Brug af URLConnection
Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 26-01-01 12:23

Hejsa!

Jeg har brug for at kommunikere mellem min klient-applet og min (C++) server
vha. SSL. Jeg har opdaget, at implementationerne af HttpConnection i både
Internet Explorer og Netscape faktisk også kan snakke "https", dvs. de laver
et SSL-handshake inden de sender deres HTTP-request.

Jeg vil allerhelst bare have en Input- og OutputStream i hver ende af
forbindelsen. Men så vidt jeg har forstået (jeg ved ikke så meget om HTTP),
så kan det ikke lade sig gøre at snakke til serveren efter requesten er
sendt. Er det rigtigt forstået?

Har I nogen idé til, hvordan jeg kan udnytte browserens SSL-funktionalitet
UDEN at forpligte mig til at bruge HTTP? Altså noget i retning af en
SSLSocket (som I måske kender fra JSSE).

Og endelig: Hvis der ikke er nogen vej udenom, må jeg bruge POST's fra
klienten. Har I nogle gode eksempler eller links til dette?

På forhånd tak,
Jacob Tjørnholm

Fra : James Olsen

Dato : 29-01-01 07:53

"Jacob Tjørnholm" <tjornhol@hotmail.com> wrote in message
> [...]
HTTP),
> så kan det ikke lade sig gøre at snakke til serveren efter requesten er

Det er helt rigtigt forstået, HTTP stateless, så du kan altså sende et
request og modtage et response, men har du brug for state i din
kommunikation med serveren så skal du selv sørge for at lave den. Det kan du
gøre ved at sende et id med, som du for eksempel generere ved requests som
ikke selv sender et - alternativt kan man sende tilstrækkelige oplysniner
med hver request så serveren kan udlede state derfra.

> Har I nogen idé til, hvordan jeg kan udnytte browserens SSL-funktionalitet
> UDEN at forpligte mig til at bruge HTTP? Altså noget i retning af en
> SSLSocket (som I måske kender fra JSSE).

Prøv at kigge på den her http://java.sun.com/products//jdk/1.2/https.html ,
det betyder så vidt jeg hurtigt kunne se at du skal have en vis "magt" over
de klienter som connecter til din server. Da der skal installeres plug-in og
SSL Java Extension support på klienten. Så det er måske ikke så interessant
hvis du ikke "bestemmer" over klienterne. Ligeledes kan man sige at hvis du
alligevel er derhenne, hvorfor så have de "bøvl" med HTTPS når du nu i
virkeligheden har mere brug for en ren SSLSocket, med mindre du altså har
noget med nogle proxy-servere på vejen (men sådan nogen sender vel SSL
trafik videre i dag ville jeg da tro).