Runa - Det forjettede land?
Fra : Birger Poulsen

Dato : 26-02-02 21:18

Det for de fleste vanskeligt tilgængelige er ikke altid det mest
fordelagtige.

Her er et priseksempel for konens nyerhvervede Yamaha XV535, fuld kasko
og kørsel i 9 mdr; årlig præmie:

Runa:             2894 Selvrisiko 3650
Topsikring m. MCTC rabat:    2020 Selvrisiko 2600 (20% ved tyveri = )

Hilsen
Birger

SV650 (4800/år m. 12mdr fuld dækning hos GF)

Check her inden du går til af ærgelse:
http://www.runa.dk/runa/Default.html

Fra : Mickey

Dato : 26-02-02 23:03

"Birger Poulsen" <b.poulsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Det for de fleste vanskeligt tilgængelige er ikke altid det mest
> fordelagtige.

Det er det jo heller ikke hos optikeren eller tandlægen

/Morten C.
Turku, Finland

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 27-02-02 15:15

Nej, det er rigtigt nok, men lad os ikke håbe den bliver stlålet så....

- jeg skal aldrig have forsikring, hvor der er 20% selvrisiko ved tyveri.
Tænk på, hvor ærgelig man kan blive * 1000....

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-02-02 01:35

"Birger Poulsen" <b.poulsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Check her inden du går til af ærgelse:
> http://www.runa.dk/runa/Default.html

Det kan godt nok ikke friste. Runa vil (for mit vedkommende) have 10.783,-
med 3.650,- i selvrisiko hvor jeg i dag betaler omkring 8.400,- (falder til
omkring 6500 i år) hos TopDanmark...

Tony
XJ600S (2001'er)

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 28-02-02 16:40

Jeg giver 6072,-/år for en Honda CBR1100XX med 3520,- i selvrisiko !

Jeg skulle give 7500,-/år hos Top med 8288,- i selvrisiko ! ...og jeg er
elitebilist !!!!!

Jeg ringede til Fair - de ville dårligt give mig prisen, men efterjeg havde
plaget det bedste jeg havde lært fik jeg prisen at vide - 27000,-/år !

Jeg tror på en eller anden måde valget af forskringsselskab må afhænge af
flere ting :

- ens alder
- en anciennitet
- motorcyklens størrelse
- motorsyklens nyværdi

.....og så må selskaberne ellers bare læsse på....

I bund og grund tror jeg det er så individuelt, at man ikke bør sammenligne,
men simpelthen bare prøve sig frem. Man må sgu selv lave benarbejdet !

SÆSONEN STARTER IMORGEN !!! ....for dem, der er ligeglade med materiellet og
kaster sig ud i salt-verdenen !!!

CU !

Jacob

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-02-02 16:46

"Jeg skulle give 7500,-/år hos Top med 8288,- i selvrisiko !" Og hvad så
hvis den blive stjålet, er det så ikke 20% af værdien i selvrisiko

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : PHK

Dato : 05-03-02 15:01

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Jeg skulle give 7500,-/år hos Top med 8288,- i selvrisiko !" Og hvad så
> hvis den blive stjålet, er det så ikke 20% af værdien i selvrisiko

Normalt.

Men er man "helkunde" (husker ikke det rigtige udtryk), så er præmien lidt
billigere og selvrisikoen meget billigere.

--
_
|_|

Fra : Birger Poulsen

Dato : 06-03-02 17:25

> [...]
>
> Men er man "helkunde" (husker ikke det rigtige udtryk), så er præmien lidt
> billigere og selvrisikoen meget billigere.

Jeg bryder mig ikke om "helkunde" princippet, eller kald det bundling.

Det betyder som regel at jeg skal købe en vare som jeg ikke ønsker.

"For at købe forretningens elektriske pærer skal du altså også købe et kg
bønner"; jeg hader bønner!
Eller livrentereklamen i TV med et topnøglesæt oven i hatten.

mvh
Birger
SV

Fra : Foobar

Dato : 07-03-02 11:29

> Jeg bryder mig ikke om "helkunde" princippet, eller kald det bundling.
> Det betyder som regel at jeg skal købe en vare som jeg ikke ønsker.

Principielt helt enig - meeen...

Når den vare jeg nu virkelig gerne vil have (nemlig en billig kasko til
MC'en) er bundlet med noget jeg alligevel skal have (en
familie-basis-forsikring-ting til at dækket hjemmet, hjelmen, dragten,
støvlerne, handskerne osv.) - og pris og betingelse på begge varerne i
'bundlet' er OK - så kan jeg jo godt "risikere" at ende med at være tilfreds
allyveller'..?!

/claus - tilfreds-ny-Runist!

Fra : Birger Poulsen

Dato : 08-03-02 16:54

> [...]
> støvlerne, handskerne osv.) - og pris og betingelse på begge varerne i
> 'bundlet' er OK - så kan jeg jo godt "risikere" at ende med at være

Ja, bare ikke at man SKAL købe vare nr.2 for at kunne "få lov" til at købe
den oprindeligt ønskede vare.

/Birger