Udlejers pligt til genudlejning...
Fra : Stine

Dato : 26-02-02 23:13

Min veninde blev efter flere måneders plareri (hun ringede 2-3 gange hver
uge) af Greve Kommune tilbudt en lejlighed. Hun sagde straks ja. Kommunen
sagde, at hun skulle komme ned og skrive under på lejekontrakten og
indbetale dep. med det samme - ellers gik lejligheden til en anden. Hun
havde ikke mulighed for at se lejligheden inden underskrivning af
lejekontrakt

Da hun så kom derud viste det sig at være et kvarter af den slags ingen
mødre har lyst til at udsætte sine børn for. Samtidig besluttede en anden
veninde, at hun ville blive boende i Spanien, så veninde nr. 1 kunne leje
hendes lejlighed i centrum af Kbh.

Hun ringede derfor til kommunen og sagde, at hun gerne ville springe fra.

Kommunen meddeler, at hun alligevel skal betale for 1 måned, da de ikke kan
nå at få en anden lejer - vi taler her om den samme kommune, som var godt 8
måneder om at fremskaffe en lejlighed....

Overtræder kommunen ikke sin pligt til at forsøge at genudleje lejligheden
hurtigst muligt?

- også posted i dk.bolig, men uden svar - og tiden rinder ud :)

/Stine

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 00:06

In article <a5h1gs$phq$1@sunsite.dk>, "Stine" <unknown@unknown.dk>
wrote:

> Da hun så kom derud viste det sig at være et kvarter af den slags ingen
> mødre har lyst til at udsætte sine børn for.

Sådan nogen kvarterer findes ikke i Greve.

> Overtræder kommunen ikke sin pligt til at forsøge at genudleje lejligheden
> hurtigst muligt?

1 måned er vist også hurtigst muligt.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Stine

Dato : 27-02-02 22:28

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan nogen kvarterer findes ikke i Greve.

Øh, jo, det gør de.. Her er i hvert fald tale om ejendomme, der er overmalet
med graffiti - og hvor "vedligholdelse" vist er et temmelig ukendt begreb.
Jeg ville under ingen omstændigheder udsætte mine unger for den slags.

> 1 måned er vist også hurtigst muligt.

Men hun er jo slet ikke flyttet ind - hvis de med 1 dags varsel kan bede
hende komme og underskrive kontrakten, kan de vel også ringe til den næste
på listen og gøre det samme - og den næste - og den næste. Lige indtil der
er en, der springer på...?

/Stine

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 00:15

In article <a5jj8h$8v9$1@sunsite.dk>, "Stine" <unknown@unknown.dk>
wrote:

> Øh, jo, det gør de.. Her er i hvert fald tale om ejendomme, der er overmalet
> med graffiti

Det er også enormt farligt.

> - og hvor "vedligholdelse" vist er et temmelig ukendt begreb.

Næh.

> Jeg ville under ingen omstændigheder udsætte mine unger for den slags.

Nu da du kalder min kone en dårlig mor, er det så i orden at jeg kalder
dig en dum ko?

> [...]
> på listen og gøre det samme - og den næste - og den næste. Lige indtil der

Hvor mange på listen tror du kan flytte med dags varsel? De fleste har
en opsigelsesfrist på deres nuværende lejlighed på 3 måneder, og de er
garanteret ikke interesserede i at betale to huslejer mere end højst
nødvendigt.
Din veninde har højst sandsynligt fået lejligheden på et afbud, og
dermed sprunget køen over.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-02 00:21

>Nu da du kalder min kone en dårlig mor, er det så i orden at jeg kalder
>dig en dum ko?

Er du ikke lidt nærtagende nu ?
--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 00:25

In article <vcqq7uc28clksskno278b3fdifoosb41hv@dtext.news.tele.dk>,
jan@stevns.net wrote:

> Er du ikke lidt nærtagende nu ?

Det synes jeg egentlig ikke.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Stine

Dato : 28-02-02 21:19

> Nu da du kalder min kone en dårlig mor, er det så i orden at jeg kalder
> dig en dum ko?

LOL. Vi har jo ytringsfrihed i landet, så gør du bare det :)

> [...]
> nødvendigt.
> Din veninde har højst sandsynligt fået lejligheden på et afbud, og

Nu er det jo sådan, at kommunen rent faktisk siger, at boligløse kommer
forest i køen - jeg kender ikke særlig mange herberg med opsigelsvarsel...
men du kan givetvis komme med et eksempel ?

/Stine

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 22:37

In article <a5m3ip$q35$1@sunsite.dk>, "Stine" <unknown@unknown.dk>
wrote:

> Nu er det jo sådan, at kommunen rent faktisk siger, at boligløse kommer
> forest i køen - jeg kender ikke særlig mange herberg med opsigelsvarsel...
> men du kan givetvis komme med et eksempel ?

Boede din veninde på et herberg? Boede din veninde i Greve kommune i
forvejen?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-02-02 22:57

>Sådan nogen kvarterer findes ikke i Greve.

Siger et bestemt område i Hundige, med pagodeformede huse dig noget ?

(det er da i greve kommune)

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 00:08

In article <3glq7uo2u8qi43su4oqvdtmmsif4r3p046@dtext.news.tele.dk>,
jan@stevns.net wrote:

> Siger et bestemt område i Hundige, med pagodeformede huse dig noget ?

Der bor jeg, og jeg kan da se masser af mødre i området - Jeg er oven i
købet gift med en af dem.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-02 00:14

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev :

>Der bor jeg, og jeg kan da se masser af mødre i området - Jeg er oven i
>købet gift med en af dem.

der kan man se.... min x boede der en kort overgang, og flyttede
netop derfra fordi hun mente at det ikke var noget specielt godt sted
for ungerne at vokse op.

Hun mente at flytte dertil fra Ishøjplanen var næsten som at komme fra
asken til ilden, men fik aldrig uddybet det nærmere

hmmmmmm "asken" .... er det ikke Askerød området kaldes ?

Nok om det, vi er off_topic

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 00:26

In article <uspq7u8qar37vqb4b6gi005tpqv72kf4ni@dtext.news.tele.dk>,
jan@stevns.net wrote:

> hmmmmmm "asken" .... er det ikke Askerød området kaldes ?

> Nok om det, vi er off_topic

Jo til begge dele.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Hanne Christensen

Dato : 28-02-02 08:17

"Stine" <unknown@unknown.dk> skrev i en meddelelse news:a5h1gs$phq$1@sunsite.dk...
> [...]
> indbetale dep. med det samme - ellers gik lejligheden til en anden. Hun
> havde ikke mulighed for at se lejligheden inden underskrivning af

Når hun nu brugte så meget energi på at plage kommunen, burde hun så ikke have undersøgt, hvad hun kunne "risikere" at få tilbudt. Som boligsøgende er din veninde dog ualmindelig kræsen.
Hanne, nabo til Askerød, hvilket hverken har skadet mig eller mit nu voksne barn.

Fra : Stine

Dato : 28-02-02 21:23

"Hanne Christensen" <poulc@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Når hun nu brugte så meget energi på at plage
> kommunen, burde hun så ikke have undersøgt, hvad
> hun kunne "risikere" at få tilbudt. Som boligsøgende er > din veninde dog
ualmindelig kræsen.

Jo, det burde hun naturligvis - naiv som hun (og jeg) er, drømte ingen om os
om, at der eksisterede den slags områder her i DK

> Hanne, nabo til Askerød, hvilket hverken har skadet
> mig eller mit nu voksne barn.

Klar over, at jeg åbenbart rammer nogen ømme punkter i denne forbindelse,
men kunne det tænkes, at det var knap så slemt, da dit "nu voksne barn" var
barn?

/Stine

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-02-02 22:39

In article <a5m3q6$qik$1@sunsite.dk>, "Stine" <unknown@unknown.dk>
wrote:

> Jo, det burde hun naturligvis - naiv som hun (og jeg) er, drømte ingen om os
> om, at der eksisterede den slags områder her i DK

Du har aldrig været i København? Det er da om noget et dårligt sted for
børn.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-03-02 00:54

"Stine" <unknown@unknown.dk> skrev...
> Jo, det burde hun naturligvis - naiv som hun (og jeg) er, drømte ingen om
os
> om, at der eksisterede den slags områder her i DK

Hej Stine

Nu kender jeg godt nok ikke det omtalte område - men du har da fx hørt/læst
om Vollsmose, ikke?
Jeg kan ihvertfald næppe forestille mig, at noget som helst område i Greve
kunne være *værre*, men hvad ved jeg...

Mvh. Camilla