html guide ? [on topic]
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-02-02 02:17

Jeg har allieret mig med Pagespinner som netop er kommet i en X version,
og den ser rimelig overskuelig ud i forhold til andre html editore. Jeg
kan sågar få lidt text frem i en browser uden de store problemer

Er der nogen der kan anbefale en pædaogsik, letfattelig og
ikke-for-kompleks, introduktion til elementært html skriveri og html
begreber?

(det var vist med livrem og seler)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-02-02 02:55

> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale en pædaogsik, letfattelig og
> ikke-for-kompleks, introduktion til elementært html skriveri og html

Du kan jo kigge på hvad Optima System selv anbefaler:
<http://www.spinnerworld.com/webspinning/webspinning-www.html>
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 14:09

In article <1f88tcv.134klwe17ylu68N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Du kan jo kigge på hvad Optima System selv anbefaler:
> <http://www.spinnerworld.com/webspinning/webspinning-www.html>

den kigger jeg på

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-02-02 13:14

> Er der nogen der kan anbefale en pædaogsik, letfattelig og
> ikke-for-kompleks, introduktion til elementært html skriveri og html
> begreber?
Har du kigget på:
<www.html.dk>
<www.webcafe.dk>

/Preben
--
Vi lukker 1. maj 2002 - se vort brugtsalg:
www.lokalsat.dk/brugtsalg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 14:08

In article <1f89m0o.1pscdc7hvhk1sN%preben@SLETlokalsat.dk>,
preben@SLETlokalsat.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Har du kigget på:
> <www.html.dk>
> <www.webcafe.dk>

Jeg kigger på dem...

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 03-03-02 21:43

> Jeg kigger på dem...

Jeg har prøvet at kigge på www.html.dk, men den crasher min IE 5.1 til
OS X. Jeg det bare mig, eller har I andre samme problem?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Niels Prins

Dato : 04-03-02 01:09

In article <1f8hmjz.ncyws11tj9pu2N%thorkil.spam-block@pip.dknet.dk>,
Thorkil Olesen <thorkil.spam-block@pip.dknet.dk> wrote:

> Jeg har prøvet at kigge på www.html.dk, men den crasher min IE 5.1 til
> OS X. Jeg det bare mig, eller har I andre samme problem?

> [...]

Fungerer uden problemer for mig.

Niels

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 05-03-02 00:43

Niels Prins <niels@nprins.dk> wrote:

> Fungerer uden problemer for mig.

Sært. Det fungerer heller ikke med IE 5.0 i Classic. Kan det være min
router, som driller?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-03-02 01:07

In article <1f8jr7r.1cx4ba9owfe4gN%thorkil.spam-block@pip.dknet.dk>,
thorkil.spam-block@pip.dknet.dk (Thorkil Olesen) wrote:

> Sært. Det fungerer heller ikke med IE 5.0 i Classic. Kan det være min
> router, som driller?

coockies?

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 05-03-02 23:58

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> coockies?

Næ. Jeg kan undgå den fryser, hvis jeg slår Style Sheets fra. Hvis jeg
slår det til igen, viser den siden korrekt. Hvis så så vælger Refresh,
så fryser den igen. Sært.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 06-03-02 00:17

In article <1f8lfkw.1scfyhpvvla1eN%thorkil.spam-block@pip.dknet.dk>,
> [...]

> Næ. Jeg kan undgå den fryser, hvis jeg slår Style Sheets fra. Hvis jeg
> slår det til igen, viser den siden korrekt. Hvis så så vælger Refresh,

det må være en indstilling eller en obskur plug-in - jg har hverken
problemer med Omniweb, IE5.1, mozilla .98 (NB. seneste mach0 bulid er
afsindig hurtig) eller IE5.1 i classic.

Fra : Jesper

Dato : 28-02-02 16:47

> [...]
>
> Er der nogen der kan anbefale en pædaogsik, letfattelig og
> ikke-for-kompleks, introduktion til elementært html skriveri og html

http://www.lissaexplains.com/ hvis den skal være rigtigt pædagogisk.
Ganske vist er den for børn, men voskne uden kendskab til HTML kan med
fordel læse med, uden at føle at man bliver talt ned til.
--
Jesper.
"Do not expose your LaserWriter to open fire or flame."

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 17:00

In article <1f8bqjb.ih6j0q1u9ov68N%spam@suxxx.xx>,
spam@suxxx.xx (Jesper) wrote:

> http://www.lissaexplains.com/ hvis den skal være rigtigt pædagogisk.
> Ganske vist er den for børn, men voskne uden kendskab til HTML kan med
> fordel læse med, uden at føle at man bliver talt ned til.

mange, mange, mange, mange tak Det lyder som det rette sted at
starte.

Hvis jeg ender med at kunne kan lave en hjemmeside der er lige så enkel
og pÆn, som den der gemmer sig bag behd's nyligt postede stærkt
krypterede url, er jeg fuldt ud tilfreds.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-02 17:10

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Hvis jeg ender med at kunne kan lave en hjemmeside der er lige så enkel
> og pÆn, som den der gemmer sig bag behd's nyligt postede stærkt
> krypterede url, er jeg fuldt ud tilfreds.

Stjael og ret. Det er Open Source!

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-02-02 17:38

In article <kkpu2pbn9x.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Stjael og ret. Det er Open Source!

LOL, mem nu var ideen at jeg ville lære at kunne skrive et simpelt html
dokument i hånden. Det er vel den første forudsætning for at kunne
"rette"

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 01-03-02 11:55

> LOL, mem nu var ideen at jeg ville lære at kunne skrive et simpelt html
> dokument i hånden. Det er vel den første forudsætning for at kunne
> "rette"

Præcis! Jeg stod for nylig over for et behov for basal viden om HTML
(m.v.)

Jeg havde - og har - stor glæde af 'tutorials' på www.html.dk, som
lynhurtigt bringer ém på sporet af, hvad det drejer sig om!

Da jeg havde nogenlunde god tid til rådighed, valgte jeg 'oven i' at
følge et (næsten) gratis fjernkursus på 'Danmarks netskole'
(www.netskole.dk) - det var for så vidt udmærket, selvom (mit)
tidsforbrug til løsning af opgaverne nok var lidt i overkanten i forhold
til det helt konkrete udbytte! :)

Jeg vil nok mene, at man har brug for lidt litteratur om emnet; det kan
man så låne eller købe; på Netskolen får man med kurset 'IT-teknik*) og
HTML' mulighed for at downloade en nogenlunde brugbar 'bog' i
PDF-format.

*) What a name!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-03-02 12:18

In article <1f8d3xj.gfg5ah158zfveN%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> Jeg havde - og har - stor glæde af 'tutorials' på www.html.dk, som
> lynhurtigt bringer ém på sporet af, hvad det drejer sig om!

taxi, den vil jeg også kigge på

> *) Wat a name!

"nu skal vi allesætte os i en rund cirkel"