Peberkorns-kur
Fra : Heidi

Dato : 26-02-02 13:52

Er der nogen af jer, der har prøvet ovenstående (altså at sluge
4 hele sorte peberkorn hver dag), og som har oplevet ændringer
ved den?

Jeg har efterhånden læst om den en del steder, og kunne godt tænke
mig at vide, om der reelt er nogen der har oplevet noget positivt
ved den.

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : Leif Stejl

Dato : 26-02-02 23:43

Heidi, ud i luften:

> [...]
> Mvh. Heidi
> SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

Har et af de steder du har læst om denne kur, en URL?

Så kunne det jo være at nogen af de uinformerede dummernikker, der også
kom til at læse dit indlæg kunne få en intro til den...

Leif

Fra : Heidi

Dato : 27-02-02 09:53

"Leif Stejl" <modevrag@sygeligtselvoptaget.dk> skrev i en meddelelse news:3C7C0F81.248E@sygeligtselvoptaget.dk...
> Heidi, ud i luften:

> Har et af de steder du har læst om denne kur, en URL?

Nej desværre ikke - de steder jeg har læst om den, har været i ugeblade
hvor de tit har en side med alternative helseting - den seneste jeg har
læst er fra Familie Journalen, hvor der var en liste med de ti mest
stillede spørgsmål vedrørende kuren.

> Så kunne det jo være at nogen af de uinformerede dummernikker, der også
> kom til at læse dit indlæg kunne få en intro til den...

Jeg kan da lige gengive ovenstående OSS:

----

1. Hvad går kuren ud på?
At sluge 4 hele sorte peberkorn hver dag.

2. Hvor længe skal man holde kuren?
Det mest almindelige er to-tre måneder.

3. Kan man blive ved længere?
Brevkasseredaktøren (hvis navn jeg ikke har) mener ikke der sker
noget ved at fortsætte.

4. Skal peberkornene tages samlet eller fordelt over dagen?
De tages på én gang.

5. Er det specielle peberkorn?
Nej det er ganske almindelige supermarkedsindkøbte peberkorn.

6. Virker kuren mod overvægt?
Ja for nogen.

7. Virker kuren mod allergi?
Ja for nogen.

8. Hvorfor taber man sig af kuren?
Der har været en del tilbagemeldinger om vægttab, stilfærdige
vægttab, ca. minus et kg pr. måned. Dette kan skyldes at kuren sætter
gang i fordøjelsen. Dermed får man en bedre næringsstofoptagelse og
en bedre udskillelse af affaldsstoffer. Det er en normalisering, og så er
det en logisk følge, at vægten også går mod en normalisering.

9. Er der bivirkninger?
Den eneste bivirkning brevkasseredaktøren har kendskab til, er at man
kan komme til at svede af kuren, men det holder op efter den første uges
tid. Mange får ændret afføring, men det er ikke nogen decideret
bivirkning. Det er ikke hverken diarre eller forstoppelse der er tale om,
men ændring i omfang, konsistens, lugt og hyppighed, og det tilskrives
den forbedrede fordøjelse.

10. Hvorfor virker kuren på så meget forskelligt?
En dårlig fordøjelse kan give utroligt mange symptomer, lige fra træthed,
eksem, hudproblemer og væskeophobninger til overvægt. De mange
gode erfaringer skyldes sikkert den forbedrede fordøjelse man kan få
af kuren. Det gode der sker her, har positiv indflydelse på en lang
række andre funktioner, så nogen skavanker mindskes.

----

Ovenstående er som sagt taget fra Familie Journalens brevkasse, men
jeg har læst flere andre steder om nogenlunde samme effekter.

Jeg håber du er lidt mindre uinformeret nu...