Skærme
Fijala 3554
Ny 19" skærm
Fra : kran

Dato : 26-02-02 01:44

Er det muligt at få en hæderlig 19" skærm for under kr. 2500,- ?

Umiddelbart viser www.edbpriser.dk hele 13 stk - 19" skærme til under
2500,-

AOC 9GLR, (1600X1200/0,26)
Hansol 900P og 910A, (1600X1200/0,26, 1280X1024/0,26)
Hyundai P910+, (1600X1200/0,26)
MAG 986FS, (1600X1200/0,25)
Philips SoHo109S20, (1920X1440/0,27)
Sampo KM-800U, (1600X1200/0,26)
Samtron Busin.96B og Prof.96P, (1600X1200/0,22, 1600X1200/0,26)
Scott 995Prof, (1280X1024/0,26)
Targa V1995 C3, (1600X1200/0,26)
Vibrant VM92Mon, (1600X1200/0,26)
Video7 V7 N110S (1600X1200/0,26)

Er der nogen af disse der kan anbefales, og er der nogen man skal holde sig
fra ?

Kristian

Fra : kran

Dato : 28-02-02 20:03

"kran" <kran@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at få en hæderlig 19" skærm for under kr. 2500,- ?
>
> Umiddelbart viser www.edbpriser.dk hele 13 stk - 19" skærme til under
> 2500,-

Nu har jeg købt en, det blev en Samtron Professional & Graphics 96P, den
bliver rost meget (af dem der allerede har købt den) - never mind - det er
trods alt ikke en herregård, så hvis den ikke lever helt op til det er det
nok også i orden.

Size: 19" (18.0" viewable)
Max Resolution: 1600 x 1200 / 76 Hz
Dot Pitch: 0,22
HSF: 30-96KHz
VSF: 50-160Hz
Regulations: MPR-II, TCO99(option)
Warranty: 3 Years

Kr.: 2270,00 (incl. forsendelse og dankortgebyr - kr. 2.419,00

Kristian

Fra : JP

Dato : 01-03-02 20:15

> [...]
> trods alt ikke en herregård, så hvis den ikke lever helt op til det er det
Hej

Lad os høre lidt om dine indtryk af skærmen, når du har fået den.

Mvh

Jan

Fra : kran

Dato : 02-03-02 14:56

"JP" <janp2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hej
>
> Lad os høre lidt om dine indtryk af skærmen, når du har fået den.

Jeg har lige hentet skærmen og sat den til, og jeg må sige - indtil videre
er jeg lige så begejstret som de øvrige "anmeldere".

Samtron har to serier, en "Business serie" og en "Professional & Graphics
serie", denne skærm er fra sidstnævnte serie, prisforskellen er lille - så
vidt jeg husker et par hundrede, min vurdering er (uden at have set en skærm
fra Business serien) - at det skal man nok ikke spare.

Nu har jeg jo ikke prøvet en 19" skærm før og min gamle 15" skærm kan slet
ikke bruges som sammenlignings grundlag. Det nærmeste jeg kommer noget jeg
kan sammenligne med er den Eizo 17" skærm jeg bruger på mit arbejde, og her
er der slet ingen tvivl, min nye Samtron skærm er væsentlig skarpere. Der er
ikke antydning af uskarphed selvom jeg skruer helt op for lys og kontrast -
heller ikke i hjørnerne. Jeg kan sgtens forestille mig at man kan bruge
skærmen til selv krævende grafiske opgaver.

Det er måske ikke fair at sammenligne den med en ældre skærm, men det virker
nu som om at det ikke kun er fordi det er ny skærm med et helt nyt "friskt"
billedrør.

Der er et omfattende menusystem hvor alt kan indstilles (alt hvad jeg kan
forestille mig), bl.a. er der 3 bruger definerede farve indstillinger hvor
man kan indstille farvetemperaturen fra 5000 - 9300K samt individuelle RGB
kontroller, det vil jeg måske gøre brug af når jeg begynder at arbejde i
Photoshop.

Designet er pænt (smagfuldt) og det generer mig overhovet ikke at der står
SAMTRON foran på skærmen.

Af negative ting kan jeg kun nævne - at det ikke er en flad skærm og den har
kun det fastmonterede VGA kabel som indgang.

Hvor driftsikker den så er kan kun tiden vise.

MVH
Kristian