Liste i html eller doc ??
Fra : Tonny Eskesen

Dato : 26-02-02 20:00

Hæi folkens

Jeg har lagt en liste ind på http://home14.inet.tele.dk/hamselv/adresser.htm
der fylder 25 kb og mange sider hvis man vil skrive det ud.
Så har jeg lagt den samme liste ind her
http://home14.inet.tele.dk/hamselv/adresser.doc som fylder 350 kb, men kun
19 sider.
Har prøvet at lave det i spalter, men det virkede vist ikke. Så hvad kan jeg
lave for at det kan være smartererere uden at man skal skrive en hel blok
papir ud ??

hamselv herfra

--
"Længe leve videnskaben,
der forsker så det er en fryd,

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 26-02-02 20:36

Tonny Eskesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Har prøvet at lave det i spalter, men det virkede vist ikke.
> Så hvad kan jeg lave for at det kan være smartererere uden
> at man skal skrive en hel blok papir ud ??

Istedet for at skrive:

<P>Aalborg off-Road MC Klub</P>
<P>Bakkeg&aring;rdsvej 4</P>
<P>9000 Aalborg, </P>

Kan du skrive:

Bakkeg&aring;rdsvej 4<br>
9000 Aalborg, </p>

Det vil spare dig for nogle sider. Hvis du bruger et eller andet WYSIWYG
program som Fontpage skal du bare bruge shift+return istedet for return naar du
skifter linie.

Men du kan jo ogsaa anvende en tabel til dine adresser istedet:

<thead>
<th>Klub</th>
<th>Gadenavn</th>
<th>Postnr.</th>
<th>By</th>
</thead>

<tbody>
<th>Bierne</th>
<th>Honninggade 2</th>
<th>1234</th>
<th>Hvepsestrup</th>
<th>Blomsterne</th>
<th>Pollenvej 23</th>
<th>1122</th>
<th>Anemoneby</th>
</tbody>

Begge dele er simpelt HTML som du kan faa mange gode timer til at gaa med at
sidde og kode. Hvis du er mere avanceret smaekker du alle dine adresser ind i
en database, laerer ASP, PHP eller lignende og laver en smart funktion hvor
folk kan soege i databasen. Saa er der ikke nogen som behoever at skrive hele
listen ud paa papir.

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 27-02-02 16:24

Hæi do
Det er meningen at listen skal skrives ud. Folk spørger i nord og syd om jeg
ikke har sådan en liste, så det lavede jeg lige, men det er jo dælme en
masse sider.
Men måske skulle jeg prøve det med br istedetfor p

hamselv herfra