Spørgsmål vedr. vandrefalken i Hillerød
Fra : Mogens Stibolt

Dato : 26-02-02 08:59

Jeg håber at nogle at de vise hoveder her kan hjælpe mig med følgende.
Jeg skal til Hillerød på lørdag og vil derfor gerne slå et smut forbi
slottet for at se vandrefalken.

Hvor præcist holder falken til? I hvilket af tårnene?
Hvad tid på dagen ser man den bedst og hvorfra? skal man ind i
slotsgården eller skal man stå i Slotshaven overfor slottet for at have
bedst chance?

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen Mogens Stibolt

Fra : Niels J Larsen

Dato : 26-02-02 10:20

Mogens Stibolt wrote:

> [...]
> Hvad tid på dagen ser man den bedst og hvorfra? skal man ind i
> slotsgården eller skal man stå i Slotshaven overfor slottet for at have

De gange jeg har set fuglen har den været på østtårnet,
altså det ud mod søen og byen. Det nemmeste har været at
køre op mod slottet, dreje til højre ind mod gågaden og til
venstre ved Nordea og McDonalds, hvor der er en P-plads (jeg
har altid været der i Weekenden, hvor der altså har været
plads på denne P-plads). Derfra går man de 20 meter ned til
søbredden og ser om ikke fuglen skulle være synlig. Det er
selvfølgelig muligt at den har siddet andre steder, de gange
jeg ikke har set fuglen. Den sidste time af
eftermiddagen har givet pote 2-3 gange.

--

Niels Jørgen