dæmoner eller
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 26-02-02 09:27

Findes der skrifter i Folkekirken der beskæftiger sig med uddrivelse af
demoner og er det noget der pragtiseres vi har talt om det i religion på hf
her i Viborg

--
Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-02-02 10:20

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> writes:

> Findes der skrifter i Folkekirken der beskæftiger sig med uddrivelse af
> demoner

Så vidt jeg ved er den eneste rest i Folkekirkens skrifter
første del af trosbekendelsen (som er en del af dåbsritualet), der går
"Vi forsager Djævelen og alle hans gerninger og alt hans væsen."

Det skulle være en rest af et exorcisme-ritual.

> og er det noget der pragtiseres vi har talt om det i religion på hf
> her i Viborg

Uddrivelse praktiseres mere og mere, men har ikke - som nogle vil
påstå - været et ukendt fænomen indtil for få år siden.

Biskop Keld Holms påstand om, at "den slags ikke findes", er bestemt
ikke repræsentativt for Folkekirken og næppe heller for hans eget
stifts præster.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 26-02-02 15:50

Børge Højlund Jensen <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7b46bc$0$10842$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Findes der skrifter i Folkekirken der beskæftiger sig med uddrivelse af
> demoner og er det noget der pragtiseres vi har talt om det i religion på
hf
> her i Viborg

Ja - der findes mange. (Men sikkert ikke med biskoppernes velsignelse)
Prøv på www.imesterenslys.dk
Der kan du komme i kontakt med nogle af folkene bag åndernes magt.

God fornøjelse!
Marina

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 27-02-02 08:55

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Børge Højlund Jensen <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3c7b46bc$0$10842$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
folkekirkelig praktisk eller folkekirkelige teori om demoner uddrivelse.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 05-03-02 00:01

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> folkekirkelig praktisk eller folkekirkelige teori om demoner uddrivelse.

Folkekirken påstår at de uddriver djævelen hver søndag under Gudstjenesten
når "forsagelsen" læses op! ""Vi forsager Djævelen og alle hans gerninger
og alt hans væsen.""

Erik L