Tankskum?
Fra : Peder

Dato : 27-02-02 15:49

Det der RR griber om sig.
Nu har jeg fået at vide at jeg bør (skal?) møve tankskum i ... ja
tanken.
Det skal forhindre voldsom "vandladning" ved hul i tank ved styrt.
Hvor køber man sådan noget?

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Rune Larsen

Dato : 27-02-02 16:16

Peder wrote:

> Det der RR griber om sig.
> Nu har jeg fået at vide at jeg bør (skal?) møve tankskum i ... ja

Jeps, skal.

/Rune

Fra : origo@earthling.net

Dato : 27-02-02 16:28

"Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in message
> [...]
> tanken.
> Det skal forhindre voldsom "vandladning" ved hul i tank ved styrt.
Sebimoto, dvs. Sports-MC.

Sjovt nok, så er det ikke et krav i tyske Seriensport.

JS

Fra : Peder

Dato : 27-02-02 17:38

On Wed, 27 Feb 2002 16:28:05 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

>Sjovt nok, så er det ikke et krav i tyske Seriensport.

Lis (RRKV) forklarede hvordan stort set alle sikkerhedsregler i dk er
kommet efter folk der har kvajet sig (eller udvist uforsigtighed,
eller uheldighed..)
Tankskum blev krævet pga. en brændt mc og til dels pilot, spændebånd
om oliefilter pga. forsøg på montering af inkompatibelt oliefilter med
oliespild og massestyrt for enden af Knutstorps langside til følge...

Fra : origo@earthling.net

Dato : 27-02-02 18:16

> [...]
> om oliefilter pga. forsøg på montering af inkompatibelt oliefilter med
> oliespild og massestyrt for enden af Knutstorps langside til følge...

Det er vel argumenter nok i seg selv. Jeg hadde dog trodd at tyskerne ville
være (enda) mere pertentlige.

JS

Fra : Armand

Dato : 28-02-02 00:44

<origo@earthling.net> skrev i en news:a5j458$299b$1@news.cybercity.dk...

> "Peder" <eskildsen@FJERNDETTEemail.dk> wrote in message
> Det er vel argumenter nok i seg selv. Jeg hadde dog trodd at tyskerne
> ville være (enda) mere pertentlige.

Det er de tilsyneladende også (udøverne!)
Hvorved der indtil d.d. sikkert ikke har været forekomster som har givet
anledning til efter-regulering af det tekniske reglement :-/

På den anden side er det meget danskt at ændre regler efter(!)
forekommende hændelser:
- I såvel cross, som RR skulle der en udøver i rullestol til, før man
påbød rygbeskyttere!
- DMU havde ikke øje for Jyllandsringens nye autoværn ved pitudkørslen
før Thomas Linnet smadrede ind i det!

Skum:
Det kan med næsten sikkerhed købes på i ryttergården ved dit
førstkommende DM, hvis ikke at du finder noget forinden; men ellers har
alle de race-relaterede mc-forhandler/værksteder (á "Carsten-Midtfyn",
Årslev; FV-motor, Borum; TMP, Nyk.Mors) det liggende !

--
Armand.

Fra : Søren Lindholt

Dato : 28-02-02 14:03

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
> - I såvel cross, som RR skulle der en udøver i rullestol til, før man
> påbød rygbeskyttere!
> - DMU havde ikke øje for Jyllandsringens nye autoværn ved pitudkørslen
> før Thomas Linnet smadrede ind i det!

Og efter at en stakkel fik et sidestøtteben gennem halsen blev de også
forbudt...

(han overlevede)
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-02-02 17:50

"Søren Lindholt" <lindholt@DETTEFJERNESperson.dk> skrev i en meddelelse

> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
>
> Og efter at en stakkel fik et sidestøtteben gennem halsen blev de også
> forbudt...

Hvilket er en glimrende illustration af hvordan reglementer altid er
bagefter, fordi dem der skriver dem, ikke selv kører motorcykel.
Man skal DÆLME være lidt af en akrobat for at få et moderne KTM eller
Husqvarna sidestøtteben galt i halsen, men det er ligemeget, det er
alligevel forbudt!
Nu er alle uoriginale lydpotter også blevet forbudt i motocross, så de næste
par uger bliver der run på importørerne for at skaffe potter nok, alle de
fine FMF, SPES, Pro Circuit og hvad de ellers hedder må snart komme på
tilbud, for de må hverken bruges til træning eller løb mere! Faktisk må min
klub-kammy Poul som har overtaget min Yamaha WR200 ikke træne på motocross
baner med den DEP potte cyklen er monteret med, selvom den racer er blandt
danmarks 5 tysteste racere der frekventerer motocross baner. Hvornår uddeles
der tåbe-medaljer? Har man tilsvarende himmelråbende åndssvage regler i
andre motorsportsgrene?

Rittig