Skære pakning
Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 26-02-02 16:04

Hej
Inden jeg monterer min nye stator og ensretter vil jeg gerne have en pakning
til generatordækslet. Desværre er den i restordre hos importøren, og jeg har
ikke lyst til at bestille et komplet pakningssæt fra Tyskland. Derfor:
Hvilken type pakningspapir skal jeg købe (der må være noget med tykkelse
olign.) og hvor køber jeg det i hovedstadsområdet?

Venligst
Martin
gsx750EX

Fra : Jonas Holt

Dato : 26-02-02 17:18

> [...]
> Hvilken type pakningspapir skal jeg købe (der må være noget med tykkelse
> olign.) og hvor køber jeg det i hovedstadsområdet?

Har du adgang til søkort? Så brug det.

Da jeg sejlede som maskinmester klippede vi pakninger af søkort når der ikke var nogle originale -
og de var glimrende pakningsmateriale. Søkortet består af tykt papir/tynd pap. Vel lige så tykt som
ca. 4 stykker almindeligt kopipapir.

Prøv at besøge en bådehandel/havnebutik eller hvad den slags butikker hedder og spørg efter gamle
søkort - der er til mange generatordæksler et kort er normalt 75 x 108 cm.

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Armand

Dato : 26-02-02 22:56

Jonas Holt <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en

> [...]
> der ikke var nogle originale - og de var glimrende pakningsmateriale
> Søkorte består af tykt papir/tynd pap. Vel lige så tykt som ca. 4

For at pakningen ikke skal "svede" bør den være imprægneret/vokset, og
dét er søkort mig bekendt ikke(?)
Som nødløsning er søkort og andet stift papirmateriale godt nok, men
skal det være 100% tæt, så skal det være decideret pakningspapir.
Det koster forøvrigt ikke en bondegård og burde kunne erhverves ved
nærmeste auto-grossist/"koblingslager"!

--
Armand.

Fra : Jonas Holt

Dato : 27-02-02 15:58

> For at pakningen ikke skal "svede" bør den være imprægneret/vokset, og
> dét er søkort mig bekendt ikke(?)

Synes ikke jeg kan huske at det havde tendens til at svede - det er måske et spørgsmål om
tilspændingsmoment?

Taget til efterretning

Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 27-02-02 10:37

Jonas Holt wrote:

> Har du adgang til søkort? Så brug det.

> Jonas Holt & CBR600F2 - i hi

Sidder piger ned og pisser?? Jeg arbejder på Geografisk Institut!

Martin

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 26-02-02 21:35

"Martin Rudbeck Jepsen" <stimarX@infosport.get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Hvilken type pakningspapir skal jeg købe (der må være noget med tykkelse
> olign.) og hvor køber jeg det i hovedstadsområdet?

Hej Martin.

Det er det sværeste sted at få tæt på den model, original pakningen er sådan
en mærkelig en med en vulkaniseret gummistribe et eller 2 steder og den
kostede mellem 90 og 100 kr. hos Enghave, den ene gang jeg købte en.
Den uoriginale der er med i et Vesra sæt er en ganske almindelig
papirpakning som du selv kan lave af et stykke søkort.
Men du får aldrig noget af det tæt.
I stedet for: Rens pakfladerne GRUNDIGT med f.eks. acetone, besøg en
landbrugsmekaniker og spørg ham hvad han bruger til at få sådan nogle 8
liters 600 hk traktormotorer tætte med, og overtal ham så til at forære dig
en tube af det blå gummisnask han bruger til alting.

Du kan selvfølgelig også køre ned og hente den tube jeg glemte på værkstedet
på Lolland, så må du gerne låne den

Henrik
tidligere gsx750ex

Fra : Armand

Dato : 26-02-02 22:57

Henrik B. Larsen <hbl@stubnet.dk> skrev i en

> [...]
> 8 liters 600 hk traktormotorer tætte med, og overtal ham så til at
> forære dig en tube af det blå gummisnask han bruger til alting.

"Hylomar"?
Alt nutidigt siliconebaseret flydende pakning er udemærket til jobbet!

Men: De områder hvor der er pakket v.h.a. papir/pap (kontrollér den
originales tykkelse!) har man bevidst undladt at bruge flydende pakning
p.g.a. at papiret/pappet opfanfer meget støj der eller ville forplante
sig ud i
dækslet, som derefter vil fungere som højttaler-membran
Ergo: Erstat aldrig en fast pakning med flydende!

--
Armand.

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 27-02-02 09:30

"Henrik B. Larsen" wrote:
> [...]
> Den uoriginale der er med i et Vesra sæt er en ganske almindelig
> papirpakning som du selv kan lave af et stykke søkort.

Hej Henrik
Enghave har i mellemtiden forhøjet prisen til 145,- - hvis de altså
havde den hjemme. Et komplet Vesrah-sæt koster omkring 800,-

Jeg tror at jeg vil forsøge mig med pakningspapir og flydende pakning,
jfr. Armands svar nedenfor. Jeg får nok ikke skaffet det produkt
landbrugsmekanikerne anvender, så jeg må forsøge med det almindelige man
kan købe rundt omkring.
Men hvis det ikke dur må jeg forbi Lolland når det bliver varmere. Jeg
mener jeg har set dig dreje af ved Stubbekøbing afkørsslen i sommer?
Martin

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 27-02-02 13:56

Martin Rudbeck Jepsen wrote:

> Men hvis det ikke dur må jeg forbi Lolland når det bliver varmere. Jeg
> mener jeg har set dig dreje af ved Stubbekøbing afkørsslen i sommer?

Ha, hvor var det lige du arbejdede?. Stubbekøbing ligger på Falster!. )

Ib Jakobsen

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 27-02-02 14:55

Ib Jakobsen wrote:

> Ha, hvor var det lige du arbejdede?. Stubbekøbing ligger på Falster!. )
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Ib Jakobsen

Satans! Så var det nok ikke den afkørsel. Jeg fik heller aldrig taget
den eksamen i danske byer. Og nej, jeg kan heller ikke europas floder.
Det er faktisk noget helt andet jeg laver, men anyway...

Martin

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 27-02-02 17:07

> [...]
> Men hvis det ikke dur må jeg forbi Lolland når det bliver varmere. Jeg
> mener jeg har set dig dreje af ved Stubbekøbing afkørsslen i sommer?

Naa, men det kan godt have været min cykel, for jeg solgte den jo først på
sommeren, ikke så længe efter at du havde været ude i sydhavnen og se den.
Du kan se et billede af den på www.gsx.dk så kan du måske få lidt oprejsning
hvis det viser sig at du huskede rigtigt og det var den samme cykel.

Pas forresten på med det flydende pakning, overskydende mængder af det har
det med at finde vej til diverse oliekanaler hvor det ikke ligefrem gør
nytte.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Henning

Dato : 26-02-02 22:52

> Inden jeg monterer min nye stator og ensretter vil jeg gerne have en pakning til generatordækslet. Desværre er den i restordre hos
importøren,

Den dukker nok op i en container hos importøren i industriferien, hvor de ikke har folk til at pakke ud...

> ikke lyst til at bestille et komplet pakningssæt fra Tyskland. Derfor:
> Hvilken type pakningspapir skal jeg købe (der må være noget med tykkelse olign.)

Tykkelsen, har noget at sige, men er vist ikke superkritisk her, da der burde være lidt luft at give af.
Men tag lige at kigge om der er nogle bittesmå huller i pakningen til oliekanaler, og om starterkoblingens lejring ikke kommer til
at klemme.

Brug alm flydende pakning henover krumtaphusets vandrette samlinger.

> og hvor køber jeg det i hovedstadsområdet?
En burist butik?

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 27-02-02 09:21

Henning wrote:
>Men tag lige at kigge om der er nogle bittesmå huller i pakningen til oliekanaler, og om starterkoblingens lejring ikke kommer til
> at klemme.

Hej Henning
Øhh, starterkoblingens lejring? Startermotoren sidder oppe bagved
generatordækslet. Der er passage ind til startermotoren fra
generatorsiden (derigennem trækkes de tre faser til ensretter/reg.), men
noget der minder om en starterkobling har jeg ikke lige på nethinden.

http://www.bikebandit.com/partsbandit/showschematic.asp?dept_id=143285

giver en splittegning af dæksel og pakning (nummer 19).

Martin

Fra : Henning

Dato : 27-02-02 12:13

> Øhh, starterkoblingens lejring? Startermotoren sidder oppe bagved
Sorry, jeg huskede bare tilbage på min baby gsx fra cirka samme årgang, og der er det aktuelt, ligesom jeg mener at huske det fra en anden gammel gs. Og selvom jeg har nogen erfaring med at lave pakninger (også af søkort, men aldrig til olie), er der nogle mc-pakninger, jeg ikke ville bryde mig om. at skulle lave selv.

Henning.

Fra : Armand

Dato : 27-02-02 16:04

Henning <henning@see.sig> skrev i en
> Sorry, jeg huskede bare tilbage på min baby gsx fra cirka samme
årgang, > og der er det aktuelt,
> Og selvom jeg har nogen erfaring med at lave pakninger (også af
søkort, > men aldrig til olie), er der ..........

UPS!
Fanger lige mig selv i at der vist ikke er olie bag omtalte dæksel :-/
I så fald vil søkort kunne bruges!

--
Armand.

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 27-02-02 16:28

Armand wrote:

> Fanger lige mig selv i at der vist ikke er olie bag omtalte dæksel :-/
> I så fald vil søkort kunne bruges!
>
> --
> Armand.

Og dog: Du har ret i, at der pt. ikke er olie bag omtalte dæksel, men
der er kun fordi det løb ud da jeg tog dækslet af! Så jeg holder mig fra
søkortmodellen.
Martin

Fra : René Dahl

Dato : 27-02-02 21:33

"Martin Rudbeck Jepsen" <Xstimar@infosport.get2net.dk>
http://www.bikebandit.com/partsbandit/showschematic.asp?dept_id=143285

> giver en splittegning af dæksel og pakning (nummer 19).

Der fulgte en tegning med en pakning(den du mangler), da jeg købte min
GSX750EX, så jeg selv kunne skære en ny.
Åbenbart et kendt fænomen at den bliver utæt.

Mvh.
René dahl.

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 27-02-02 13:20

Hej igen
Nu er jeg harm! Efter en rundringning til diverse forhandlere viste det
sig idag, at Torben Dyel i Helsinge hos importøren (Reinhardt) kunne
bestille den pakning jeg mangler. Enghave Motor postod at det ikke kunne
lade sig gøre, da pakningen var i restordre.
Så enten har Dyel bestilt den forkerte eller Enghave gør ikke arbejdet
ordentligt. For lige at checke ringede jeg til Reinhardt, der på under
et minut fandt frem til pakingen, som de skam havde! 1-0 til Dyel.
Jeg ringede straks til Enghave for at bede dem yde lidt bedre service.
Det ville de vist tage til efterretning?

Martin
gsx750EX

Fra : Jakob Barfod

Dato : 27-02-02 15:55

"Martin Rudbeck Jepsen" <Xstimar@infosport.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ringede straks til Enghave for at bede dem yde lidt bedre service.
> Det ville de vist tage til efterretning?

- og en serviceanmeldelse er på vej til dmcn.dk?

--
Jakob

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 27-02-02 16:17

Jakob Barfod wrote:

> - og en serviceanmeldelse er på vej til dmcn.dk?
> Jakob

Er skrevet og sendt.
Martin

Fra : Armand

Dato : 27-02-02 16:10

> [...]
> kunne lade sig gøre, da pakningen var i restordre.
> For lige at checke ringede jeg til Reinhardt..............

Sært nok, for Enghave skulle da være tæt snøret sammen med Reinhardt :-/

--
Armand.