Slave vs. masochist
Fra : Ally

Dato : 26-02-02 23:02

Hej med jer!

Har lige brug for en definition: Hænger 'slave' og 'masochist' sammen? Når
jeg hører om dominaer, der tvinger deres slaver til at vaske op, gøre rent
osv., så er min første tanke: Udnyttelse! Jeg kan ikke se det erotiske og
ophidsende i det... tværtimod ville jeg have lyst til at sige, at 'du kan
sgu vaske dine gulve selv'. Omvendt er jeg masochist, og tænder vildt på
straffen over det 'forkerte', man måtte have gjort.

Så er jeg kommet til at spekulere over, om man kan være det ene, uden at
være det andet? Kan man være slave, uden at tænde på straffen/pisken? Jeg
tænder meget på den erotiske del af at være slave... tvunget til at slikke
osv., men absolut ikke på den mere huslige del! Så jeg er lidt forvirret
over det at være slave/masochist!

K.h.

Ally
--
ICQ#: 15 88 35 47
E-mail: quincy_md@hotmail.com

Fra : Peter Knutsen

Dato : 27-02-02 02:21

Ally wrote:

> Hej med jer!

Hej med dig

> Har lige brug for en definition: Hænger 'slave' og 'masochist' sammen? Når

Ikke nødvendigvis. Der er noget overlap, men ingen tvungen (undskyld
udtrykket!) sammenhæng.

Begrebet "slave" hører til i D/s-verdenen, som ikke nødvendigvis har
spor at gøre med BDSM-verdenen, hvor masochisme hører hjemme.

Desuden skal du skelne mellem fysisk masochisme (smerte) og psykologisk
masochisme (ydmygelse). Igen kan der være noget overlap hos visse
personer, men der er også nogle der kun er til det ene eller kun er
til det andet.

Sidst men ikke mindst så mener jeg også at man skal skelne mellem
reel nedgørende ydmygelse, og så seksuel ydmygelse. Sidstnævnte
handler typisk om at tvunge "ofret" til seksuel respons, eksempelvis
at blive våd eller få orgasme, eller sige et eller andet under
seksuel leg (hvor personen normalt er stille på grund af hæmning).
Jeg har ikke noget at bruge reel ydmygelse til, men det kan være
sjovt at afhæmme en uskyldig slavepige, og tvinge hende til at
indrømme, at der er et eller andet hun godt kan lide. Bondage
bruges ofte i den forbindelse.

> jeg hører om dominaer, der tvinger deres slaver til at vaske op, gøre rent
> osv., så er min første tanke: Udnyttelse! Jeg kan ikke se det erotiske og

Ja, det bringer også mit pis i kog. Tænkt at piger kan slippe godt
fra den slags, mens vi mænd ikke kan. Det er smadderuretfærdigt!
Men hvad siger ligestillingsministerinden? Ej en skid!!

> [...]
> være det andet? Kan man være slave, uden at tænde på straffen/pisken? Jeg

Sagtens. *Ingen* problemer.

> tænder meget på den erotiske del af at være slave... tvunget til at slikke
> osv., men absolut ikke på den mere huslige del! Så jeg er lidt forvirret
> over det at være slave/masochist!

Ingen grund til at være forvirret. Du skal bare være opmærksom på
at den del af D/s hvor pigen ligger øverst oftere end den-hvor-
manden-er-øverst er vredet i en sygelig retning, så det bliver
nok svært for dig at finde en domina som har en ordentlig holdning
til tingene, og du må forberede dig på at møde mange, som vil
angribe dig ved at påstå at det du ønsker slet ikke har noget som
helst at gøre med (pick one:) slaveri, BDSM, SM, D/s ossevidre.
Og da der er stort overskud af m-mænd i forhold til S-piger, så
kan pigerne vælge og vrage mellem (bogstaveligt talt!) hundrede-
vis af villige mænd. Så der er meget konkurrence, og et sygelig
underbudskapløb (som blandt andet føre til den type slaveri som
du beskriver ovenfor).

Ikke fordi D/s-med-manden-øverst er en velfungerende subkultur,
der er også mange her (også piger) som har en ekstremt tumpet
indstilling til tingene. Men jeg tror det er noget mere udbredt
på den anden side af muren.

> Ally

I bund og grund så gælder det for m-personen om at finde en S-person
der har bevaret sine medfødte beskytter-instinkter. Så det burde du
forsøge på. Og selv om jeg hader at sige det, så tror jeg at dine
translyster kan være en fordel, idet piger netop i højere grad end
mænd triggrer beskytter-instinktet. Omvendt kan forkert påklædning
også anses for at være dybt ydmygende, så du vil også tiltrække
mange halvpsykopater. Det vil måske have en slags polariserende
effekt: Tiltrække både de allersødeste og de allerledeste. Så må
vi bare håbe at du kan se forskel...

Du bør også forsøge, selv om det er svært, at finde en S-person
som er single. Der er en tydelig (men i bund og grund skadelig)
tendens i D/s og i BDSM til at opbygge harem, og det ses ofte
hos kvindelige S'er. Oftere end hos mænd fordi de har nemmere
ved at finde slaver (igen en uretfærdighed! Ligestillingsminster-
inden er en skamplet på det Konservative Folkeparti!!).

Men forsøg at undgå harem-fruerne. Find en der er single. Aller-
helst helt single, men du kan blive nødt til at nøjes med en
gift pige som har en mand der ikke er til D/s, og som derfor
har givet hende lov til (under mere eller mindre pres) at bolle
ved siden af.

Jeg tror også du kan risikere at få svært ved at finde en S'er der
er til sex. D/s og BDSM har en (lige så skadelig som ovenstående)
tendens til at blive aseksuelt. Det handler tit kun om lænker og
etikette og smæk, og man glemmer helt at involvere kønsorganer
og andre følsomme steder på en positiv måde. Årsagen (eller en
af dem) er at hvis man holder det på aseksuelt plan, så bliver
det ikke intimt (for det er der nogle - *mange* - der gerne vil
undgå). Men det er netop sådan at sex er en af de måder hvorpå
man kan knytte tættere bånd til hinanden, og derfor er D/s
(og vel også BDSM) sundere hvis det er intimt og seksuelt. Det
bliver varmere, mere personligt, sjovere, og mere stabilt.

Sidst men ikke mindst tror jeg at aseksuel D/s forekommer oftere
når S-personen er af hunkøn (og endnu oftere hvis m-personen også
er af hankøn), årsagen til dette er (primært) medfødte køns-
forskelle som det er off-topic at diskutere herinde, samt det
sygelige underbudskapløb som forårsages af kødmarkedsvilkårene.

Men du bør alligevel forsøge at finde en domina, der også er til
sex. Ikke mindst for dit eget psykiske velværes skyld. Selv om
det er svært.

--
Peter Knutsen

Fra : Ally

Dato : 28-02-02 17:27

Hej Peter!

> [...]
> masochisme (ydmygelse). Igen kan der være noget overlap hos visse
> personer, men der er også nogle der kun er til det ene eller kun er

Aha... dén vinkel af det har jeg ikke tænkt over før nu. Umiddelbart vil jeg
så sige, at jeg klart er til fysisk masochisme, da ydmygelse tænder mig
fuldstændig af! MEN... som du også siger, så er der overlap, fordi hvis en
kvinde f.eks. 'tvinger' mig til at slikke en mand... det tænder jeg i
allerhøjeste grad på, og dér er det jo, at det psykologiske kommer ind.

> Ja, det bringer også mit pis i kog. Tænkt at piger kan slippe godt
> fra den slags, mens vi mænd ikke kan. Det er smadderuretfærdigt!
> Men hvad siger ligestillingsministerinden? Ej en skid!!

*G*... lad os få en ny ligestillingsministerinde, som tør tage sagen i egen
hånd (so to speak

> [...]
> manden-er-øverst er vredet i en sygelig retning, så det bliver
> nok svært for dig at finde en domina som har en ordentlig holdning

MON ikke! Dog har jeg allerede fundet en domina, som i den grad har den
rigtige holdning til det. Det er et par, hvor begge dominerer mig. Jeg
savner stadig den seksuelle del af masochismen/ydmygelsen, men alt tyder på
at det kommer.

> [...]
> vis af villige mænd. Så der er meget konkurrence, og et sygelig
> underbudskapløb (som blandt andet føre til den type slaveri som

Ja, det har jeg oplevet indtil flere gange. Konkurrencen er hård, og jeg er
selv ikke det store konkurrencemenneske, så det er ikke så rart. Igen ville
det være bedre at være kvinde, fordi m-kvinder har jo ingen problemer med at
finde s-fyre, siger min erfaring mig i hvertfald.

> [...]
> mange halvpsykopater. Det vil måske have en slags polariserende
> effekt: Tiltrække både de allersødeste og de allerledeste. Så må

Det håber jeg også. Umiddelbart er trans-delen slet ikke inde i billedet,
fordi jeg holder de ting adskilt. Men derfor passer jeg alligevel meget på.

> [...]
> ved at finde slaver (igen en uretfærdighed! Ligestillingsminster-
> inden er en skamplet på det Konservative Folkeparti!!).

Jeg har engang haft kontakt med et par, hvor jeg ville være placeret
nederst. Men inden vi overhovedet kom igang med noget som helst, blev han
jaloux og beskyldte mig for kun at være interesseret i hende. Så ja, jeg
kender problemstillingen. Min vurdering er så, at de begge slet ikke havde
et afklaret forhold til SM, og slet ikke var parate til at få en 3. person
med i legen. Det er anderledes med det par, jeg kender nu, hvor jeg faktisk
er blevet rigtigt gode og nære venner med dem begge, så vi kører med totalt
rene linier overalt.

> [...]
> (og vel også BDSM) sundere hvis det er intimt og seksuelt. Det
> bliver varmere, mere personligt, sjovere, og mere stabilt.

Ja, det er netop det seksuelle 'touch', jeg savner. Jeg taler her ikke om
'rigtig' sex, men bare sådan en ting som en fræk berøring og anden form for
seksuel dominans (spyt, niveri de rigtige steder osv.) savner jeg. Men jeg
regner med, at det kommer med tiden. Vi skal jo lige lære hinanden at kende
*S*.

Peter, du skal have mange, mange tak for dit lange og utroligt
fyldestgørende svar! Jeg tillader mig at gemme svaret, fordi der var
virkelig nogle guldkorn imellem, som jeg senere kan drage nytte af! Tusind
tak!

K.h.

Ally
--
ICQ#: 15 88 35 47
E-mail: quincy_md@hotmail.com

Fra : modesty

Dato : 27-02-02 07:29

Hej Ally

>Når
> jeg hører om dominaer, der tvinger deres slaver til at vaske op, gøre rent
> osv., så er min første tanke: Udnyttelse!

Der er nogle der rent faktisk tænder på opvask og rengøring. Mon de oplever
det som ydmygende eller en slags skjult transvestisme? Ville gerne høre fra
rengøringsfetishister. Jeg er også masochist og til tider slavinde, men at
tænde på rengøring er vist en mandeting? Jeg vil gerne trippe rundt i en
stuepigeuniform, men at blive sat til at gøre hovedrengøring ville ikke
liiiiige være det største turn-on.

> [...]
> sgu vaske dine gulve selv'. Omvendt er jeg masochist, og tænder vildt på
> straffen over det 'forkerte', man måtte have gjort.

Er det straffen du tænder på eller nydelsen ved pisk, klemmer osv.? Kunne du
f.eks. nyde at blive pisket uden at have gjort noget forkert? Oplever du det
som en straf eller som en belønning? Med andre ord hvorfor kalder du det
straf? Bare nysgerrig *S*

> Så er jeg kommet til at spekulere over, om man kan være det ene, uden at
> være det andet?

Det kan man sagtens. Det er meget almindeligt.

Kærlig hilsen
modesty

Fra : Ally

Dato : 28-02-02 17:31

Hej Modesty!

> [...]
> tænde på rengøring er vist en mandeting? Jeg vil gerne trippe rundt i en
> stuepigeuniform, men at blive sat til at gøre hovedrengøring ville ikke

Jeg tror ikke, det er en fetish som sådan, der tænder dem. Jeg tror mere,
det er tvangen... at man er tvunget til at gøre noget, man ikke finder
specielt interessant, men samtidig noget, som man ved, gavner herskerinden.

> Er det straffen du tænder på eller nydelsen ved pisk, klemmer osv.? Kunne
du
> f.eks. nyde at blive pisket uden at have gjort noget forkert?

Ork ja! Det er ikke straffen som sådan, jeg tænder på. Det er dét, at en
kvinde gør nogle ting ved mig, som jeg ikke kan gøre modstand imod
(firkantet sagt). Når jeg er i en sceance, så er det ikke fordi, jeg har
gjort noget forkert.

Oplever du det
> som en straf eller som en belønning? Med andre ord hvorfor kalder du det
> straf? Bare nysgerrig *S*

Det er mest for nemheds skyld *S*. Jeg oplever det klart som en belønning.
Det par, jeg ser, ved godt, jeg elsker hvert et sekund af det, og som sådan
kan jeg kun se det som en stor belønning at modtage det. Men det er lidt
nemmere, og let-forståeligt for andre, at kalde det en "straf".

K.h.

Ally
--
ICQ#: 15 88 35 47