de var sådan og sådan. Hvor har jeg dog gennem

Ja vi lære hele livet - forhåbentligt.

> [...]
mange
> *mure*
> mellem kristne, i stedet for en udrakt hånd.

Ok og du har ganske ret i "murene". Set i lyset af Ole`s indlæg de sidste
par dage, vil jeg da også godt indrømme at jeg fandt hans overskrift i denne
tråd for en anelse letsindig. I tråden "Hvem er du" var det jo også en
broder som rejste et spørgsmål hos Ole, men i det tilfælde fik vi ingen
etikette på pågældende, hvorfor kan man jo så undre sig over. Måske
udtrykker disse etiketter og kristnes, enten gode eller dårlige oplevelser,
netop en væsentlig årsag til de mure du nævner Ernst og er det sådan vil jeg
sige at det på den baggrund er yderst uheldigt at stille spørgsmålstegn ved
andre menighedssamfunds ægthed (ref: føleri.)

--

E.Dalgas

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-02-02 18:38

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
de
> forskellige kirkesamfund. Der er herlige kristne i alle lejre.

Det har du ret i

Ole