Andet multimedie
bentjuul 3670
Stereogram
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-02-02 21:01

Hep!

Nogle der har erfaringer med at lave stereogrammer? Hvilke værktøjer
har I brugt?

Jeg har et logo (simlock.dk) som jeg tænker at lave lidt sjov med (det
skal være større end det der er på siden), og jeg vil gerne holde
farverne i orange og sort.

Hvordan er fremgangsmåden?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk:80/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-02-02 18:22

> Nogle der har erfaringer med at lave stereogrammer? Hvilke værktøjer
> har I brugt?

Det er godt nok mange år siden jeg har leget med stereogrammer. Det var før
jeg fik Windows 3.1...

Skulle jeg gøre det i dag, ville jeg prøve med Gimp. Den har et værktøj til
den slags. Magic-Eye, så vidt jeg husker.

Jeg leger faktisk en del med stereo-billeder i disse dage. Men det er ikke
stereogrammer, det er anaglypher. Dvs. det der med at have rød/cyan briller
på. Skulle jeg finde stereo-billeder i andre formater, konverterer jeg til
anaglyph for at se dem. Har dog ikke fundet en metode til at konvertere
stereogrammer til anaglypher, heh... :)

Mangler dog mere en metode til at få et "dybde-billede" ud af et
stereo-billede (fx. anaglyph). Altså sådan et grå-skala billede, hvor hvid
er nærmest seeren, og sort er længst væk. Det kunne være sjovt, hvis jeg
kunne det. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-03-02 16:28

> [...]
>
> Jeg har et logo (simlock.dk) som jeg tænker at lave lidt sjov med (det
> skal være større end det der er på siden), og jeg vil gerne holde

Prøv at se på følgende hjemmeside omkring Stereogrammer. Her kan man hente
et lille program (138 kB) til at lave stereogrammer med.

http://www.techmind.org/stereo/sisgen.html

mvh

Lars Thomsen Nielsen