Referat fra et motortosseværksted: Hvordan~
Fra : Jakob Barfod

Dato : 26-02-02 15:34

Jaja, den er slightly OT, men den gav mig stærke associationer til vores
Motortosser. Gad vide hvorfor?:

-
Jakob

Olieskift for kvinder:

1. Kør på værkstedet senest 15.000 km. efter sidste olieskift. Drik en kop
kaffe i ventetiden.
2. Efter 15 min. betaler du og forlader værkstedet med en ny serviceret bil.

Udgifter incl. kaffe : 458,00 kr.

Olieskift for mænd/motortosser:
1. Køb olie, oliefilter, pakning og savsmuld.
2. Opdag, at beholderen på tanken til spildolie er fuld. Grav et hul i haven
i stedet for.
3. Åbn en øl og drik den med velbehag.
4. Klods bilen op. Brug først 30 min til at lede efter klodserne.
5. I ren frustration - åbn en øl og drik den.
6. Skub oliebakken ind under bilen.
7. Led efter en 17 nøgle.
8. Opgiv og brug en svensknøgle i stedet for.
9. Løsn bundproppen.
10. Bundproppen tabes i oliekarret, mens du får varm olie på hænderne.
11. Rengør det værste svineri.
12. Snup en øl, mens olien løber af motoren.
13. Led efter oliefiltertangen.
14. Opgiv. Stik en skruetrækker igennem oliefiltret.
15. Det kræver en øl mere.
16. Naboen dukker op. I tømmer ølkassen.
17. Næste dag. Spildolien graves ned.
18. Kast savsmuld på den olie, du spildte i går.
19. Øl? Nåeh nej, de blev drukket i går.
20. Ned til købmanden for at købe øl.
21. Nyt oliefilter på. Husk lidt olie på gevindet.
22. Hæld den første dunk olie på bilen
23. Husk den manglende olieprop fra punkt 10.
24. Led febrilsk efter proppen.
25. Husk, at proppen røg ud med spildolien.
26. Drik en øl.
27. Grav ned til spildolien og find proppen.
28. Forsøg at skrabe den friske olie under bilen op.
29. Nu trænger du simpelthen til en øl.
30. I forsøget på at spænde bundproppen smutter svensknøglen, og knoerne
slås til blods.
31. Hovedet slås i gulvet som reaktion på punkt 30.
32. Hvæs bandeord (f.eks. for helvede da også).
33. Kyl svensknøglen væk for altid.
34. Rens hænderne og pande og forbind knoerne.
35. Bid smerten i dig med en øl.
36. Hæld fire liter frisk olie på motoren.
37. Det må fejres med en øl.
38. Rul bilen ned af klodserne.
39. Du kan lige nå en øl inden bilen prøves.
40. Prøvekørsel.
41. Politiet stopper dig for spirituskørsel.
42. Bilen slæbes væk.
43. Stil kaution og afhent bilen.

Udgifter:
Dele: 450,00 kr.
Bøde for promillekørsel: 5.500,00 kr.
Transportudgifter: 1.250,00 kr.
Kaution: 2.500,00 kr.
Øl: 130,00 kr.
I alt: 9.830,00 kr.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-02-02 20:48

Jakob Barfod skrev:

> Jaja, den er slightly OT, men den gav mig stærke associationer til vores
> Motortosser. Gad vide hvorfor?:
> Olieskift for mænd/motortosser:

*GRILL* Helt ved siden af er den altså ikke :*)
--
mvh Jes Vestervang - der dog kan klare det uden uden så mange problemer og
bajere ...og altid finder en spand med plads til lidt mere olie

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 26-02-02 23:04

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> Jaja, den er slightly OT, men den gav mig stærke associationer til vores
> Motortosser. Gad vide hvorfor?:

snip: oprindelig anvisning............................

lidt af en kendt sag åbenbart
se den der gælder for MZér :
http://www.senior98.subnet.dk/funtekst/olieskift.htm

M.VF(azer)H. - Arne.