lyden forsvinder - newbee
Fra : _@forum.dk (Sebastia~

Dato : 26-01-01 11:35

Hej

nu er den der - min "spliternye" iMac Ruby. Hun er altså ret sødt og
opfører sig i det hele tage pænt og rart.

Meeeeen når jeg lytter til musiken ( iTunes/Quicktime) og ikke gør
noget som helst andet, går højtalerne efter ca. et kvarter død. Det
hjælper, at skrue lidt op eller ned for lyden i sound control panel -
så er den der igen. Det hjælper ikke at skubbe ved højtaleknappen i
Quicktimes eller iTunes.

Hvad kan det skyldes?

iMac Ruby DV+ med MacOS 9.0.4 UK int.

BTW: iTunes
indtil videre troede jeg at HAFAS køreplan til PalmOS var "the greates
gig since sliced bread", men siden jeg har iTunes.........

hilsen
Sebastian Thorfinn Løck

Fra : Reynard Fox

Dato : 26-01-01 16:14

In article <3a715021.1258923@news.auc.dk>,
thorfinn_delete_these_letters _@forum.dk (Sebastian Thorfinn Løck)
wrote:

> [...]
> hjælper, at skrue lidt op eller ned for lyden i sound control panel -
> så er den der igen. Det hjælper ikke at skubbe ved højtaleknappen i

*snip*
Prøv at slette din 'Sound Preferences'fil, som findes i Extensions.
Jeg havde et par dage, i sidste uge, et problem der viste sig ved, at
min højtaler volumen blev sat til halv styrke hver gang jeg genstartede
min G3. Jeg prøvede så Zap PRam, Restore Desktop, opstart med MacOS
basic Extensions... Det var først da jeg smed 'Sound Preferences' ud, at
problemet blev løst.
Måske er grunden til, at din volumen bliver skruet ned en helt anden,
men det eneste der sker når du sletter 'Sound Preferences' er, at MacOS
genskaber en ny og frisk 'Sound Preferences' ved næste opstart.

Mvh
Reynard …:·

--
....more controversial than Oolon Coluphid's trilogy
of philosophical blockbusters: Where God Went Wrong,