Hvor slid stærk er en GS500e ?
Fra : Martin

Dato : 26-02-02 13:54

Hej NG

Jeg har en .. en jeg kender går rundt og overvejer at købe sig en cykel..
den skal være billig.. og i drift, virke og alt det der...

jeg er ved at foreslå ham at købe en Suzuki GS500E,¨
men inden jeg gør det ville jeg lige høre jeres mening..

er sådan en fætter, alt det han gerne vil ha'

billig
holder forevigt (næsten)
langt på literen
ikke alt for vild , ( kender vist selv svaret
forsikrings venlig

find evt. selv på flere ...

Martin...

Fra : Morten Juel

Dato : 26-02-02 14:21

Jeg har prøvet en suzuki GS500 og en Honda CB500, og jeg ville til en hver
tid spare en mdr mere for at få en CB !! Suzuki'en virker meget billig at
køre på, både motor og funktion.. men det er bare min mening.. og så hedder
de jo ikke skruzuki for ingen ting vel

Mvh
Morten

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-02-02 17:15

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet en suzuki GS500 og en Honda CB500, og jeg ville til en hver
> tid spare en mdr mere for at få en CB !! Suzuki'en virker meget billig at
> køre på, både motor og funktion.

Tjah, jeg ville nu vælge Suzukien, men det er måske også derfor det er sådan
en jeg kører på. Bare det at Hondaen ikke engang har monoaffjedring... Nu er
den Honda vist også italiensk, ikke? Så har den vel Brembo-bremser, ikke?
Dem kan man ikke få reservedele til, vel? (Det kan man nemlig ikke til de
fleste af Brembo's billig-produkter som sidder på "japanske" motorcykler,
fx. min DT125).

Rittig

Fra : Armand

Dato : 26-02-02 22:55

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
> [...]
> Dem kan man ikke få reservedele til, vel? (Det kan man nemlig ikke til
> de fleste af Brembo's billig-produkter som sidder på "japanske"

Det gælder da også de Italienske modeller, og forøvrigt løst købte
"eftermonterings-calibre" fra Brembo
Forrige år fremstod ham ka'len (Martin?) her fra byen i gruppen med
håret i postkassen: Caliberne på hans næsten nye Laverda 650 ie var
utætte; men der fandtes ingen reservedele
Kun hardcore italo-freak'ene kender de små smutveje til pushere med
passende pakningssæt

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-02-02 15:04

Som Morten skriver ville jeg også vælge CB'eren, men min mening og måske
også lidt "farvet"
Men den har sandsynligvis længere holdbarhed end GS pga. vandkøling og så
har den lidt flere hk => at man nok ikke bliver så hurtigt træt af den
Men den er jo også lidt dyrere. Men hvis planen er at du skal have den i
mange år og måske skal syd på (uden passager), så mener jeg det er et godt
køb.

Men som begynder MC det første år eller to kan jeg sagtens anbefale Suzi'en.
Jeg tror den har mindre afskrivning, billere forsikring, langt på literen
osv.

Jeg anbefalede selv, en kammi, en GS500, som begynderMC. Han ville lige se
om det overhovedet var noget for, han havde den i et år og fik næsten det
samme som han havde givet. I dag kører han Honda

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-02-02 17:16

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg anbefalede selv, en kammi, en GS500, som begynderMC. Han ville lige se
> om det overhovedet var noget for, han havde den i et år og fik næsten det
> samme som han havde givet. I dag kører han Honda

Får han stadig det samme som han har givet?

Rittig
(Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki, KTM, Whatever...)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-02-02 21:59

"Får han stadig det samme som han har givet?"

Øhhh. Jeg tror ikke jeg er helt med....

Fra : Jens U

Dato : 26-02-02 22:55

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk skrev i meddelelsen ...
>"Får han stadig det samme som han har givet?"
>
>Øhhh. Jeg tror ikke jeg er helt med....

Claus mener nok at Honda er som en rigtig god/dyr rødvin,
den bliver mere værd og eftertragtet med årene

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Mickey

Dato : 26-02-02 23:23

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> wrote in message
> Claus mener nok at Honda er som en rigtig god/dyr rødvin,
> den bliver mere værd og eftertragtet med årene

Hmm, har de noget kørende i Farum, siden de er steget så meget? P

/Morten C.
Turku, Finland

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-02-02 08:52

Enig. Men det er der jo desværre nogen andre meninger om

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-02-02 22:26

Du skrev:

> [...]

Jeg vil bare høre om han også på Hondaen regner med at kunne køre gratis?

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-02-02 08:50

Nej, det gør han ikke. Det er også derfor at jeg mener at GS'eren er en god
begynderMC. Den er stor nok til lidt sjov, og hvis det viser sig ikke at
være noget, kan man sælge uden det store tab.

Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 26-02-02 17:00

GS500E er en kanon begyndermotorcykel!!!
Den kan jeg klart anbefale! (har selv en fra '99)
Nem vedligholdelse, billig i indkøb, billig i forsikring og den er jeg altså
glad for! Men du vokser med opgaven..
Startede forrige år med en Honda CB350F '75, fik suzu i sommers.. Så næste
år er der dømt større motorcykel (gerne suzuki)

Vh. Rasmus Sørensen 20 år og Ærlig maskinarbejder-lærling, der efterhånden
ved at man ikke har råd til alt når man er lærling.. Hellere ikke store dyre
Honda'er

Fra : Armand

Dato : 26-02-02 17:04

Martin <Maximus@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> holder forevigt (næsten)
> langt på literen
> ikke alt for vild , ( kender vist selv svaret

En GS 500, er en folkevogn på godt og ondt!

- Skal nok holde!
- Er lidt kedelig!
- Er billig (dog ikke Suzuki-stumper)!
- Enhver mekaniker ved hvordan sådan en lyder/virker (= din er ikke
forsøgsdyr!)
- Holder en rimelig gensalgspris grundet almen interesse/behov!

For den der blot ønsker en fornuftig motorcykel, er det en fin
folkevogn!

--
Armand.

Fra : Thomas Makro

Dato : 26-02-02 18:25

On Tue, 26 Feb 2002 17:03:55 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>- Enhver mekaniker ved hvordan sådan en lyder/virker
Med undtagelse af DME-motor i Kbh. Havde min GS500 til service hos dem
to gange, begge gange lavede de elendigt arbejde. Har siden da ikke
sat fødderne i den biks.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Jakob Barfod

Dato : 27-02-02 14:40

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> Med undtagelse af DME-motor i Kbh. Havde min GS500 til service hos dem
> to gange, begge gange lavede de elendigt arbejde. Har siden da ikke
> sat fødderne i den biks.

Hæi, din bandit. Du er endda DMCN-redaktør, og så har du ikke smidt en
anmeldelse af DME til alfolket?

--
Jakob

Fra : Thomas Makro

Dato : 27-02-02 15:11

On Wed, 27 Feb 2002 14:40:23 +0100, "Jakob Barfod"
<jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote:

>Hæi, din bandit. Du er endda DMCN-redaktør, og så har du ikke smidt en
>anmeldelse af DME til alfolket?
Jeg har godt nok også overvejet at smide en anmeldese på DMCN! Tro
mig! Det der har holdt mig tilbage er, at da jeg fik kendskab til DMCN
var det lang tid efter mit sidste besøg der. Og jeg mener det er
forkert at anmelde noget der skete for laaang tid siden. Men det er
måske bare mig, jeg kan jo nå det endnu...

Fra : Asger Steffensen

Dato : 26-02-02 19:59

> Martin <Maximus@hotmail.com> skrev i en

Yep.
Yep.
Yep.
Yep.
Antagelivis (har aldrig forsikret en. Ring rundt)

> En GS 500, er en folkevogn på godt og ondt!
>
> - Skal nok holde!
> - Er lidt kedelig!
Måske, men for en nybegynder er det vist rigeligt. Da jeg efter 1½ på en
XT250 skiftede til XS 500 (212 kg tanket, 48 hk) var den VILD! (det ændrede
sig dog, men i starten...

> - Er billig (dog ikke Suzuki-stumper)!
Til gengæld er der mange af dem, så brugte stumper er til at få fat i hvis
man ridser den, og der produceres masser af uoriginale dele!

Køb Suki'en og tag starten på den, så kan man opgradere senere. Det tager
længere tid at få råd til at opgradere når man har brugt mange flere penge
på en CB 500 (og så stor er forskellen på de to ikke).

Asger
ZX-10

Fra : Mickey

Dato : 26-02-02 23:22

"Martin" <Maximus@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg har en .. en jeg kender går rundt og overvejer at købe sig en
cykel..
> den skal være billig.. og i drift, virke og alt det der...

Så er det vist den rette model

Jeg havde min i 2½ år/46000km, og vildeste udskrivning på den, var et bagdæk
der holdte 2500 km....Til gengæld kunne det stå fast i al slags vejr :)

normalt kørte den omkring 23-25km/l, men en dag...
....da min kære sønderjydske forhandler lukkede op for godteposen,
kom der i løbet af no-time en ny sprithamrendesprød udstødning på.
Damn, det kunne mærkes!!! (Og vistnok også høres...*S*)

Godtnok faldt den 2-3 km/l - men det mente jeg nu godt jeg kunne lade den
falde
Til gengæld føltes det som om at den fik 20 HK mere.
Det lykkedes mig en dag at få den op på 199 (et flækket kussehår fra de 200)

Bedste økonomi kørsel var oplevet en dag på en Københavnertur, da jeg lige
var flyttet til den store by.

Jægerspris-Frederikssund-Mosehuset-Frederiksberg-ad h til sydpå ad mærkelige
veje-retur samme vej,
optankning hos OK-Brugsen i Jægerspris - stadig uden at have drejet hanen om
på reserve... og tælleren havde passeret de 380 km, og jeg fyldte blot 13,4
liter på....

Jeg var totalt overrasket - og er det stadig!

Det skal dog lige siges, at jeg havde valgt at ofre de 8500,- fra starten
af, og fik monteret fuldkåbe, hvilket gør den til en komplet anderledes
cykel.... af bedre karakter

> jeg er ved at foreslå ham at købe en Suzuki GS500E,¨
> men inden jeg gør det ville jeg lige høre jeres mening..

Læs lige ovenstående igen, set ud fra de "krav" som der er blevet stillet

> er sådan en fætter, alt det han gerne vil ha'

Det må han da vist bedst selv vide

Ang. forsikringen, gav jeg 4100 i startpræmie hos TopDK, med 3 års
anciennitet overtaget fra bil-tiden.
(Men nu er TopDK sikkert ikke nogle af de billigste, men nemmeste at komme
ind i :c))

Just my cent...

/Morten C.
Turku, Finland

Fra : PeMo

Dato : 28-02-02 00:20

"Mickey" wrote:
> kom der i løbet af no-time en ny sprithamrendesprød udstødning på.
> Damn, det kunne mærkes!!! (Og vistnok også høres...*S*)

Hvad var det for en udstødning - og hvad kostede sådan en svend ?
Det kunne jo være, at den også passer til min GS500

PeMo (som i fjor købte sin første motorcykel - en GS500 - og er meget
glad for den, OGSÅ selv om kammeraterne kalder den en knallert - hrummmf !)

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-02-02 18:07

"PeMo" <peter@NOSPAMmorell.dk> skrev i en meddelelse

> PeMo (som i fjor købte sin første motorcykel - en GS500 - og er meget
> glad for den, OGSÅ selv om kammeraterne kalder den en knallert - hrummmf
!)

Det skal du ikke tage så nært, jeg er også meget glad for min GS500. Jeg har
kørt motorcykler i 21 år, og det er min 2. GS500, for jeg vil ikke bruge en
formue på en gadecykel. Jeg vil have en som tillader mig at have det sjovt,
men beholde kørekortet (jeg kører jo mit race på bane), og GS'en er eminent
til en presset økonomi: Man får meget motorcykel for små penge.

Rittig
(som har kørt touring på GS500 i Tyskland, Østrig, Tjekkiet, Slovakiet,
Ungarn, Slovenien, Italien...)

Fra : Mickey

Dato : 28-02-02 19:20

"PeMo" <peter@NOSPAMmorell.dk> wrote in message
> Hvad var det for en udstødning - og hvad kostede sådan en svend ?
> Det kunne jo være, at den også passer til min GS500

Det ka' jeg d*lme ikk' husk'...

men slå et slag på de forgyldte kabler i jorden, til Linnet's MC i
Toftlund - 74832142
-og spørg ham efter, hvad det var for en ting han monterede på den, som den
tykke mejerist fra agerskov købte af hem tilbage i '97

> PeMo (som i fjor købte sin første motorcykel - en GS500 - og er meget
> glad for den, OGSÅ selv om kammeraterne kalder den en knallert - hrummmf
!)
Det skal du sq'utte være ked af...
Da jeg kørte GS, blev jeg moppet med "Der kommer anden i gummibukser",
selvom jeg bar de fineste Jaguar-leder-hosen ;c)

/Morten C.
Turku, Finland

Fra : Per M P

Dato : 27-02-02 19:09

> [...]
> holder forevigt (næsten)
> langt på literen
> ikke alt for vild , ( kender vist selv svaret

Lillebroderen GS 450 er en stærk cykel!!!!!

--
Med Venlig Hilsen

Per Milborg Pedersen.......som har testet en 450´er grundigt........

Fra : Morten Dybdal

Dato : 27-02-02 19:46

Per M P wrote:

> Lillebroderen GS 450 er en stærk cykel!!!!!

Ikke lillebror, forgænger. GS500 er en opboret, og opdateret GS450.

--
Morten Dybdal