Må man spise hunde ?
Fra : Nikolaj Lundsgaard

Dato : 26-02-02 00:40

Hejsa,

Er der nogen der ved om det er lovligt at opdrætte hunde med det formål at
slagte og spise dem, og hvis det ikke er tilfældet, hvilke dyr er der da
mere tale om (det er selvfølgelig en henvisning til en lov jeg skal bruge) ?

Mvh Nikolaj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 26-02-02 07:45

On Tue, 26 Feb 2002 00:39:35 +0100,
Nikolaj Lundsgaard <nikolaj@kampsax.dtu.dk> wrote:
> [...]
> mere tale om (det er selvfølgelig en henvisning til en lov jeg skal bruge) ?

Så længe du overholder reglerne i forbindelse med slagtning,
så kan jeg ikke se nogle problemer. Dvs. hvis du vil halal
slagte hunden skal den lige skydes med en boltpistol ført.

Formålet med opdræt er ligegyldigt, sålænge at det ikke er
erhvervsmæssigt, idet det er tilladt at holde hund.

Du må ikke dræbe truede dyrearter.

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 28-02-02 16:13

> Så længe du overholder reglerne i forbindelse med slagtning,
> så kan jeg ikke se nogle problemer. Dvs. hvis du vil halal
> slagte hunden skal den lige skydes med en boltpistol ført.

Skal man først skyde dyrene der skal halal slagtes?

> Formålet med opdræt er ligegyldigt, sålænge at det ikke er
> erhvervsmæssigt, idet det er tilladt at holde hund.

Må man ikke holde hunde erhvervsmæssigt?

--
Morten Blinksbjerg Nielsen
http://www.mbn.dk/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-02-02 19:55

On Thu, 28 Feb 2002 16:12:38 +0100,
Morten Blinksbjerg Nielsen <usenet@mbn.dk> wrote:

> Skal man først skyde dyrene der skal halal slagtes?

Der er en eller anden regel der skal sikre at dyrene ikke
lider. Altså ingen dyremishandling. Jeg ved ikke om de i
Danmark skal dræbes først (hjernedød), eller om det kan ske
umiddelbart efter.

> Må man ikke holde hunde erhvervsmæssigt?

Såfremt du opdrætter dyr til senere slagtning, så kommer
du nok ind under en lang række regler, herunder noget med
dyrlægekontrol, også af det endelige produkt, såsom
puddelbøffer.