Udbetaling af indskud.
Fra : chrysjan

Dato : 26-02-02 15:51

Jeg har netop opsagt og afleveret nøglerne på et lejemål af to værelser
pr. 1/3-2002 og har 3 måneders opsigelse.
Hvornår har jeg krav på at få udbetalt mit indskud? Med det samme? Når
udlejer finder en ny lejer? Eller først når opsigelsesperioden er
udløbet?

http://www.kandu.dk/

Fra : jacob nielsen

Dato : 26-02-02 16:32

"chrysjan" <chrysjan.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> Hvornår har jeg krav på at få udbetalt mit indskud? Med det samme? Når
> udlejer finder en ny lejer? Eller først når opsigelsesperioden er

Fra fraflytningsdagen har udlejer en frist på to uger til at gøre op hvilke
reparationer/istandsættelser, der skal foretages for dit depositum og
informere dig herom. Efter de to uger skal depositum i princippet
tilbagebetales, men det er fast praksis, at udlejer har 4-6 uger efter
fraflytningsdagen til at tilbagebetale det overskydende beløb. Det skyldes,
at det selvsagt er svært at kende det præcise beløb før reparationer etc. er
udført.

Mvh.
Jacob

Fra : Chribbe

Dato : 26-02-02 19:25

Hej Jacob!

Er det noget som du har fra en eller anden lov eller ???
Jeg vil meget gerne have det sort på hvidt hvis du evt. har et link.

~ Christian

Fra : jacob nielsen

Dato : 26-02-02 19:46

"Chribbe" <chribbe@chrysjan.com> wrote in message
> Er det noget som du har fra en eller anden lov eller ???
> Jeg vil meget gerne have det sort på hvidt hvis du evt. har et link.

Med hensyn til udlejers opgørelse fremgår det af lejelovens §98, stk. 2, at
udlejer ikke kan gøre krav gældende senere end to uger efter fraflytning med
mindre, der er tale om skjulte mangler el. lign. Du kan finde lejeloven på
http://www.retsinfo.dk jeg har ikke lige et direkte link.

Med hensyn til de 4-6 ugers tilbagebetalingsfrist fremgår det ikke nogen
steder, men er, så vidt jeg husker, fastlagt i huslejenævnspraksis. Det er
ved at være noget tid siden jeg var på lejeretskursus

Du kan også læse om flytteopgør på
http://www.familieadvokaten.dk/Emner/757.html og tilbagebetaling af
depositum på http://www.familieadvokaten.dk/Emner/758.html

Mvh.
Jacob

Fra : Chrysjan

Dato : 26-02-02 19:49

Tusind tak for hjælpen..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-02-02 07:42

On Tue, 26 Feb 2002 16:31:41 +0100,
> [...]
> at det selvsagt er svært at kende det præcise beløb før reparationer etc. er

Men hvis der er a'conto varme inkluderet, så kan det tage over et
år, da årsopgørelses skal laves inden man med sikkerhed kan sige
hvad lejeren skylder.

Husk selv at rykke udlejer. Eller scorer de selv pengene.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.