??? GPZ 500s - GS 500e - Eller noget helt ~
Fra : Schulz

Dato : 26-02-02 17:18

Hejsa!

Jeg er brændt lidt varm på kawasaki-modellen GPZ 500s og Susuki-modellen GS
500e fra først i 90'erne og frem. Derfor vil jeg blive rigtig glad, hvis der
her er nogen, som kan svare mig på nedenstående spørgsmål.

1)
Mit krav er en brugscykel (gerne med kåbe), som også kan kører en længere
tur engang imellem. Samtidig skal den være billig i drift. Indkøbs-budget er
mellem 20-35.000,-kr. Egentlig vil jeg helst have en 4 cyl., men de er jo
noget dyrere. Er jeg helt forkert på den med mærke-/model-valget? Har du/I
et bedre forslag?

2)
Sker der noget specielt fra én årgang til en anden som gør, at man skal gå
efter en speciel årgang? Det, jeg mener, er, at der nogle gange sker
væsentlige forbedringer fra ét år til et andet (f.eks. ny type affjedring
eller ændringer i bremsesystemet m.m.) Hvilke år? Hvad er der forbedret?

3)
Har GPZ 500s og GS 500e nogle svagheder, som jeg skal passe på, når jeg er
rundt og kigge/prøve?

Skulle der være nogle ting, som du mener, jeg burde ha' spurgt om, skal du
endelig ikke holde dig tilbage. Har du ikke lige tid, men alligevel gerne
vil hjælpe, så smid et link, hvor jeg selv kan læse mig til den viden, som
enten er nødvendig eller bare rar at ha'. Jeg vil jo gerne være så godt
forberedt som overhovedet muligt.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Martin Schulz

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 26-02-02 18:33

Klop!

> [...]
der
> her er nogen, som kan svare mig på nedenstående spørgsmål.

Kawa'en kører fint

> [...]
> noget dyrere. Er jeg helt forkert på den med mærke-/model-valget? Har du/I

Næh, hvis du vil kører længere ture, så er xj600'eren også et fint bud. -
men prismæssigt ved jeg ikke lige hva' den siger.

> [...]
> eller ændringer i bremsesystemet m.m.) Hvilke år? Hvad er der forbedret?

Gpz'eren blev opdateret i '94 eller '95... - Ud over nyt kåbedesign og skive
bagtil ved jeg faktisk ikke hvad der er ændret.

> 3)
> Har GPZ 500s og GS 500e nogle svagheder, som jeg skal passe på, når jeg er
> rundt og kigge/prøve?

GPZ'erne skal have nye kronrørslejer hvilket koster 1000-1500

> [...]
> enten er nødvendig eller bare rar at ha'. Jeg vil jo gerne være så godt

dagens tip... -ven til der kommer lidt mere gang i sæsonen, og prøvekør
nogle cykler. Det er jo dig der skal køre på den...

Mvh
Kristoffer
GPZ500 der venter med længsel på at komme ud igen!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-02-02 18:59

"dagens tip... -ven til der kommer lidt mere gang i sæsonen, og prøvekør
nogle cykler. Det er jo dig der skal køre på den... "

Både og. Salget er nogen steder ved at komme godt i gang lige nu. Jeg mener
det er nu du skal kigge, da det er nu udvalget størst. Min kærestes MC var
ikke engang til salg i en uge før den blev reserveret. Det er en uge siden!!

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.