Hvordan nedlægger man en flagstang?
Fra : Lars

Dato : 26-02-02 20:08

Jeg har en 10 mtr. høj træ-flagstang som skal males til foråret.

Spørgsmål: Hvordan lægger jeg nemmest flagstangen ned?

Til orientering kan jeg oplyse, at den er hæftet på en støbt betonsøjle med
2 bolte, og der er rigelige plads i haven til flagstangens længde liggende.

Mvh.
Lars

Fra : Per H

Dato : 26-02-02 21:18

On Tue, 26 Feb 2002 20:08:12 +0100, "Lars"
<lars@dont-mail-me-please.dk> skrev:

jeg gjorde det engang ved at fjerne den nederste bolt, og løsne den
øverste, og så et par mand når den langsomt kommer. alså stangen.

PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

Fra : H. Olesen

Dato : 26-02-02 21:26

On Tue, 26 Feb 2002 21:17:50 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>jeg gjorde det engang ved at fjerne den nederste bolt, og løsne den
>øverste, og så et par mand når den langsomt kommer. alså stangen.

Hej Per,

Er du kommet til at poste til den forkerte gruppe? Dette er
hus-og-have, ikke dk.snak.seksualitet

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : Per H

Dato : 26-02-02 21:40

On Tue, 26 Feb 2002 21:25:44 +0100, H. Olesen <esemanews@nospam.dk>
skrev:

>Hej Per,
>
>Er du kommet til at poste til den forkerte gruppe? Dette er
>hus-og-have, ikke dk.snak.seksualitet

nope, men det er snart lørdag, og naboen holder fest

PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

Fra : Calle.

Dato : 26-02-02 21:30

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 26 Feb 2002 20:08:12 +0100, "Lars"
> <lars@dont-mail-me-please.dk> skrev:
>

> jeg gjorde det engang ved at fjerne den nederste bolt, og løsne den
> øverste, og så et par mand når den langsomt kommer. alså stangen.

Hej

Lige præcis, det er ikke så slemt, jeg har engang gjort det selv, men 2 man
er det bedste.

Calle

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-02-02 21:36

On Tue, 26 Feb 2002 21:17:50 +0100, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>jeg gjorde det engang ved at fjerne den nederste bolt, og løsne den
>øverste, og så et par mand når den langsomt kommer. alså stangen.

Ja, ned kan den jo altid komme
Jeg var engang med til at vælte en 10 meter høj træflagstang på den måde
- og rejse selvsamme stang op igen 2 minutter efter. Snoren var knækket
og det blæste så voldsomt den dag at den stod vandret ud fra stangens
top - og ejeren mente altså at flaget _skulle_ sidde pænt _nu_.

Vi var 3 mand om opgaven, det gik fint.

http://www.gartneriet.dk