Vil ikke starte....
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 25-02-02 23:10

Nu er mine kammi efterhånden godt gal i skralden. Han har skiftet krumtap på
hans lille 2takts maskine (70cc) og den har også kørt. Dog hakkede den MEGET
, selv om vi gik urimelig meget ned i dyse til sidst. For at løse problemet
gik vi alt igennem. Samlede chokeren forfra, tjekede membranblokken + blade.
skiftede bladene , og prøvede endda en helt anden blok med blade. Resultatet
var at den slet ikke ville starte. Før døjede han med den druknede, men nu
kan det ikke lade sig gøre at få den mindste smule benzin ud til tændrøret.
Det er simpelthen knast tørt lige meget hvor mange sekunder man holder
starteren inde eller bruger kickstarteren. Der er masser af benzin i
bundkaret, og membranbladene bliver også fugtige. Men derfra er det som om
det ikke kommer længere. Han snakkede noget om at der var noget pakning (han
syntes han kunne se) nede ved krumtappen, som var gået løs (altså det der er
mellem motorblokken).
Nyt tændrør har vi også prøvet , ligeledes uden helt. Cylinderen fejler ikke
noget, og der er fin komprision på.
Og jow - benzinhanen er åben.

Nogle gode bud. Det er heller ej bundpakningen der sidder forkert eller
noget. Det har jeg også kigget efter.

Venlig Hilsen Thomas Buus

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 26-02-02 08:58

Thomas Buus Andersen wrote:
-----------SNIP-------
> [...]
> bundkaret, og membranbladene bliver også fugtige. Men derfra er det som om det ikke kommer længere.

I mine glade knallertdage var jeg (måske) udefor samme problem m- Yamaha
FS1. Det viste sig, at jeg havde spændt membranbladene for hårdt, så de
ikke kunne åbne.

Martin
gsx750EX

Fra : kubikH

Dato : 26-02-02 17:41

Suger den, når man holder hånden over karburatoren ( Indsugningen ) ????
Hvis den gør det, og tændrøret ikke bliver vådt. ville jeg nok kigge en
ekstra gang på svømmerventilen i karburatoren.
Hvis den hænger en smule i åben stilling = skidtet drukner.
Hvis omvendt i lukket stilling = ingen kørejuice til maskineriet
Mvh
Niels

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 26-02-02 18:14

"kubikH" <kallehauge@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis den hænger en smule i åben stilling = skidtet drukner.
> Hvis omvendt i lukket stilling = ingen kørejuice til maskineriet

Fint nok.. men tændrøret er jo overhovedet ik vådt..

> Mvh
> Niels

/Thomas