Andet multimedie
bentjuul 3670
Canon LXUS 300 vs. Zoombrowser
Fra : Jimmy

Dato : 26-02-02 23:02

Hej

Jeg har erhvervet mig et Canon LXUS 300 Digital kamera. Med i pakken følger
Canons Zoombrowser som man kan bruge til at hente billeder fra kameraet ned
på computeren. Jeg syntes dog at der er en del mangler i dette program bla.
med dens håndtering af image libraries i databaser m.m. Derudover går den
tit ned når jeg downloader fra kameraet.

Er der nogen der ved om der er anden software der kan bruges?

Har hørt at ACDSee skulle være ret godt, men kan det downloade fra
Internettet?

--

Mvh Jimmy

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-02-02 23:25

Tue, 26 Feb 2002 23:02:07 +0100, skrev "Jimmy"
<pleasereplyingroup@hotmail.com>:

>Har hørt at ACDSee skulle være ret godt, men kan det downloade fra
>Internettet?

Du kan downloade en trialversion på
<http://www.acdsystems.com/English/Products/index.htm?LN=>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Stuffy

Dato : 27-02-02 08:21

> Er der nogen der ved om der er anden software der kan bruges?
>
> Har hørt at ACDSee skulle være ret godt, men kan det downloade fra
> Internettet?

ACDSee er ret godt til formålet.

Endnu bedre er det dog at købe en adaptor, så du kan sætte selve
kamerakortet direkte i USB-porten.
Kamerakortet bliver derved til en harddisk, som man kan tilgå fra Denne
Computer og hive billederne direkte ud.

En sådan adaptor koster ca. 79-200.

Hilsen Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 27-02-02 08:48

Hej

Tak for svarene. Hvor kan jeg læse mere om sådan en adaptor?
Jeg tænker på mærker m.m.

Ellers tak for svarene

--

Mvh Jimmy

Fra : Stuffy

Dato : 27-02-02 09:59

> Tak for svarene. Hvor kan jeg læse mere om sådan en adaptor?
> Jeg tænker på mærker m.m.

http://www.edbpriser.dk/hardware/flashram-show.asp

Hilsen Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 28-02-02 20:36

Hej

Avs, det var smart. Hvad for et mærke skal man købe af disse adaptorer, og
hvilke skal man undgå?

--

Mvh Jimmy

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 01-03-02 17:25

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote in message news:3c7e85a3$0$56589$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Avs, det var smart. Hvad for et mærke skal man købe af disse
> adaptorer, og hvilke skal man undgå?

Jeg købte et par stykker af mærket PQI, der kan læse både CompactFlash
og SmartMedia. Det virker upåklageligt, hastigheden er god (256MB på
knap 3 minutter) og installationen en leg. Den kan helt klart
anbefales. Og prisen var vist lidt over en hundredekroneseddel.

Det ser ikke ud til at forhandleren (PRC Data) har dem længere, men i
stedet en 6-in-1, der understøtter alverdens korttyper til 398,- og
en Feiya til 196,- som køberne har rost meget (kræver ikke driver i
Win2000). Den kan dog kun læse CompactFlash.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen