Bordopvaskemaskine
Fra : Krs

Dato : 26-02-02 23:46

Hej

Jeg bor i en kollegie-lejlighed. Dog ikke mere "kollegie" end at jeg har
eget bad og køkken. Kollegiet består i, at jeg kun må bo her, så længe jeg
studerer.

Men det er ikke det, som mit spørgsmål drejer sig om.

Jeg tænker på at anskaffe mig en bordopvaskemaskine.

1) Kan udlejer nægte mig at opsætte en bordopvaskemaskine?

2) Hvis udlejer siger, at el- og afløb-systemerne ikke kan klare en
bordopvaskemaskine, skal
udlejer så dokumentere dette?

3) Skal jeg spørge udlejer, om jeg må opsætte en bordopvaskemaskine?

Venlig hilsen
Krs

Fra : petersen_michael

Dato : 28-02-02 18:12

Krs skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Jeg tænker på at anskaffe mig en bordopvaskemaskine.
>
>1) Kan udlejer nægte mig at opsætte en bordopvaskemaskine?

hvad står der i din leje kontrakt ?
hvis der står at du ikke må, så må du ikke..
hvis der ikke står noget, så må du gerne, bliver der alligevel bøvl,
så få fat i en advokat..

>2) Hvis udlejer siger, at el- og afløb-systemerne ikke kan klare en
>bordopvaskemaskine, skal
>udlejer så dokumentere dette?

tjae.. lidt ujuridisk.. du bruger ikke mere vand ved at vaske op i
maskine
end manuelt, energi forbruget på sådan en bordmodel 6 kuverter og 220V
er også til at overse..

>3) Skal jeg spørge udlejer, om jeg må opsætte en bordopvaskemaskine?

start med at læs din lejekontrakt..

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-03-02 17:40

"Krs" <krs@post.cybercity.dk> wrote in message
> 1) Kan udlejer nægte mig at opsætte en bordopvaskemaskine?

Det kan han vel godt.

> 2) Hvis udlejer siger, at el- og afløb-systemerne ikke kan klare en
> bordopvaskemaskine, skal
> udlejer så dokumentere dette?

Hvis installationerne ikke kan overkomme en bordopvaskemaskine, så er
installationerne defekte. En bordopvasker bruger max. 6 A og 20 liter vand.

> 3) Skal jeg spørge udlejer, om jeg må opsætte en bordopvaskemaskine?

Det er nok et godt råd. Hvis der er individuel afregning på vand og el
skulle det dog ikke give anledning til problemer.

Har selv haft en bordopvasker på mit daværende kollegieværelse i Sønderborg.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter G C

Dato : 03-03-02 19:04

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "Krs" <krs@post.cybercity.dk> wrote in message
>
> Det kan han vel godt.

Hvorfor?

Skal jeg også spørge om lov, når jeg sætter en miniovn op? Eller et TV?

/Peter

--
http://www.grauslund.com