hinsides
Fra : Søren S.Mikkelsen

Dato : 26-01-01 12:56

Forslag til hinsides tilværelse:

1 Mosebog 25.8.: Abraham døde i en høj alder, gammel og mæt af
dage, *og gik til sin slægt.*

Job 8.9.: For vi er fra i går, vi ved intet, *vort liv på jorden er en
skygge.*

S.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-01-01 15:55

"Søren S.Mikkelsen" <cfp13653@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Forslag til hinsides tilværelse:
>
> 1 Mosebog 25.8.: Abraham døde i en høj alder, gammel og mæt af
> dage, *og gik til sin slægt.*

Lyder som en lykkelig afslutning på et langt og godt liv.
Forventer ikke alle kristne at mødes med slægt og venner
på den anden side?

> Job 8.9.: For vi er fra i går, vi ved intet, *vort liv på jorden er en
> skygge.*

I forhold til det liv, vi kan leve i Guds nærhed, er vort liv på
Jorden at betegne som en skygge.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Søren S.Mikkelsen

Dato : 26-01-01 16:13

Bodil Grove Christensen wrote:

> [...]
>
> Lyder som en lykkelig afslutning på et langt og godt liv.
> Forventer ikke alle kristne at mødes med slægt og venner

Jo, men som hvad...bare en sjæl?

> I forhold til det liv, vi kan leve i Guds nærhed, er vort liv på
> Jorden at betegne som en skygge.

Jeg tror stadig man skal passe på med konklusioner...Jeg ved ikke hvad
virkeligheden er, så jeg holder alting åbent, selvom man hælder mere til det
ene end det andet. Men blind udelukkelse af det ene eller det andet kan gøre
én doktrinær og dogmeagtig.

S.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-01-01 17:45

> Jo, men som hvad...bare en sjæl?

Hvis man er kristen, er det vel lige så naturligt at forvente en forløsning
fra døden gennem opstandelsen. Men i tiden indtil opstandelsen er
der en hviletid, hvor der er mulighed for flere forskellige opholdssteder,
såsom Paradiset og Helvedet. Hvor vi går, er vi selv med til at afgøre.
Det skal vi jo ligesom altid have med i vore tanker og handlinger.
Og ord for den sags skyld.

Men opstandelsen er en realitet, som vi kristne forventer, som
følge at Kristi opstandelse. Han var den, som først opstod på
påskemorgenen. Han var den, der kunne bryde dødens bånd.

Jeg opfatter opstandelsen som en forening af vort fysiske legeme
og vort åndelige legeme. Med den store fordel, at vort fysiske legeme
er fornyet, forynget og herliggjort, så det ikke længere kan dø.
Og endnu en ting: vort legeme vil til den tid være fri for de fejl og
handicaps, som lige nu plager os. Så jeg forventer både en bedre
sangstemme og en bedre ryg.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 27-01-01 16:17

On Fri, 26 Jan 2001 12:55:47 +0100, Søren S.Mikkelsen
<cfp13653@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>dage, *og gik til sin slægt.*
>
>Job 8.9.: For vi er fra i går, vi ved intet, *vort liv på jorden er en

Det er mennesket lodd engang å dø og deretter dom. Du burde være mere
opptatt med dette ordet enn å påstå at Bibelen taler om rekarnasjon.
Vi som er kristne forsøker etter beste evne å peke på Jesus Kristus og
vise deg veien du skal gå for å møte han. Men du synes å gå i stikk
motsatt retning av der Jesus er.

Olav

Fra : Søren S.Mikkelsen

Dato : 27-01-01 16:37

> [...]
> Vi som er kristne forsøker etter beste evne å peke på Jesus Kristus og
> vise deg veien du skal gå for å møte han. Men du synes å gå i stikk

Men forsøg alligevel at være åben for alt, Olav. Måske, når vi kommer derop
i Himlen, bliver vi overraskede omkring mange ting. Når du vil "vise mig
Vejen" så er det jo kun fordi at du ikke sætter spørgsmål ved din egen
overbevisning.

S.