Småordrer
Fra : Pelle Svindborg

Dato : 26-02-02 17:30

Hejsa,

Er der nogen der kort kan forklare princippet bag småordrer.
Jeg har forgæves lagt ordre ind, men de er i begge tilfælde blevet afvist.

Hvem bestemmer prisen på handlen??

Med venlig hilsen
Pelle Svindborg

Fra : Anders Mork

Dato : 27-02-02 08:27

> Er der nogen der kort kan forklare princippet bag småordrer.
> Jeg har forgæves lagt ordre ind, men de er i begge tilfælde blevet afvist.

Kunne du evt. komme med et eksempel med priser og antal?

> Hvem bestemmer prisen på handlen??

Der skal jo være en modpart som vil købe/sælge når du vil sælge/købe...

../Anders

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-02 21:41

"Pelle Svindborg" <xx@mail.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Er der nogen der kort kan forklare princippet bag småordrer.

Hvis din ordre er mindre end handelsposten i en aktie, bliver den handlet bå
småordrebørsen. Her bliver ordrer kun handlet, hvis der findes en
modsvarende aktie til præcis (ikke bedre, ikke ringere) kurs.

Du kan se aktier handelspoststørrelse på www.xcse.dk

> Jeg har forgæves lagt ordre ind, men de er i begge tilfælde blevet afvist.

Hvis du handler i illikvide aktier (dvs. uden for KFX) kan det være meget
svært at få en småordre igennem.

Mvh.

Kristian

www.pengetanker.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-03-02 00:21

Kristian Hansen wrote:

> Hvis din ordre er mindre end handelsposten i en aktie, bliver den handlet bå
> småordrebørsen. Her bliver ordrer kun handlet, hvis der findes en
> modsvarende aktie til præcis (ikke bedre, ikke ringere) kurs.

Det kan vist ikke være helt rigtigt. Jeg har flere gange handlet
småordrer, hvor jeg fik en bedre kurs, end jeg selv havde sat.

Mvh. Kim Ludvigsen