Noget galt med netsite?
Fra : Madsen

Dato : 27-02-02 02:25

Hej,

Jeg sidder godt nok og undrer mig lige nu, for det tyder på at
mange af de indlæg jeg har sendt gennem netsite de sidste par dage
overhovedet ikke er nået frem til andre servere. Jeg kan se dem på
netsite, men ikke på hverken TDC eller Tiscalis servere.
Er der andre der har oplevet det samme?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-02-02 02:37

Madsen skrev:

> Er der andre der har oplevet det samme?

Har Netsite egentlig ikke en statusside hvor man kan holde øje med
driften, eller noget i den stil? Jeg har søgt på Google, men finder
kun http://www.netsite.dk/ men det har da ikke noget med news-
serveren news.netsite.dk at gøre, har det?

Jeg har lige dobbelttjekket på http://news.trc.dk/ og det drejer
sig egentlig om en del indlæg der aldrig er nået uden for netsite,
og det ærgrer mig da lidt.

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-02-02 05:35

Madsen, du skrev:

> Har Netsite egentlig ikke en statusside hvor man kan holde øje med
> driften, eller noget i den stil?

Nej.

> Jeg har søgt på Google, men finder
> kun http://www.netsite.dk/ men det har da ikke noget med news-
> serveren news.netsite.dk at gøre, har det?

Det er det firma, men prøv at send et indlæg til netsite.admin om at
indlæg tilsyneladende ikke kommer længere end til deres egen server.

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 27-02-02 11:47

Henrik K Hansen skrev:

> Det er det firma, men prøv at send et indlæg til netsite.admin
> om at indlæg tilsyneladende ikke kommer længere end til deres
> egen server.

Det vil jeg gøre og tak for tippet.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 27-02-02 11:58

Madsen skrev:

> Det vil jeg gøre og tak for tippet.

Nå, jeg kan slet ikke komme i kontakt med Netsites server lige nu,
så der er åbenbart et eller andet under opsejling.

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-02-02 21:02

Madsen skrev:

> Nå, jeg kan slet ikke komme i kontakt med Netsites server lige nu,
> så der er åbenbart et eller andet under opsejling.

Netsites server er blevet rost i
<Xns91BCE9A75632Dcopy.if.you.wish@195.24.12.24>
og det har den slet ikke kunnet tåle

--
mvh.
LarsK

Fra : Madsen

Dato : 28-02-02 01:31

Lars Klintholm skrev:

> Netsites server er blevet rost i
> <Xns91BCE9A75632Dcopy.if.you.wish@195.24.12.24>
> og det har den slet ikke kunnet tåle

Ja, det skal man vist passe på med :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 15:05

Henrik K Hansen skrev:

> Det er det firma, men prøv at send et indlæg til netsite.admin
> om at indlæg tilsyneladende ikke kommer længere end til deres
> egen server.

Og det har jeg så gjort for to dage siden, men har ikke fået noget
svar i gruppen. I går skrev jeg en e-mail til support@netsite.dk
som svarede at jeg skulle kontakte newsmaster@netsite.dk i stedet.
Det har jeg så gjort og fik for lidt siden dette svar, som ikke
just er særlig opløftende:

»Newsserveren er et privat projekt fra min side og jeg har desværre
ingen tidsmæssige ressourcer for tiden til at undersøge sagen
nærmere. Beklager :(
Jeg vil tro, at newsserver-opgaven er af et sådanne omfang, at jeg
desværre snart må nedlægge servicen. Jeg kan dog henvise til
sunsite.dk som alternativ.«

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 05-03-02 23:08

Madsen, du skrev:

[Spam]

> Jeg kunne personligt godt undvære meget af det, men indtil videre
> har det ikke irriteret mig særlig meget.

Det giver øvelse i at sætte killfiltre op, jeg er oppe på at droppe
ca 25% af artiklerne i nyhedsgrupperne, det tal er dog med alle de
servere jeg henter fra [14 stk]

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 23:27

Henrik K Hansen skrev:

> Det giver øvelse i at sætte killfiltre op, jeg er oppe på at
> droppe ca 25% af artiklerne i nyhedsgrupperne, det tal er dog
> med alle de servere jeg henter fra [14 stk]

Ja, man er nærmest pisket til det.
Jeg kunne godt tænke mig at dræbe indlæg med bundcitater, men det
er nok en svær ting at filtrere fra. Jeg har pt. ikke hjerne til
det i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-03-02 16:30

Madsen, du skrev:

> Jeg vil tro, at newsserver-opgaven er af et sådanne omfang, at jeg
> desværre snart må nedlægge servicen. Jeg kan dog henvise til
> sunsite.dk som alternativ.«

Ja det var da en sørgelig nyhed, og sunsite vil jeg ikke bruge, men
hvis du leder efter gode alternativer, så vil jeg anbefale
http://news.cis.dfn.de/ en god og hurtig server, det tager et par
dage at få user/pass.

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 19:55

Henrik K Hansen skrev:

> Ja det var da en sørgelig nyhed, og sunsite vil jeg ikke
> bruge, men hvis du leder efter gode alternativer, så vil jeg
> anbefale http://news.cis.dfn.de/ en god og hurtig server, det
> tager et par dage at få user/pass.

Er den gratis, eller?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-03-02 17:02

Henrik K Hansen skrev:

> Hvis du leder efter gode alternativer, så vil jeg anbefale
> http://news.cis.dfn.de/ en god og hurtig server, det tager et par
> dage at få user/pass.

Har du en idé til hvorfor jeg ikke må bruge headeren Reply-To: Svar
i gruppen, tak. på CIS.DFN.DE? Jeg får at vide at den er ugyldig,
men det gør jeg ikke på TDC, Tiscali eller Netsite.

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-03-02 17:19

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Har du en idé til hvorfor jeg ikke må bruge headeren Reply-To: Svar
> i gruppen, tak. på CIS.DFN.DE? Jeg får at vide at den er ugyldig,
> men det gør jeg ikke på TDC, Tiscali eller Netsite.

Det er vel fordi CIS serveren tjekker for om der er angivet en gyldig
Reply-To mailadr. i headeren i modsætning til de andre servere.

Så lav en adresse som svar_i_grupen_tak@dk.invalid eller noget i den
stil.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Madsen

Dato : 04-03-02 17:50

Morten Bjergstrøm skrev:

> Det er vel fordi CIS serveren tjekker for om der er angivet en
> gyldig Reply-To mailadr. i headeren i modsætning til de andre
> servere.

Nå ok.

> Så lav en adresse som svar_i_grupen_tak@dk.invalid eller noget
> i den stil.

Den er vel heller ikke gyldig.

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-03-02 18:04

> Den er vel heller ikke gyldig.

Såvidt jeg ved er det ok at bruge invalid i slutningen af en
mailadresse og selve formatet ovenfor er gyldigt og burde blive
godkendt af CIS serveren.

Fra : Madsen

Dato : 04-03-02 18:21

Morten Bjergstrøm skrev:

> Såvidt jeg ved er det ok at bruge invalid i slutningen af en
> mailadresse og selve formatet ovenfor er gyldigt og burde blive
> godkendt af CIS serveren.

Det gør det ikke i dette tilfælde.
<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/invalid.gif>

Hmm, så må jeg jo undvære det her Reply-To på CIS.DFN.DE, men kan
man i Xnews på en eller anden måde gøre så den ikke bruger Reply-To
på en speciel server mens den gør på andre?

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 04-03-02 18:35

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Hmm, så må jeg jo undvære det her Reply-To på CIS.DFN.DE, men kan
> man i Xnews på en eller anden måde gøre så den ikke bruger Reply-To
> på en speciel server mens den gør på andre?

Jeg ved man kan gøre det på gruppe basis men jeg tror ikke man kan gøre
det på serverbasis men, hvis der ikke er andre her i gruppen, der ved
bedre end mig kunne du evt. spørge i news.software.readers

Fra : Madsen

Dato : 04-03-02 20:47

Morten Bjergstrøm skrev:

> Jeg ved man kan gøre det på gruppe basis men jeg tror ikke man
> kan gøre det på serverbasis men, hvis der ikke er andre her i
> gruppen, der ved bedre end mig kunne du evt. spørge i
> news.software.readers

Ok og takker. Det vil jeg prøve hvis jeg i mellemtiden ikke finder
ud af noget andet.
Det undrer mig lidt for jeg har forstået det sådan, at jeg skal
bruge en gyldig e-mail-adresse i From-feltet når jeg bruger
CIS.DFN.DE og det gør jeg jo også. Nospam@madsen.tdcadsl.dk er en
gyldig adresse. At der så også er restriktioner på 'Reply-To' var
jeg ikke lige klar over.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-03-02 17:34

04 Mar 2002 16:01:31 GMT, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Har du en idé til hvorfor jeg ikke må bruge headeren Reply-To:

Vel fordi du ikke har en e-mail adresse i Reply To.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 18:05

Henrik K Hansen skrev:

> hvis du leder efter gode alternativer, så vil jeg anbefale
> http://news.cis.dfn.de/ en god og hurtig server, det tager et par
> dage at få user/pass.

Uha hvor er den hurtig! Det er jo ligefrem en fornøjelse.

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 05-03-02 23:57

Madsen, du skrev:

> Ja, man er nærmest pisket til det.
> Jeg kunne godt tænke mig at dræbe indlæg med bundcitater, men det
> er nok en svær ting at filtrere fra. Jeg har pt. ikke hjerne til
> det i hvert tilfælde.

Nu kender jeg ikke Xnews særligt godt, men er der ikke en indstilling
til at kille bundcitater,
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/mute.jpg
En af de smarte ting i Pravda, men den har for mange fejl, ellers
må du installere MorVer, den vil jeg simpelthen ikke undvære.

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 06-03-02 01:23

Henrik K Hansen skrev:

> Nu kender jeg ikke Xnews særligt godt, men er der ikke en
> indstilling til at kille bundcitater,

Det er ikke noget jeg umiddelbart har kunnet finde, men ingen
tvivl om at det sikkert kan lade sig gøre på en eller anden
måde. Jeg kender blot ikke måden. :)

> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/mute.jpg
> En af de smarte ting i Pravda, men den har for mange fejl,
> ellers må du installere MorVer, den vil jeg simpelthen ikke
> undvære.

MorVer kunne være en mulighed jeg lige vil overveje.
Jeg har også lige opdaget noget du har lavet til OE jeg skal have
prøvet af, kan jeg se. :)

Madsen. (Med død ADSL)

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 01-03-02 20:46

Madsen, du skrev:

> Ok og tak, men skal man kunne snakke tysk for at få fat i user/pass
> og hvor melder jeg mig til henne? (Jeg er elendig til tysk.)

Send en email til news-register@cis.dfn.de
skriv Registration i emnelinien
skriv dit fulde navn og din emailadresse i mailen
så går der et par dage, så får du de oplysninger du skal bruge, for
at kunne bruge serveren.

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 22:49

Henrik K Hansen skrev:

> [...]
> skriv Registration i emnelinien
> skriv dit fulde navn og din emailadresse i mailen
> så går der et par dage, så får du de oplysninger du skal

Jeg takker. Det tror jeg faktisk jeg vil prøve.

Madsen.

Fra : Jesper Harder

Dato : 04-03-02 17:18

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Har du en idé til hvorfor jeg ikke må bruge headeren Reply-To: Svar i
> gruppen, tak. på CIS.DFN.DE? Jeg får at vide at den er ugyldig,

Den *er* ugyldig. Indholdet af det felt skal være en emailadresse.

Fra : Jesper Harder

Dato : 04-03-02 21:54

> [...]

> det gør jeg jo også. Nospam@madsen.tdcadsl.dk er en gyldig adresse. At
> der så også er restriktioner på 'Reply-To' var jeg ikke lige klar

Det er da glimrende at cis.dfn.de tvinger brugerne til at overholde
RFC'erne i højere grad end andre servere.

Forresten, hvis det du vil sige med din ugyldige Reply-To er at du ikke
ønsker mail-kopier af Usenet indlæg, hvorfor så ikke bruge headeren:

Det er godt nok ikke alle klienter, som forstår den ... men det er da
bedre end ingenting.

Fra : Madsen

Dato : 04-03-02 22:17

Jesper Harder skrev:

> Det er da glimrende at cis.dfn.de tvinger brugerne til at
> overholde RFC'erne i højere grad end andre servere.

Jeg brokker mig heller ikke. Jeg er blot ramlet ind i noget jeg
ikke i forvejen var klar over såmænd, for egentlig troede jeg ikke
det var "ulovligt" at indsætte en sådan Reply-To og da slet ikke
når ens rigtig e-mail-adresse også står i headeren.

> [...]
> ikke bruge headeren:

> Det er godt nok ikke alle klienter, som forstår den ... men

Jo, det har du da egentlig ret i. Den kunne jo egentlig godt
bruges. Om den så gør den store gavn er straks en anden sag,
for hvor mange opdager den? Det er sikkert et fåtal.

Madsen.

Fra : Jesper Harder

Dato : 04-03-02 23:35

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> Jo, det har du da egentlig ret i. Den kunne jo egentlig godt
> bruges. Om den så gør den store gavn er straks en anden sag,
> for hvor mange opdager den? Det er sikkert et fåtal.

Pointen er at man ikke _behøver_ opdage den selv, det skal klienten gøre
og sørge for at afsenderen bliver advaret om, at modtageren ikke ønsker
mail-kopier. Se <http://www.newsreaders.com/misc/mail-copies-to.html>

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 01:23

Jesper Harder skrev:

> Pointen er at man ikke _behøver_ opdage den selv, det skal
> klienten gøre og sørge for at afsenderen bliver advaret om, at
> modtageren ikke ønsker mail-kopier. Se
> <http://www.newsreaders.com/misc/mail-copies-to.html>

Ja, men hvor mange newsreadere understøtter så det? Ikke ret mange
ser det ud til. :)

The proposal below mainly just documents current practice
(supported by at /least/ 13 newsreaders:
AdBuster, Gnus, Hogwasher, Internews, MacSOUP, Messenger Pro, MT-
NewsWatcher, NewsHound, NewsReader.Com, NewsWatcher, rnr, Slrn, YA-
NewsWatcher.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 02:00

Madsen skrev:

> Ja, men hvor mange newsreadere understøtter så det? Ikke ret
> mange ser det ud til. :)

Dermed ikke sagt at jeg synes det er en dum idé med 'Mail-Copies-
To: nobody (eller never)'
Det er blot ærgerligt at der ikke er flere newsreadere der forstår
det IMHO.

Madsen.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 05-03-02 22:20

Madsen, du skrev:

> Uha hvor er den hurtig! Det er jo ligefrem en fornøjelse.

Det er da det den er, det eneste minus [1] er at den slipper næsten alle
slags indlæg igennem.

Fodnoter:
=========

[1] hvis man synes det er et minus

--
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 22:53

Henrik K Hansen skrev:

[Hurtig cis.dfn.de]

> Det er da det den er, det eneste minus [1] er at den slipper
> næsten alle slags indlæg igennem.

Ja, det har jeg allerede opdaget.

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-02-02 09:43

27 Feb 2002 01:25:02 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg kan se dem på
>netsite, men ikke på hverken TDC eller Tiscalis servere.
>Er der andre der har oplevet det samme?

Ja, det sker også af og til for mig.

pelo

Fra : Madsen

Dato : 27-02-02 11:47

Peter Loumann skrev:

> Ja, det sker også af og til for mig.

Det må de lige have at vide. Sæt nu de ikke er klar over det.

Madsen.

Fra : Carl Drud

Dato : 01-03-02 20:15

> Er den gratis, eller?

Ja. Bruger den som min primære server. Fungerer upåklageligt.

--
Carl

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 20:25

Fra : Carl Drud

Dato : 01-03-02 20:35

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Ok og tak, men skal man kunne snakke tysk for at få fat i
> user/pass og hvor melder jeg mig til henne? (Jeg er elendig til
> tysk.)

Jeg ligeså, men det er ikke nødvendigt. Deres hjemmeside findes
i en engelsk version. Du kan melde dig til her:

http://news.fu-berlin.de/en/register.html

Der går et par dage, så mailer de dig et brugernavn og password.

--
Carl