Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
download problem med Olympus C1-zoom
Fra : JSC

Dato : 27-02-02 00:58

Hejsa
Jeg har et c1-zoom kamera, men et problem med at downloade via menuen i det
medfølgende program.
Går jeg i stifinder, kan jeg finde 'drevet' og kopiere dem over på
harddisken, dvs. dér kan den godt finde kameraet.
Men i selve programmet får jeg blot en dialogboks frem:

"Can not connect to the camera, Please confirm or try the following:
1. The camera is plugged ind and the power is on.
2. Change the port setting.
3. Lower the communication speed.
4. Camera's mode dial is set to outer connection mode."

De første tre punkter er tjekket, men den fjerde kan jeg ikke finde
oplysninger om, hverken i hjælp eller olympus' FAQ på webben.

Er der nogen, der har oplevet lign. problemer?

p.t.f.
Jan
Vejles Forandring
www.jsc.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 27-02-02 08:35

"JSC" skrev
> [...]
> harddisken, dvs. dér kan den godt finde kameraet.
> Men i selve programmet får jeg blot en dialogboks frem:

Når du kan finde kameraet i stifinder, er usb installationen
ihvertfald i orden.

> 4. Camera's mode dial is set to outer connection mode."
> De første tre punkter er tjekket, men den fjerde kan jeg ikke finde
> oplysninger om, hverken i hjælp eller olympus' FAQ på webben.

Der er antagelig en knap på kameraet, der skal sættes til
"pc-mode" eller "transfer mode" når du overfører billeder.
Men igen: Når du kan overføre billeder via stifinder, er
den del antagelig også i orden.
Prøv at af-installere softwaren (via kontrolpanel) og
gen-installér. Check nettet for opdateringer til dit
styresystem.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Martin Buhelt

Dato : 27-02-02 10:13

"JSC" <janskov@christensen.dk> wrote in message
> [...]
> oplysninger om, hverken i hjælp eller olympus' FAQ på webben.
>
> Er der nogen, der har oplevet lign. problemer?

Du kan ikke bruge det medfølgende program til at overføre billeder - du skal
benytte stifinder, så det er ikke dig der har problemer.

Om det så er godt eller skidt kan man jo diskutere, men fordelen er at du
ikke er bundet til at benytte det medfølgende program, som på mange områder
ikke er specielt imponerende.

/Martin

Fra : SK9285

Dato : 27-02-02 12:41

Jeg har samme "problem" ... selv om jeg dog ikke vil bruge programmet, men
fint klarer mig med stifinder
Så har du ret... programmet kan ikke bruges.

/buffer

Fra : JSC

Dato : 27-02-02 22:57

"Martin Buhelt" <mb@nospam.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> [...]
>
> Om det så er godt eller skidt kan man jo diskutere, men fordelen er at du
> ikke er bundet til at benytte det medfølgende program, som på mange

Hej Martin

Jeg fandt ud af, at programmet mildest talt er overflødigt.. Stifinder er
også fin nok..
Har dog oplevet, at når jeg kopierer alle billeder over (25-30 stykker), går
den i selvsving om melder om mulig hardware konflikt - en I/O fejl.
Eneste løsning er at lukke pc'en helt ned, og starte op igen.

Jeg kører win2000dk pro - har det noget at sige, eller har du også en
løsning på det..?
Skal dog siges, at det skal bruges i forbindelse med en anden pc, hvor der
er Win98 SE installeret.

Mvh
Jan

Fra : Martin Buhelt

Dato : 28-02-02 13:10

> [...]
>
> Hej Martin
>
> Jeg fandt ud af, at programmet mildest talt er overflødigt.. Stifinder er

Ja, og da Windows 2000 kan vise Miniaturer (Thumbnails), er programmet ret
overflødigt. Den eneste fordel det har er, at det kan vise nogen detaljer om
hvordan billedet er taget (lukkerhastighed m.v.), samt at det gemmer disse
oplysninger når billedet bliver rettet - det gør fx. Paint Shop Pro ikke.

> [...]
> Eneste løsning er at lukke pc'en helt ned, og starte op igen.
>
> Jeg kører win2000dk pro - har det noget at sige, eller har du også en

Jeg benytter Win2000 dk pro på to forskellige maskiner uden problemer. Det
er formentlig en fejl i din maskine - eller i opsætningen. Jeg har dog ikke
umiddelbart nogen forslag til løsning.

> Skal dog siges, at det skal bruges i forbindelse med en anden pc, hvor der
> er Win98 SE installeret.

....og hvis det så virker på den, kan du jo bare være glad

/Martin

Fra : Storr

Dato : 27-02-02 18:34

Da jeg første gang skulle slutte mit Olympus C-2100 til PC'ens USB port fik
jeg også den besked. Førstegangs"løsningen" blev via den port, som mit modem
bruger - en meget, meget langsommelig affære.

Jeg talte derfor både med kameraforhandleren og Olympus. Det viste sig, at
selv om jeg havde valgt USB-porten til at downloade fra, så var USB-porten
ikke slået til eller aktiveret, da jeg ikke havde brugt den før. Jeg har nu
lykkeligt glemt hvad jeg gjorde, men det var noget med at USB-porten skulle
aktiveres via Windowsprogrammet. Så nu virker det heldigvis.

Forskellen på USB-porten og den anden port er enorm. Prøv at ringe til din
kameraforhandler eller Olympus. Hvis de ikke kan finde ud af det geleider de
dig videre til deres hotline (gratislinje) i Tyskland, hvor der er
skandinavisk talende medarbejdere.

Jeg fandt ud af det lige inden jeg ville ringe til Tyskland.

Venlig hilsen
Anne-Mette
http://vovve.net/kirill