S-video og S-VHS
Fra : Michael Petersen

Dato : 26-02-02 22:39

Ja, det er måske et dumt spørgsmål, men er der forskel på et S-video kabel
og et S-VHS kabel?

Jeg har købt sidstnævnte i den tro at der ikke er forskel, men jeg kan se at
der er 5 ben i min S-video udgang men kun 4 ben på kablet - det passer dog
fint sådan rent fysisk. Problemet er bare at jeg ikke har farver på når jeg
slutter fjernsynet til - er det kablet der er i udu eller der forskel?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-02-02 22:57

In article <B8A1BF10.2219%michael@cybersites.dk>,
Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> Ja, det er måske et dumt spørgsmål, men er der forskel på et S-video kabel
> og et S-VHS kabel?

Der er i virkeligheden ikke noget der hedder et S-VHS kabel.

Kan dit fjernsyn vise RGB?

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-02-02 20:57

> Der er i virkeligheden ikke noget der hedder et S-VHS kabel.

> Kan dit fjernsyn vise RGB?

Sandsynligvis ikke for jeg har i dag haft en projektor sluttet til og det
fungerede fint med farver - så det er nok det.

Men - er der nogen foklaring på det med antallet af ben? 4 på kablet og 5 i
udgangen på computeren?

Mvh, Michael

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-02-02 21:10

In article <B8A2F87E.22BE%michael@cybersites.dk>,
Michael Petersen <michael@cybersites.dk> wrote:

> Sandsynligvis ikke for jeg har i dag haft en projektor sluttet til og det
> fungerede fint med farver - så det er nok det.

Er du sikker på at du ikke bare skal trykke lidt på nogen knapper?

> Men - er der nogen foklaring på det med antallet af ben?

Ikke af mig tivertifald.